Thursday, March 25, 2010

25. märts

Esmaspäeval omasin Tartu klubis teiselt käelt (kõik odavas) suurepärast kaarti:

♠Kxx
♥ÄKx
♦ÄKEx
♣ÄTx

Nägin juba vaimusilmas kaheksat ringi releesid ja kõrgel korrusel lõpplepingut, kui PPV rikkus kõik ära, avades ette 1NT (12-14). Kuigi ma olin praktiliselt kindel, et partner mu kontra pealt ära läheb, ei leidnud ma siiski ka paremat lahendust – äkki ta ikkagi ei passi. Ja kui tal juhtub olema viiene kallismast ja vähe punkte, võib meil vabalt neli kallist seista.

Alustasin siis kontraga, partnerilt 2♣ ja pall jälle minu käes. Ei näinud mõtet 3NT täis lastida, kuna sidemetega on niikuinii muresid ja tihidega võib kah vabalt nõnda olla ja seepärast pakkusin 2NT, mis jäi ka mänguks.

Avakäiguks ♠S ja vastu vaatas selline pilt (PPV, ehk siis Ost oli lubanud 12-14 NT):

♠xxx
♥Sxx
♦STx
♣xxxx

♠Kxx
♥ÄKx
♦ÄKEx
♣ÄTx

Esimese tihi jätsime ♠S-le (võib-olla oleks olnud parem arvestada, et kui ta pikast mastist käis, on Ostil ♠ÄEx ning mast jääb blokki ja see ära võtta), uue pada võttis Osti äss ja ta jätkas ♣K-ga ning kui ma sellelegi tihi jätsin, siis ♣E-ga.
Nüüd näis, et mul on aeg oma tihid ära võtta ja loota, et suudan välja mõelda, kas ♥E tuleks tõmmata või õnnestub emb-kumb vastastest (ilmselt Ost) sisse visata.

Võtsin ♣Ä, karpisin ära ka ♠Ä (Westilt pisike, Ostilt emand) ja neli ruutut – kolm korda pani kumbki vastane masti, neljandale viskas West ristit (halb uudis, selgus, et oleks võinud hoopis ristitihi lahti mängida) ja Ost ärtut (lauast samuti risti).

Kuna Ostilt on juba praktiliselt välja tulnud 12 punkti (♠ÄE ja ♣KES, see viimane peaks tal mängu käigu järgi olema), tundus, et asi on halb ja ma peaksin võib-olla üritama hanitada väikese ärtu käiguga vastu laua soldatit – ehk ei pane West emandat. Emanda kukkumisele ka loota ei saa, sest kõik viitab sellele, et kõigil neljal mängijal laua taga on 4-3-3-3 jaotus – Westil neljase padaga ja Ostil neljase ärtuga.

Teisest küljest jälle oleks väga nüri niimoodi mängida, kui ma peaksin eksima ja seepärast viskasin oma viimase ristiga välja – West viskas sinna ära 13. pada ja tihi jooksis Ostile, kellel ei olnud midagi muud peale ärtude käia. Kuna ma teadsin, et Westil pada enam ei ole, oli mul ohutu see ärtu läbi lasta ja laua soldat võttiski tihi!

Huvitav, kui West oleks oma ärtu duubliks visanud (ta küll peaks teadma, et mul on ♥ÄK, kui ta vaevub partneri pildipunktid kokku lugema, aga noh, enamasti ei vaevuta), kas ma siis ikka julgeksin selle ärtu läbi lasta?

Veider lugu juhtus ühes teises lauas, kus Ost avas samuti 1NT ette, aga tegemist oli tugeva trumbitaga (15-17 isegi vist). Selle peale algas pakkumine samal moel, aga minu kaardiga pandi 3NT ja 1NT avaja venitas sinna veel kontra peale (oma lollusest ja vastase peakuju arvestades). West võttis seda (täiesti mõistuspäraselt) risti käiku näitavana ja kaitse alustas kahe ristiringiga, mille tagajärjel laua risti tegema läks ja mingit sisseviset üheksanda tihi jaoks korraldada ei olnud vaja.

6 comments:

  1. Rääkimata sellest, et minul õnnestus 3NT-s (küll kontrata) suisa 10 tihi saada. :)
    Nimelt käis vastane avakäiguks väikese pada ja esimese tihi sain ma paja seitsmega kätte (käes olid K7x). Seepeale käisin välja risti, mille O võttis, käis tagasi ruutu - selle võtsin kätte, uus väike risti - jälle ostile, kes taas jätkas ruutuga. Nüüd tõmbasin risti ässa, tuvastasin 3-3 jagunemise, läksin ruutuga lauda, võtsin risti ja käisin paja, millele O pani ässa ette. 10 tihi nagu maast leitud!

    ReplyDelete
  2. Mida su kontra lubab? Kas Leo ei võiks oma ühtlase lehega passida, sest tema leht on 1NT-s vähemalt sama hea kui mõnes teises lepingus. Löögiväärtusi ju ei ole.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Ma mõtlesin just vastupidi, et kuna Lauril ja Ostil käes 35-37 punni, kas ta ei peaks eeldama Leolt automaatset kontrat.

    ReplyDelete
  5. Kontra lubas jõudu... Nõrga NT peale ongi õudne peavalu nii tugevate lehtede pakkumine, Rummel-Kalma kusjuures mängivad nii, et 2C lubab peale vastaste nõrka NT-d 18-20 pp - mitte et see praegu aidanud oleks, sest jõudu on ikka nii palju.

    Miks Leo ära läks - maksipaarikal on potentsiaalne -180 niikuinii kehv, pealegi kuigi tal on ühtlane leht, ei pruugi mul seda olla.

    Migu jutust ma küll paraku aru ei saa

    ReplyDelete
  6. Mõte oli, et kas Sa ei võiks ikkagi passiga riskida, kuna Leol keskmiselt 2 pp ja ta võiks miskit kahtlustada...

    Ilmselt ei tasuks ja mitte sellepärast et Leo 2 punniga üles võtta ei oskaks, vaid pigem sellepärast, et kui Sul on miski 15 HCP ja Westil 8 HCP, siis Sa ju passiksid meeleldi Leo kontra läbi...millest järeldub et Leo kontreerida ei saa.

    OK, lihtsalt tundus huvitav, et ma nägin jagu täpselt vastupidiselt kui Hendrik, kes arvas et Leo võinuks kontra peale passida.

    ReplyDelete