Thursday, January 21, 2010

21. jaanuar

Vahel on jaotusmasin hoos: järgmine paar jaotusi tuli Tartu Uusaastaturniiri võistkondlikul viimases voorus järjest – ja meie laual olid nad matši kaks esimest jaotust!

Esimeses oli mul küsimus, et kas ma julgen 6-5 odavatega esimesest käest 2NT avada. Ei julgenud, kuid selgus, et mul on võimalik see leht ka hiljem ja madalamalt ära näidata.




Väljamäng teadagi erilisi probleeme ei valmistanud. Vastased pääsesid hirmsast trammist, mis 2♥ oleks olnud (loogiline kaitsealgus on ♦Ä, sellele padasignaal, padaga üle, ruutu pilt, mis lööb alla kuninga, padalöök, ruutu teine pilt, ristiäss ja trumbist vähemalt kaks tihi veel, nii et neljata), 2♠ on neil suhtkoht viisakas leping. Huvitaval kombel, kui ma oleks 2NT avanud, oleks võinud siit märksa rajum skoor tulla, kui Ost otsustab oma kuuese ärtu turgu tuua – kui Leo kontreerib, siis ma ei usu, et West sealt jooksu pistab?

Kohe järgmiseks tekkis taas vastasega kahe peale vinge kallismastiklapp.



Kontra oli küll agressiivne, aga ma nägin vaimusilmas vastase trumpkontrolli hävimas. Nii juhtunudki ja kuna väljamängija ei talitanud oma sidemetega parimal võimalikul moel, jäi tal vastu ♣K käimata ja leping läks kaheta (muidu võiks pääseda üheta).
Huvitav on see, et kas West peaks üldse matšis 1♠ peale 1NT pakkuma ja kui ta seda teha otsustas, siis mida teha partneri 2♥ kontra peale? Ühest küljest võiks ju oma viiest ruutut pakkuda, kuid padas on kindel 5-2 klapp teisel kõrgusel leitav ja kui partneril juhtub olema 5-2-2-4 jagu, siis 3♦ ei ole kah eriline moos.

2 comments:

  1. Mulle isiklikult küll ei meeldi esimesel kõrguse avangute läbipassimine, eriti veel kui lehes on äss olemas. Isegi praeguse jaoga kui avajal pada KQ asemel AQ lõikes K-ga, olex 5D tehtud kui pada kah natuke mõistlikumalt jagux.

    Sarnane 6p oli mul endalgi ühes eilases uperkuudi postituses, seal 3NT üsnagi reaalne leping ntx.

    Pigem ma kahtlex avaja kontra mõtekuses 2H-le võistkondlikul...

    ReplyDelete
  2. Teises jaos on minu arust Westilt nii pass kui 1NT igati OK. Easti lehega ma pigem pakuks 2C teisel ringil, mis antud juhul töötaks ilmselt ka paremini - West kohendab ilmselt 2S-sse, mis jääb lepinguks või pakub Süd 2H ja Nordi 3H jääb lepinguks.

    ReplyDelete