Wednesday, January 13, 2010

13. jaanuar 2010

Vahepeal ka Tartu klubist midagi:

Võtsin odavas tsoonis kalli vastu endale esimeselt käelt kätte järgneva kaardi:

♠T4
♥KS5
♦ÄK3
♣ÄT764

Süsteemist tulenevalt avasin 1♦, vastane sekkus 2♦-ga ja partner kontreeris (väljavõtuks). Mis siis nüüd pihta hakata?

Esimene mõte, mis pähe tuli oli see lihtsalt läbi passida. Tippe on ja väga kergelt võib laekuda 500 geimi vastu. Asja negatiivne külg on muidugi see, et ega partneril ka üleliia kaitset olla ei pruugi, sest kuna minu kaardi põhivariant on 14-16 ühtlast, võib ta välja võtta suht agressiivselt ning vastastel võib väga kergesti olla isegi üheksane klapp. Kuna ma ei ole Olavi, kellel sellised passimised tavaliselt väga edukalt korda lähevad, otsustasin, et selles jaos kaalub hirm ahnuse üle ja pakkusin 2NT. Partnerilt tuli 3♠ (sundiv, 5+), minult 3NT, partnerilt 4♥. Ühesõnaga siis:

1♦ - (2♦) – DBL
2NT_____3♠
3NT_____4♥

Ja nüüd on minu asi hakata välja mõtlema, mida see kõik tähendada võiks, ehk siis miks partner nii käitub. Esimesele järeldusele jõudmiseks – partneril on ilmselt vähemalt 5-5 kallid – ei ole erilist geeniust vaja. Aga tal oleks võimalik sellist lehte ka muul moel pakkuda – näiteks tehes kolmandal korrusel ülekande patta ja seejärel pakkudes 4♥, või veel lihtsam, teha mingi hetk ruutupakkumine kallismastide valikuks (nt. mu 2NT järel 3♦/4♦ või siis kohe 2♦ peale 4♦). Nii et miskit on selle jaotusega mäda.

Kui asja peale edasi mõelda, siis andes oma pikkade kallismastidega väljavõtukontra, tekitab ta reaalse võimaluse, et ma 2♦ kontraga läbi passin, eriti tsoonsust silmas pidades. Kui ta tahaks pakkumise maandada kallismastigeimis, on sedagi väga lihtne korraldada. Järelikult peab tal olema kõvasti jõudu, et ta seda pakkumist nii kaua üleval hoidis. Kuigi mu pada on vilets, on ärtu seda parem ja odavmastides on mul ainult kontrollid, sestap peaks mu leht slämmi minekuks kõlbama ja isegi kui me vajame mingit padalõiget, istub kallis tsoonis vahelepakkumise teinud vastane padade ees. Mis tõsi küll juunioride puhul ei pruugi mitte midagi tähendada.

Juurdlesin siis asjade üle ja lõpuks võtsin kopsud õhku täis ja keevitasin 6♥ lauale (me ei mängi double KCB-d), võib-olla oleks olnud parem teha 5♣ cuebid. Kuue kalliga erilisi muresid ei olnud, sest partneri leht oli:

♠ÄKES65
♥ET984
♦4
♣5

3 comments:

  1. Ilus mõttetöö :)
    Kui te ka double KCB-d mängiksite, kas siin ikka saaks seda kasutada? Ma olen aru saanud, et see on üksnes olukorraks, kus mõlemale partnerile teadaolevalt on kahes mastis klapp leitud...

    ReplyDelete
  2. Ma arvan, et double-KCB-d võiks mängida ka siis, kui üks on lubanud kaht masti ja kooskõlastust pole tehtud, või kui on lubanud kaht masti ühtlase lehe vastas (pooltugi on ju olemas) vms. Igatahes praeguse lehega tahaks ju väga mõlema kalli järgi küsida, kuigi tuge pole sa ju kummalegi otseselt näidanud.
    Aga kuna ma seda konventsiooni pole kasutanud, siis ei oska täpselt kommenteerida.

    ReplyDelete
  3. Ilus mõttetöö ka Luksi poolt - ta pidi ju sarnaseid mõtteid juba kontreerides heietama.

    ReplyDelete