Saturday, January 16, 2010

17. jaanuar

Selles Uusaastaturniiri võistkondliku jaotuses olin Nordis ja mäng algas nii:


Nüüd pean olema punase nupu juures ja otsustama, kust leida alttihi.

Üks plaan oleks käia 13. risti ja loota, et partneril oli algselt trumbist kaks honööri, millele vihjab see, et lauast käidi väike trump, mitte ♠9. Halb asi on aga see, et kui see nii ei ole, siis saab väljamängija topeltlöögi ning kuna ta oli lubanud vähemalt neljast ruutut ja talt oli juba välja tulnud kolm ristit, on tal ärtu maksimaalselt singel, mille ta saab ära visata ja kui partneril on ♥Ä, siis olen ma sel moel tihi seebiks pannud. Ja väikese trumbi käimisele võib leida seletuse ka sellest, et ta soovib jätta lauda alles ♠9, et ei peaks ruutut madalalt trumpama.

Teine plaan oleks siis loota, et partneril on ♥Ä. Kui sellel on määratud tihi saada, siis ei ole ärtukäik vajalik, sest see ei saa kuhugi kaduda. Kui ♥Ä on aga väljamängijal, võib leping endiselt taha minna, kui partneril on ruutus ET, sest väljamängijal jääb kätte ruutukaduja – kuid kui ma trumpi ei käi, saab väljamängija kaks ruutut lauda lüüa (või kui ma ristit käin ja partneril ei ole trumphonööri, saab ta ühe ruutu sinna visata).

Kaalusin ja vaagisin, mis on siis variandid ja leidsin, et ma ei taha panustada kogu kaitset sellele, et partneril on trumphonöör, ning käisin trumpi. Eksisin, sest kogu jagu oli järgmine:



Ainus lohutus oli see, et ma polnud ainus, alla 10 tihi oli padalepingus võetud vaid kolmel laual 13-st.

4 comments:

  1. Mõnel neist kümnest lauast mängiti ehk ka pada pealt, mitte lõikele. Matsh teadupärast ju ületihisid eriti ei nõua.

    ReplyDelete
  2. Pigem on küsimus avakäigus - kui pada tipust mängida, "sest ületihisid pole vaja", sõltub lepingu võitmine sellest, et sul trumpi kokku ei lasta või siis et ruutu emand on duubel. Ühesõnaga, ma ei usu, et tipust mängimine oleks parem mänguplaan kui lõikus.

    ReplyDelete
  3. Ei tea, kas Luksi poolt ristis 6-5 mängimist sai käsitleda mastieelistussignaalina? Pikkust selles kohas enam ju vaja ei lähe... Sellisel juhul oleks vb ka Luks saanud sulle ristit vihjata, kuigi eks see keeruline on tema poolt, kuna tal ju ärtu äss ka ja kui sul paja 8 ei oleks ja väljamängijal oleks ärtusingel, siis ta ristikäiku pigem ei taha...

    ReplyDelete
  4. ma tegelikult ei ole kindel, mispidi ta neid mängis, see on diagrammil suvaliselt

    ReplyDelete