Wednesday, April 7, 2010

7. aprill

Kuna olen veidral kombel jälle huvitavatest jaotustest tühjaks jooksnud, siis panen täna üles jälle ühe möödunud neljapäevasest kohtumisest Iirimaaga. Hankisin kätte lehe:

♠E8532
♥ÄE
♦K8753
♣T

ja Leo avas 1NT – mis kallis tsoonis lubab meil 15-17 pp.

Kui ma umbes nädal aega tagasi avaldasin arvamust, et releesüsteemis on vahel üsna vastik pakkuda, siis sellest hoolimata me oma meetodeid vahepeal muutma ei hakanud – seega pidin ma alustama 2♣ releega (2♥ ülekanne ja hilisem 3♦ lubab meil kutsuvat lehte). Selgitasin Leolt 3♦ nivooks välja 4-4-2-3 jaotuse ja miinimumi (vähemalt selles järgnevuses on meil süsteem superökonoomne) ja nüüd oli vaja jõuda selgusele, kuidas seda lehte edasi protsessida. Variante oli esmapilgul neli:

1) 3♥ = ässaküsimine. Kuna Leo on lubanud neljast pada on meil pärast N pada signoffiks. Asja negatiivne külg on see, et kui Leol on kaks ässa, siis ma ei jõua asju edasi uurida, ilma et asi ohutusse kõrgusse jääks, kui peaks selguma ebameeldivaid tõsiasju.

2) 3♠ = naturaalne tugev kooskõlastus. See tähendab praktiliselt kindlasti cuedesse minemist, aga paha on see, et kuigi meil on olemas cue’d kõikides mastides, võib meil olla üldjõudu vähe ja lehe tekstuur ebasobiv.

3) 4♦ = geimstopper – käsib Leol pakkuda 4♥ ja peale seda määran mina lepingu – antud juhul siis 4♠. Ei kõla ka halva mõttena, kuid väike huvi siiski slämmi vastu on.
4) variant, mille ma lõpuks ekraani taga valisin, 4♠ = väga leebe slämmihuvi pada kooskõlastusega – kui Leol on tema poolt lubatud lehe kontekstis hea (või pigem isegi väga hea) kaart, siis vastaku ässa, kui ei ole, siis passigu läbi (seda juhtub kuskil 80-90% jagudest).

Leo kaart oli
♠ ÄKS9
♥ T983
♦ Ä6
♣ K95
ja loomulikult võttis ta kutse vastu, andes mulle 5♣ vastuse.
Slämm on minu käest mängituna tegelikult suhteliselt pandav – kui vastane ärtut kahvlisse ei käigi, jõuan ma kõigepealt proovida käia ristit vastu kuningat – kui äss on ees, saan oma ♥E-st lahti ja siis peab veel ruutu ja pada kadujata lahendama (ehk siis ruutu tegema lööma), mis ei nõua ka just liiga suurt õnne (kuigi loomulikult võib ebaõnnestuda).

Paraku andis vastane tõrvatilgaks 5♣-le kontra, mis tähendas, et minu 6 pada vastu tuli risti avakäik ja kuna ma igaks petteks kuningat sinna toppima ei hakanud, võttis avatihi emand. Ja nagu arvata oligi, käidi teisel tihil tagasi ärtu – nüüd oli slämmi eduprotsent küll oluliselt kahanenud, sest ärtu kuningas pidi lõikuma JA ma ei tohtinud tipuga mastides tihisid ära anda, aga siiski suhteliselt mõistlik.
Lõikasin – mis mul muud ikka teha – ja seekord oli õnne, ♥E sai tihi. Kui selgus, et trump jagunes 2-2 ja ruutu 3-3, oli 12 tihi võtmine juba formaalsus.

Teises lauas pakuti naturaalselt

1NT – 2♥
2♠ - 3♦
4♠

ja laekus 13 IMPi headele. Huvitav, kas 1NT avaja ei võiks ikkagi oma kontrolle hinnates midagi paremat ette võtta või siis oli 3♦ INV+ ja 3♠ lubanuks miinimumi?

2 comments:

  1. Naturaalses järgnevuses on ainus mida 1NT käsi võib teisiti teha n.n. superaksept 3♠-i näol, kuigi 15pga pole seegi eriti loogiline.

    Probleem on ju tegelikult selles et kuna NT avang on üsnagi limiteeritud vahemikuga siis aktiivsem pool peab sellistes jagudes olema alati vastav käsi.

    Kuna endal selles järgnevuses (NT peale), teise ringi releesid käepärast pole siis oleksin sunnitud naturaalselt pakuma. Praktika on aga näidanud et slämmietekuid peale partneri NT avangut on ikkagi parem teha läbi splinteri, kui et teist maad pakudes. Teine maa on meil küll GF (passimata käest), kuid avajal puudub siiski igasugune info selle kohta kas ta antud kohas peax tegelema sobiva lepingu valimisega (3NT vs 4M) või lehe hindamisega potensiaalse slämmi tarvis.

    ReplyDelete
  2. Iirlasi võinuks aidata Marty Bergeni moodi super acceptid. Siis 3S lubaks lihtsalt 4st tuge ja maximumi (koos 4se toega) saab näidata duubli pakkumisega.

    ReplyDelete