Thursday, April 8, 2010

8. aprill

Eile sattus Tartu Tudengiklubis ette üks lõppkokkuvõttes väga huvitav jaotus:

PPV___mina___VPV___partner
2NT____p______3♥_____3♠
p_____3NT_____p...

(2NT lubas odavmaste alla avangu)

avakäiguks sain ♥K ja minu poolt kasutatavad vahendid olid järgmised:

♠ K9xxx
♥ E9x
♦ 9
♣ ÄKE3

♠ Sx
♥ Äx
♦ EST763
♣ T94


♥K avakäik oli tegelikult päris terane – pika ärtu juures annab see maksimaalsed šansid mast tegema saada – kui partneril või lauas (või mõne aferisti puhul väljamängija käes) on singelemand, siis tõmbab see selle maha, kui partneril on duubeemand, siis peaks too selle deblokeerima ja kui väljamängijal on lahus kätes nii äss kui emand ja kumbki pole singlis, siis müüb ärtu käik niikuinii tihi. Antud hetkel ei olnud avakäigust suurt muud halba, kui see andis mulle kiirsiseku kätte ja laua emand garanteeris esimese ringi kontrolli.

Teise tihisse käisin padasoldati. Kuna ma paigutasin Osti kätte 5-5 odavad, tundus mulle, et esialgu on vaja muret tunda tema kallismastikaartide elimineerimise pärast. Lisaks ausale šansile – püüda kinni 2NT avaja duubelkümme – oli soldati käimisel ka psühholoogiline eesmärk:

Kui Westil on padas äss-emand, siis kõige tõenäolisemalt paneb ta ässa – kuigi ÄET-st oleks parem panna emand.

Kui Westil on emand-kümme, siis tõenäoliselt katab ta soldati emandaga (ja siis ma mängin lauast väikese pada, lootes, et ehk pudeneb tagant äss).

Kui Westil on äss ilma emandata, siis tõenäoliselt mängib ta väikese (ja mina panen lauast kuninga).

Padasoldatile tuli väike ja talitasin oma esimese mõtte järgi, pannes kuninga. See sai tihi ja kui ma tulin lauast uuesti väikese padaga, mängis Ost sellele emanda ja West jättis tihi talle. Minu üllatuseks leidus tal veel üks ärtu, mida käia (seega oli ta avanud 5-4 odavmastidega), ning võtsin selle tihi ♥E-ga. Nüüd oli minu põhiline lootus leping võita (kuna ma olin odavas tsoonis, ei pidanud ma kartma, et „mis saab siis, kui ma selle lepingu viieta käin“), et Ostil on ikkagi olemas ♦ÄK ja lauale tekib midagi huvitavat. Käisin siis lauast oma ♦9 ja võtsin käest üle – tagant kukkus ♦8. Uuele ruutule viskas West krohvi (lauast ärtu) ja Ost võttis tihi ning seega pidi lõppseis olema selline:

______♠9xx
______♥-
______♦-
______♣ÄKE3
♠ÄT_________♠-
♥Sxx________♥-
♦-__________♦K54
♣??_________♣????
______♠-
______♥-
______♦S763
______♣T94

Nüüd on tekkinud selline huvitav lõppseis, et kui Ost käib ristit ja ma mängin sellele kümne, ei tohi ma seda tihi kätte võtta – kui ma käin ruutut, istutatakse mind ristiga lauda ja ma annan kaks viimast tihi Westile ning käin üheta. Kui ma aga neljanda ristitihi Ostile sokutan, saab ta küll ühe tihi ruutus, kuid peab viimased kaks ruutut mulle andma ja ma saan oma 9 tihi kokku (1 pada, 2 ärtut, 3 ruutut, 3 ristit).

Käiski siis Ost välja ♣5, mängisin sellele kümne, West kattis selle soldatiga (st. Osti ristimast oli olnud maksimaalselt 8xxx!) ja võtsin tihi ära.

Tol hetkel ma panin tähele sellist etüüdset seisu, et kui Westil oli algselt olnud ♣S2, siis pole lepingu vastu enam kaitset, kuid kui ♣2 on Osti käes, võib ta selle säilitada ja deblokeerida kõrgemad kliberid – siis ei saa ma teda neljanda ristiga enam sisse visata ja pean andma viimased kolm tihi Westile! Minu õnneks vastane seda nüanssi tähele ei pannud (ausalt, ma oleks talle sellise liigutuse eest kuu aega Kotkas õlled välja teinud!) ja viskas teise ristitipu peale oma kahe ära ning toimis ülalnimetatud sissevise.

Hiljem jaotusele mõeldes leidsin ma sealt seest veel ühe jaotuse, mis oli hoopis suurem kui see välimine ja mis mul laua taga kahe silma vahele jäi (ma ei tea, kas ma oleks selle välja mõelnud, kui vastane oleks ikkagi oma ♣2 alles hoidnud, praegu mul ei olnud ju vajadust).

Nimelt on tekkinud olukorras võtmetähtsusega nupud mu ♣9 ja tihe ruutumast! Kui ♣S on maha tulnud, võin ma võtta kolmanda risti üheksaga kätte ja käia kõrge ruutu, visates sellele laua viimase ristipildi. Nüüd võib vastane küll nautida risti pikkustihi oma ♣2-ga kuid viimased kaks tihi kuuluvad mulle!

Kui mul ei oleks ristisisekut, juhtuks aga selline lugu, et teisele risti kõrgele saab Ost ära visata oma keskmise risti, säilitades kõrgeima kliberi ja ♣2 ning nüüd olen ma omadega panges – kui ma käin väikese risti, võib sellele ette hüpata ning kui ma käin kõrge, saab säilitada ♣2 ja mu lauda kinni blokeerida!

1 comment:

  1. Plää küll.
    Lõppseisu diagrammist alates võiksid paari õlle eest Heinlole saata.

    ReplyDelete