Tuesday, April 20, 2010

20. aprill

Eile Tartu klubis pättonit mängides tuli mulle ette väga omapärane seis. Meie olime odavas ja vastased kallis tsoonis ja mul oli esimeses käes üsna tore leht:

♠-
♥ÄSxx
♦Äxxxx
♣KExx

Pakkumine käis nii:
1♦____2♠___DBL___4♠
?

Vaatasin, et mind on juba suhteliselt ebamugavasse seisu surutud – meil võib olla slämm, aga kui ma pakun midagi viiendal kõrgusel (ilmselt 5♥), siis partner seda pigem ei liiguta. NT pakkumised paluvad partneril valida odavmast, aga pättonit mängides tahaksin ma pigem proovida mängida ärtut. Samas vastased pakuvad väga kurjalt oma padu ja vast partneril jõudu raisku ei lähe, seega võtsin kopsud õhku täis ja hüppasin 6♥ - ehk on Leol õigeid nuppe. Leo leht pakkus mulle häid ja halbu uudiseid:

♠xx
♥KET9
♦x
♣ÄS9xxx

Kuna trump ei istunud 5-0, ei olnud 13 tihi võtmisega erilisi probleeme (avakäik ära lüüa, trumbiga lauda, uus pada trumpässaga ja laua trumbid lõpuni), teine tuba oli osanud pidurduda viies ristis, nii et teenisime sellest jaotusest kõvasti. Aga kripeldama jäi ikkagi küsimus, et kuidas siin seitset pakkuda.

Üks alternatiiv oleks see lihtsalt Leo kaardiga ära panna – kui ma hüppan piiratud käest potentsiaalse seitsme punkti vastu slämmi, siis peab mul midagi väga ekstraordinaarset olema.

Padarenoo – praktiliselt kindlasti
♥Ä ja ♥S – äss praktiliselt kindlasti, soldat pigem kah (mul pole ju keskmisi nuppe ja ♥Äxxx-ga gämblida on liiga ohtlik)
♦Ä – pigem jah kui ei
♣K – pigem jah kui ei
Kõige suurem oht on, et mul võib olla:

♠-
♥ÄSxx
♦KESxxx(x)
♣Kx(x)

või

♠-
♥ÄSxx
♦ÄKExxx(x)
♣xx(x)

aga kummagi sellise lehe puhul ma tõenäoliselt valiksin lepinguks ikkagi 6♦, kuna see tundub märksa kindlam variant. Samas ütleb vana tõde, et kui ei tea, ära seitset paku, sest sa ei või kunagi ette näha, et kuuest ei piisa – nagu oli ka nüüd.


Teine küsimus on, et kas ma saaksin oma lehte äkki paremini pakkuda? Mul on võimalik pakkuda vastaste 4♠ järel ka 5♠ või 5NT, aga küsimus on selles, et mida need tähendada võiksid?

Loogiliselt võttes „tundub“, nagu 5NT oleks odavmastide valikuks slämmis, aga kui asja üle järgi mõelda, siis on see vast mõttetu – odavmaste võib lasta valida ka 4NT-ga ja kui ma tahan kindlasti slämmi minna, võin ma teha 4NT ja seejärel ära tõsta või siis teha cuebidi.

5♠ näitaks kindlasti padarenood, aga kas see oleks üldine cuebid või voidwood ärtuga?
Ilmselt võiks ka 5NT olla padarenooga (on väga raske ette kujutada kaarti, mille puhul sa 1♦ avanud käest antud järgnevuses padasingliga slämmi forsid). Ja seetõttu võiks võib-olla neil pakkumistel olla järgnevad tähendused:

5♠ - voidwood – tõenäoliselt kinnine (poolkinnine) ruutu ja ärtu tugi, tõsine seitsme huvi, kui partnerilt vajaliku ässa ja puuduvad ärtu pildid saab

5NT – pick-a-slam – sarnane kolmemastileht, nagu mul oligi


Ja nüüd on siis kätte jõudnud kõige olulisem küsimus: kas Leo kaardiga peaks olema piisavalt nahaalsust, et paigutada peale 5NT pakkumist (mis kindlustab selle vastu, kui Leol ikkagi neljast ärtut ei ole) mu kätte padarenoo, ♥Ä, ♣K ja ♦Ä, ning suur slämm ära tellida? Ei ole üldse võimatu (nagu see ei ole ka võimatu mu 6♥ hüppe järel).

5 comments:

  1. Mina hääletax 5NT poolt. Kas sinna pakkuda kindla peale 7♣ või maxipaarikalik 7♥ sõltub ilmselt teise toa vastastest.

    Omapärane olex pakkumine saanud siis kui sul endal olex risti duubliga variant ja te siis kahepeale 7ndal kolm pakumist olex saanud teha et masti kooskõlastada ;)

    ReplyDelete
  2. Ilusti pakutud igatahes, kuigi te suurde ei jõudnud.
    Meil oli Indrekuga eile BBOs samtui vähase jõuga leht, kus oleks tulnud slämmi mängida (kusjuures huvitavaks teeb lehe see, et vastastel oli kolm ässa - ühel vastastest oleks olnud võimalus slämmile kahe ässaga kontra panna ja teisel veel sealjuures rõõmustada, et tal ka veel äss varuks). Lehed ja pakkumine siis järgmine:
    N
    KJT9532
    K983
    -
    J4

    S
    Q87
    -
    KT84
    AKQT72

    N avas 2. käelt ja kallis odava vastu 3S, mis meie kokkulepete järgi on konstruktiivne ja kirjeldav, mitte destruktiivne pakkumine. Kuna tegemist oli pika õhtu viimase jaoga, otsustasin kopsud õhku täis võtta ja ässasid küsida - kui saan partnerilt paja AK, sõltub slämm halvemal juhul ruutuässa asukohast (ja avakäigust). 4NT-le sain vastuseks 5C (1 võtmekaart) ja pidurdasin 5S-s. Indrekul oleks omalt poolt võimalik pakkuda ka 6D, mis lubab ühte võtmekaarti ja ruuturenood. Samas saan täiesti aru, miks ta seda ei teinud, tal pole mingit garantiid, et ta renoo mulle kasulik on. Nt kas ma oleks rõõmustanud temapoolse 6C pakkumise üle (1KC+risti renoo)?
    Mis sa arvad, Lauri, kuidas teil Leoga oleks pakkumine võinud minna?

    ReplyDelete
  3. Kuna sa tahad antud lehega eelkõige slämmi kutsuda, siis tundub olevat idee pakkuda 4NT ja partneri 5odavat kohendada 5Ärtusse. Kuna 5Ärtusse saad jõuda kahel viisil (kohe või läbi 4NT), siis võiks see viimane järgnevus viidata paremale lehele (kiire kohalejõudmise printsiip).

    ReplyDelete
  4. Kas nüüd ilusti, pigem vapralt (ja teadupärast vapruse ja hulljulguse vahe sõltub ennekõike lõpptulemusest).

    Mis puutub Pihla pakkumisprobleemi (kuidas pakuks seda jagu Luks-Naber) siis sellele on esmapilgul kaks võimalikku lahendust - ja ma tõesti ei tea, kumb on tõenäolisem:

    A)
    3S - 4C (cue)
    4D - 4H
    5D - 5NT (Josephine)
    6D - 6S

    B)
    3S - 5S
    pass

    ReplyDelete