Wednesday, April 14, 2010

14. aprill

A-Liigas tuli meil ette kaks jagu, kus pidime suurt slämmi mängima. Seekord ei õnnestunud meil neid kumbagi korralikult menetleda, siin on neist üks:

Leo________Lauri
♠KE876____♠ÄST
♥Ä________♥K7
♦S653_____♦ÄKET42
♣ÄE3______♣S6

Seda jagu pakkusin ma suhteliselt nürimeelselt ja kuna mina olin kapten, ei saa peale iseenda ka kedagi muud süüdistada:

1♠__________1NT (FG)
2♣ (max)____2♦
3♦ (5♠+4♦)___?

ja nüüd ma läksin releedelõksu: oleks pidanud korra mõtlema, et mida mul partnerilt on vaja teada (♠KE ja kaks ässa) ning releedest väljuma. Mina aga panin tuima näoga edasi:
________________3♥
3NT (1♥3♣)______4♣
5♣ (♥+♣ ässad)__5♥
5♠ (1 kuningas)__?

Nüüd tuvastasin, et ma olen end natuke pange pakkunud – ma võin küll välja selgitada, milline kuningas tal on või siis uurida järgi emandate arvu, kuid kahjuks mitte mõlemat ja lisaks on probleem, et ma ei tea, mis emandad partneril on. Vaatasin siis oma pada nuppe ja otsustasin, et partneril on vähemalt üks pada pilt ja seega lõikan vajaduse korral puuduva maha, ning tellisin 7♦ (väike kindlustus, et kui asi hapuks läheb, siis käin maksimaalselt üheta). Laud muidugi oli selline, et võisin peale avakäiku kaardid avada ja teine tubagi jõudis täpselt samasse lepingusse ning jagu jäi viiki.

Tegelikult kui kerida tagasi selle hetkeni, kus ma olin 3♦ nivool teada saanud ruutumasti ja maksimumi, siis oleks olnud seda jagu väga lihtne naturaalselt pakkuda:


Leo________Lauri
♠KE876____♠ÄST
♥Ä________♥K7
♦S653_____♦ÄKET42
♣ÄE3______♣S6

1♠______________1NT (FG)
2♣ (max)________2♦
3♦ (5♠+4♦) _____3♠ (kooskõlastus)
4♣ (cue)________4NT (RKCB)
5♦ (0/3 KC)_____5♥ (küsib ♠E-t)
5NT (on olemas)

ja sel hetkel võin ma oma kaardid koos 7NT pakkumiskaardiga ekraani alt läbi saata – mul on lugeda suvalise vastuistumise korral 5 pada, 6 ruutut, 2 ässa ja ♥K – nii et tihisid jääb ülegi.

Oma üllatuseks tuvastasin, et A-Liigas ei suutnud ükski paar 7NT ära pakkuda – 3 pidurdusid kuuendal kõrgusel, 4 mängisid 7♦ ja 1 7♠ (mis annab küll rohkem punkte, kuid on ses suhtes kehvem leping, et pigem istub renooga vastas su kümnene ruutu, mitte kaheksane pada). B-Liigas suutsid kolm paari küll ära pakkuda 7NT, kuid 7♦-sse ei jõudnud mitte keegi – 3 mängisid 7♠ ja kaks pidurdusid kuues.

2 comments:

  1. Pakkumine oli meil palju lihtsakoelisem, aga mis sest kasu kui 13ni ei suuda lugeda.
    1S-3D (mast ja toetus)-4H (splinter)- 4NT - 5C (0 või 3) - 5D - 5S (on ka pada emand) - 6S (tundub et tipud on olemas, aga ma ei tea mitu tihi tuleb...)
    Mis puutub 7 ruutu eelistamisse 7 paja suhtes: ruutu 3-0 avakäigu tegija käes on 1/8. Seega pakkudes suure slämmi pajas, võidad ruutu meeste vastu 7-l korral 2 IMPi ja kaotad 8.dal korral 16 IMPi. Seda eeldusel et vastane ikka teeb ruutu löögi avakäigul. Pikas perspektiivis seega pole 7ruutu ja 7paja pakkujatel erilist tulemuse vahet.

    ReplyDelete
  2. Miskipärast oli meie paari mängugraafik viimasel kahel etapil kuidagi õnnetult sattunud, nii et endil ei õnnestunud reaalselt kordagi seitsmeid pakkuda.
    Tagantjärele tarkusega võix antud jaos poola süsteemi abil pakkumine kulgeda umbes nii
    1♠ - 2♦
    3♦ (3+ toetus ja F1) - 3♠ (cue ruutuga)
    4♣(cue) - 4♥(cue)
    4NT - 5♦ (3)
    5♥ (küsib ♦Q-d) - 5NT; (olemas)
    7NT

    Võib tunduda et 4♣-i pole nagu mõtet pakuda, vaid võib 3♠-i peale kohe 4NT keevitada. Tegelikult on sellest siiski abi kuna 4♥ kinnitab üle et 3♠ oli reaalselt slämmihuviga pakkumine aga mitte hilinenud pada kooskõlastus.

    ReplyDelete