Tuesday, April 13, 2010

13. aprill

Täna tervet jaotust ei pane, vaid ühe väikese õppetunni „praktilisest“ bridžist (ehk siis – tunne oma vaenlasi!)

Mängisin trumbita lepingut, vastane tegi avakäigu ristis, kus mul oli järgnev kombinatsioon:

♣K9

♣S82

Kolmas käsi mängis kümne, mis langes minu soldati saagiks ja ta suutis seda teha sellise olemusega, et ma kahtlustasin, et tal on käes ka ristiäss. Hiljem saabus mängu käigus hetk, kus mulle tundus vajalik käik vastaste kätte sokutada ja justnimelt ristis. Samas aga ei sobinuks minu plaanidega kokku, kui vastased sealt neli tihi ära korjaksid – seega oleks vaja masti jagunemine 4-4 või siis, et see kinni blokeeruks, kuid kuna emand on potentsiaalselt pikemas käes, on seda suhteliselt raske saavutada.

Minu õnneks oli aga mu vasakul käel tegemist vastasega, kes kaartide kõrgusi küll tunneb, aga mastipikkuste lugemine nii hõlpsalt ei käi, ning ma rajasin oma lootused sellele, et PPV käes on piisavalt kõrge ristikliber, et ta partner sellele "alla" saaks mängida. Seega käisin ma lauast ♣K ja „deblokeerisin“ käest ♣8 – et iga hinna eest vältida olukorda, kus ma sõna otseses mõttes sunnin VPV-d seda üle võtma. Ja uus tihi jäigi lühema käe ♣7-le!

Mitte et see nüüd väga sügavamõtteline liigutus oleks olnud, aga vähemalt hea näide, kuidas tasub teha kõik endast olenev, et vastased eksida saaksid. Kahjuks (tegelikult küll pigem õnneks) enamiku vastu nii lihtsatest nõksudest ei piisa.

No comments:

Post a Comment