Friday, April 23, 2010

23. aprill

A-Liiga kolmandal etapil seisis veel üks suur slämm, mida me paraku ära ei pakkunud.

Lehed olid järgnevad:

♠K8_________♠ÄS32
♥Ä__________♥S87
♦ÄKET762____♦9
♣S86________♣ÄKE93

Vastane avas ette 2♣ (kallid) ja meie edasine pakkumine kulges lihtsalt ja sirgjooneliselt:

3NT________4NT
6♦

6♦ pakkudes ma küll mõtlesin seitsme võimalustele, aga leidsin, et kuna mul ei ole võimlaik teada saada, et partner mulle neli tihi juurde annab (mille seas peavad olema mõlemad ässad), siis pakun ära lepingu, mida ma võita loodan. Leo jälle natuke põdes, et kas mu ruutu mast on absoluutselt kinnine ja seetõttu jättis ära tõstmata. Mängisin ma ohutult (väga nüri oleks leping kaotada, kui viies soldat-kaheksa taga juhtub istuma) – peale ärtu avakäiku läksin ♠Ä-ga lauda ja käisin ♦9, ning alles siis, kui kalleid lubanud vastane masti pani, mängisin ruutu tipust. Mast jagunes 3-2 ja 13 tihiga ei olnud probleemi, samas kaotasime sealt IMPe, kuna meie vastased olid seitse ära pakkunud (Olafi kommentaaride järgi avati ka neile 2♣ ette ja edasi järgnes hunnik ujumist, äkki asjaosalised oskavad täpsemalt kommenteerida).

Nujah, aga ikkagi – kuidas selliseid lehti pakkuda? Küsimusi on igatahes rohkem kui vastuseid:

3NT on sellises olukorras tavaliselt pakutud kinnise masti pealt, seega kas 4 odavat lubaks enda masti või oleks cuebid või isegi „kooskõlastaks“ partneri masti?

Kui asi on nii – kas tugeva ja ühtlase lehega peab alustama siis alati kontraga?

Mida tähendaks neli kallist – lühidust, cuebidi või uuriks kuidagi partneri lehetüüpi (sest 3NT võib olla pakutud väga erinevate kaartidega) – nt. tunneb huvi põhimasti kvaliteedi vastu?

Mis on 4NT? Kutse slämmi või blackwood? ja kui see on kutse slämmi (millena ma teda võtsin), kuidas sa blackwoodi lähed, kas läbi cue või oma masti?

Ühesõnaga, kurat seda teab, mina selliseid jagusid loomulikust intelligentsist pakkuda ei oska.

2 comments:

  1. 3NT peaks sellises järgnevuses ikkagi Gamblingu moodi olema, st pika mastiga (ning kallite tõkke peale reeglina just pika odavaga). Tugev ühtlane annab kontra, kiiret ju pole, ning saab suvalisel järgmisel võimalusel 3NT pakkuda (kui just midagi põnevat ei juhtu).

    3NT peale võiks ju Gamblingu süsteemigi mängida -- aga kindlasti vaid siis, kui see ka kokku lepitud.

    ReplyDelete
  2. Meie lauas avati kah 2♣ kallid ette, sellega Erika pakkus 2♠, mida me olime minu arust kokku leppinud kui väljavõtt odavatega (kas 7-3 odavd sinna alla mahub, jäi paraku täpsustamata).

    Nüüd ma ei mäleta, kuidas edasi läks. (Vastane pakkus äkki 3♥ ja mina äkki kontra).

    Igatahes oli Erika järgmine pakkumine 3NT. Ning kogu pakkumine:
    (2♣) - 2♠ - (?) - ?
    3NT - 4♣ (lootuses mast kokku leppida)
    4♦ - 4♠
    4NT - 5♣ (0-3)
    5♥ - 5NT (♣Q)
    7♦ - pass (vist läks midagi nihu).

    A no läks pihta.

    ReplyDelete