Tuesday, May 15, 2012

15. mai


Jagu eilselt pattonilt (ma pole küll aru saanud, miks sellises vormis bridži mängitakse, aga see selleks) –vastane avas (kõik odavas) 2 Muidebergiga ja ma vaatasin huviga oma kollektsiooni:

K8x
ÄET6
Ex
S9xx

Passisin tempos ja peale VPV passi võttiski Leo asja kontraga üles. Olin juba valmis läbi passima, kui PPV üllatas mind sellega, et tõstis 3 (no ma ei saa aru, kust tulevad inimestele sellised harjumused). Ma uskusin, et kontra peaks meil sellises kohas trahv olema (mida Leo pärast kinnitas), aga kuna ma selles ka päris kindel ei olnud, ei tahtnud riskida, et vastane passi alla jääb ja tellisin 3NT, mis jäi ka mänguks. Ühesõnaga:

2___pass___pass___DBL
3___3NT___pass...

Leo arvas hiljem, et äkki olnuks ikkagi parem kontra panna isegi kui ma kindel ei ole, tõenäoliselt pakub ta niikuinii 3 ja saan siis oma 3NT öelda. Aga tuli mängida, seda, mis pakutud sai. Avakäiguks kliber ja pilt järgnev:

ÄT6x
8x
KS9x
Kxx

K8x
ÄET6
Ex
S9xx

Krabasin K ässaga ära ja tegin kiire tihiloenduse – kolm ärtut, kaks pada, mõned ruutud ja heal päeval K. Ühesõnaga jupp tööd on vaja veel teha ja mul pole veel õrna aimugi, milline odav mind Ostis varitseb (väiksed šansid ruutu kasuks). Ei tundunud E-ga alustamisest paremat plaani olevat, sain sellega tihi ja kütsin uue ruutu järgi ning laua kuningas jäi ässa saagiks. See oli igati hea uudis, sest tähendas, et K kipub vägisi tihi saama (kui hilisem 3 pakkumine ei olnud just inspireeritud kleepunud ässa leidmisest). Ahjaa, see et ruutu kõrgeim kaart lauda alles jäi ei saanud ka paha olla.

Tagasi tuli 9, selle võtsin kümnega, VPV viskas ruutut ja käisin väikese risti kuninga suunas (mõtlesin ka S-ga  alustamisele, aga ma ei suuda meenutada, miks, võimalik, et mul oli ka 8 kuskil olemas). See sai tihi ja nüüd kasseerisin  sisse ka lauda jäänud ruutupildi – äkki 10 pudeneb ja 9 saab mu üheksandaks tihiks, kuid nagu ma kahtlustasingi tuli paremalt väike ja vasakult visati taas krohvi. Vastupidine variant oleks mulle rohkem meeldinud, see oleks fikseerinud Westi  5-1-5-2 jaotuse ja ma oleks saanud ta odavmastikäiguga kinni istutada - ta võib võtta ühe risti ja ühe ruutu, aga seejärel peab käima paja ja kui ma olen Osti singli maha saanud, võin ära võtta oma Ä ja padas üheksanda tihi lahti raiuda. 

Järgmiseks käisin väikese paja kuninga alla (heal päeval sisaldub Osti kahe järgi jäänud musta kaardi seas padapilt singlis), aga sellele kukkusid ainult kliberid. Nüüd siis jätkasin padaga laua suunas – kui Ostil on ikkagi viimaseks mustaks kaardiks padapilt (või West ei pane pilti vahele, mispeale T võidab kohe lepingu), saab ta sellega sisse visatud, ta võib ära krabada küll oma 10, kuid selle peale pole tal enam muud teha kui mulle ärtut käia ning tekkivas lõppseisus peab West singliks viskama kas oma risti või paja (on kümnes tihi – kolm ringi ärtut, neli ruutut, kaks pada ja risti) ja kuna laud viskab peale teda, ongi mu mured lõppenud.  Tegelikult võin ma selle ärtu isegi peetada ja sund tekib lihtsalt käik hiljem (see töötab ka siis kui Ost jätab ruutu sisse kasseerimata).

Paraku rikkus West mu plaanid, pannes pildi vahele (ilmselgelt olid mõlemad pajad temal) ja mulle jäi veel vaid üks šanss – et Osti ristiduubel oli emand (mu ärtuäss läheb muidu seebiks ja ma annan veel laua ruutu ära) Mängisin lauast väikese ja pärast mõttehetke kasseeris West sisse Ä, millele tõesti kukkus emand. Nii tuli isegi mõnevõrra ootamatu ületihi, mida ma laua avanedes küll kuidagi loota ei osanud.

No comments:

Post a Comment