Friday, April 1, 2011

1. aprill

Eile õnnestus Luxi klubi ära võita (tavaliselt oleme me teised, kes iganes siis esikoha napsab). Mängida oli jälle üsna lõbus, veidraid jaotusi jagus – ma ei tea, kas seal kasutatakse segamiseks teistsuguseid käeliigutusi?

Mul oli neljandal käel (meie odavas, vastane kallis) käes selline tagasihoidlik komplekt:

♠Äxx
♥KT
♦ÄKETxx
♣KE

Slämmimõtted võisin juba soojenduseks peast pühkida, kui mu VPV avas nõrga (12-14) 1NT-ga ja see ringiga minuni passiti. 

Nüüd tekkis järsku väga huvitav probleem – mu leht on liiga tugev, et kontreerida – reaalselt paneb partner sealt niikuinii ajama. Võib-olla oleks võinud proovida, äkki siiski on puuduvast 5-7 pildipunktist 4-5 Maarja käes ja nii tal kui mõlemal vastasel suht ühtlasepoolne jagu ja keegi seda enam kuhugi ei liiguta. Sellest hoolimata tundus see variant mulle pointless ja kaalusin alternatiive. 

Kui meil geimi ei seisa, tuleks see läbi passida ja 200-300 kasseerida ja matšis ma ilmselt nii teeksingi. Maksipaarikas on aga ses suhtes loll mäng, et kui meil geim seisab, siis pole isegi selles tsoonsuses passimine õige – selleks peaksime me saama 11 tihi, mis pole küll päriselt võimatu, aga siiski ma ei ole selle variandi fänn. 

Seega leidsin, et tuleb vastast toetada ja panin lihtsalt 3NT lauda – ma arvestan kuue ruututihiga, padaäss on seitsmes, avakäik ässa alt emba-kumba mu lühikesse masti annab kaheksanda ja kus kaheksa juba on, sealt leiab tavaliselt tahtejõu pealt ka üheksanda. Nii et siis pakkumine oli vähemalt minu jaoks seninägematu:

1NT – p – p – 3NT

Avakäiguks käidi mulle ruutu (!), mis ei sobinud küll kokku mu kinnise kaardiga tehtud „mänguplaaniga“, kuid see täitis mind lootusega, et tüüp käis neljanda soldati alt. Avanes järgmine pilt:

♠STxxx
♥98xx
♦x
♣98x

♠Äxx
♥KT
♦ÄKETxx
♣KE

ja esimene mõte oli teadagi „kurat, palju sai vist“. Lisaks oli halva uudisena ruutusoldat PPV-l (nii et avakäik ei kinkinud mulle midagi). 

Kasseerisin siiski oma ruutud lõpuni, lauast viskasin ära kaks pada ja kolm ärtut. VPV tegi natuke tusast nägu ja loobus ristist ning ärtust, PPV ei teinud tusast nägu ja loobus kahest ristist, ärtust ja pajast. Hakkasin siis tegema kokkuvõtteid toimunust ja jõudsin järeldusele, et

A) mõlemad padapildid on ilmselt vasakul (PPV ei viskaks kolmandal pildil jalgu alt ära)

B) kõige tõenäolisemalt on seal 3343 jagu (4432 puhul oleks vähemalt esimese äraviske tegemisel nägu natuke muretum olnud)

Nendest eeldustest lähtudes kandsin maha mõtte, et tõmmata padaäss ja loota sellele, et avajal oli duubel- ning PPV-l kolmene pada ning pada tuleb ilusti kokku. Tegelikult ei pruugiks isegi see lepingut välja anda, sest isegi kui ma pada kokku saan, siis ärtu läbikäik võib kaitsjatele anda kolm tihi ärtus, pada ja risti (võib-olla oleksin lauas pidanud hoidma kolmest ärtut?)

Igatahes jätkasin ristikuningaga – vasakult kümme, paremalt äss ja ümberlülitus ärtu soldatisse (fikseerides kõikide piltide asukohad).  

VPV karpis oma kaks ärtut ära ja vajus mõttesse, mille järel ma olin juba kindel, et mu algsed eeldused olid õiged ja leping on kotis, sest lõppseis on selline:

_____♠STx
_____♣x
♠KEx______ebaoluline
♣x________ebaoluline
_____♠Äxx
_____♣E

Kui ta nüüd annab oma parima ja käib risti, siis jätkan väikese padaga laua soldati suunas (isegi ♠10 on juba üleliigne) ja ta peab pildiga vahele  hüppama ja mulle kahvlisse käima. Tegelikult nagu ikka ilusate mänguvõtete puhul andis vastane lihtsalt alla ja käis ♠K, 9 tihi.
Päästnud ei oleks ka pada läbikäimine ärtu asemel – hüppan ässaga, elimineerin risti ja viskan padaga avajale välja, nii et eelviimasel tihil on ta jäänud ♥ÄE-ga käigule ja viimase tihi korjab minu ♥K.

Lepingu oleks saanud muidugi taha ajada, kui avaja oleks säilitanud kolmandat ärtut ja visanud kas risti singliks või pada duubliks, aga ju tal siis oli seda ebamugav teha.

Väga koomiline oleks olnud olukord, kui ta oleks saanud avada naturaalse 1♦-ga ja see oleks passituna minuni jõudnud (tõsi küll, ta partner oleks 6pp ja neljase ärtuga sinna 1♥ peale öelnud) – siis ma arvan, et ma oleks lootnud saada +500 (lisaks on suuremad šansid, et ruutu ei jookse ja meil geimi ei seisa)  ja selle passinud.

David Thompsonil igatahes käis pakkumine nii, et avatigi tagant 1♦ (vähemalt neljasest) ja teine käsi ütles 1♥, tema kontreeris, avaja pani 1NT (ei tea, miks ta miinimumi ja hea ärtuga lihtsalt ei passinud, toetusrekk Luxi klubi arsenali igatahes ei kuulu) ja kui see Davidini tagasi jõudis, ei olnud tal selle peale enam midagi öelda – kui ta kontreerib, jookseb partner tõenäoliselt minema, geimišansid on lahjad (tõen. ruutu ei jookse). Seega pass ja +200. 

No comments:

Post a Comment