Tuesday, April 12, 2011

13. aprill

Eile sai siis läbi koondise tee NFLis – kaotasime mingitele norrakatele 24-jaotuselise matši nelja IMPiga. Nagu ikka sellise vahe puhul oli kõigil võimalus võit koju tuua, minu isiklikuks kirstunaelaks osutusid ava- ja tagasikäigud, nende vorm absoluutselt puudus. 

Kõige kallimaks läks selline jagu, kus mul oli käes:

♠984
♥Ä
♦ES8
♣ÄK7543

Leo avas teisest käest pakkumise Wilkosziga (kõik odavas, seega eriti midagi ei luba ja võivad ka 5-4 mastid olla) ning vastased purjetasid edasi 2NT – 3NT. Mul polnud küll õrna aimugi, milline on Leo teine mast ärtu kõrval, aga otsustasin kontreerida – kolm varretihi mul ju on ning kui isegi risti jooksma ei lähe, siis peaks ruutust neljas tulema, kuna vastaste pakkumine viitas pigem ühtlasele lehele, nii et ületihi ei tule, samas kui risti jookseb, on tegu potentsiaalselt hea teenimiskohaga. Pidingi siis avakäiku sikutama ja valisin selleks ♣5 – kuigi mul on kõrvalsisek, on mu risti keskmised nupud niivõrd väikesed, et tipust mängides ja midagi maha tõmmates ma reaalselt ei looda midagi edutada. See ei osutunud õnnelikuks valikuks, kogu jaotus oli selline
(võtsin oma ♣ÄK enne ruutu käimist ära, kuna nägin, et vastasel on ilmselt 5 padatihi, 2 ärtut ja ♦Ä, mis koos ristitihiga tähendab lepingu võitmist ning mus püsis veel lootus, et äkki Leol siiski on ristis kolmas 986).

Selgus, et oleksin pidanud alustama kõrgest ristist hoopis teistel põhjustel – kui Luks sellele pikkust viskab, siis näen, et siin ei pruugi tulevikku olla ja seejärel tuleb teha ümberlülitus ruutusse ja see oleks lepingu kolmeta viinud – vastane saab võtta vaid oma viis pada ja ♦Ä. Teises toas mängiti normaalset padageimi, mis tuli ületihiga välja, seega kaotasime jaotusest 5 IMPi, natuke inspireeritum tegevus oleks andnud 14 meile, nii et 19 IMPi deltat. Iroonilisel kombel oleks ka kontreerimata jätmine võiduks piisanud – me oleksime võitnud 1 või 2 IMPi (samas peale kontreerimist ja avakäiku lepingu täpseks piiramine oleks siiski kaotust tähendanud). 

No comments:

Post a Comment