Tuesday, April 5, 2011

5. aprill

Üks paljudes „pärlitest“ A-Liigast, matšist Eksprompt – Starmen, mis lõppes küll Eksprompti suure võiduga, kuid antud jaotuses läks paremini Starmenil (kes sai siit ca 85% kõikidest oma IMPidest selles matšis).

5. jagu, N, NS

______♠ST863
______♥ÄE3
______♦-
______♣E8763
♠9_____________♠KE4
♥S98542________♥K76
♦952____________♦874
♣S95___________♣ÄKT2
_______♠Ä752
_______♥T
_______♦ÄKEST63
_______♣4

Teises lauas avas Ost teiselt käelt 1NT, Süd kontreeris seda trahviks ja see jäigi mänguks !!! (vt. veelkord, mis Westil käes on, ma ei suuda ette kujutada, et mina sellega 1NT trahvikontra (või õigemini suvalise kontra) läbi passiks, aga ju siis Aava Jürka teadis paremini…). Kaitse kasseeris oma üheksa tihi pealt ära ja tulemuseks 500  - tegelikult peaks minu arust saama ka paremini, kuna ruututõmmetele kipub väljamängija sundi jääma (ta peab hoidma ♥K kaitstuna) ja ma arvan, et aus tulemus oleks 800.

Selles toas, mida ma kiibitsesin, olid sündmused veel tormilisemad, sest Nordis olnud Maripuu avas esimeselt käelt kallis odava vastu agressiivse 1♠ - nende stiilis täiesti rutiinne, ma arvan, et mina nii poleks avanud (põhimastid on nõmedalt lahjad), aga ega mul selle suhtes ka erilisi pretensioone ei ole. Koistinen pani sellele Ostist 1NT peale ja Südis istuv Kõivupuu hellitas sisimas lootust, et see leping võiks alt minna ning kontreeris. Laanemäe ei olnud nii karm kui teises lauas istunud Aava ja pani 2♥-sse jooksu (kusjuures just siin lauas oleks pass ässitanud Nordi plagama panema – ma ei usu, et Maripuu partneri kontra välja kannataks) ja edasi pakkusid NS end kuni 5♠-ni, ühesõnaga käis asi nii:

1♠___1NT___DBL___2♥
p_____p_____3♥_____p
3NT__p_____4NT___p
5♦____p_____5♠

Ilmselt oli 5♦ vastus Kõivupuule kergenduseks, muidu tal olekski väga vastik otsustada, mida teha, kui partner lubab kaht keycardi, olgu siis emandaga või ilma – Koistise 1NT ju pidurit lubas ja Kõivupuu enda trumbikeskmised on natuke lahjad, nii et vabalt võib olla, et puudu on äss kõrvalt ja trumbitihi (minu arust isegi viiendale korrusele minek on vastase 1NT ülepakkumist arvestades riskantne). 

Aga pakkumine ei lõppenud veel sellega, peale kaht passi leidis Koistinen, et ilmselt on tulnud kätte jõulud ja vastane on omadega päris segi läinud, ning  otsustas, et tema kontreerib 5♠ ära! Iseenesest kui ristiäss läbi tuleb (kahe risti läbitulek on antud pakkumise valguses utoopiline) ja padaäss on marjase ees, siis läheb 5♠ tõesti taha, aga natuke võiks ju ometi usaldada vastast, kes selge sõnaga on teatanud, et tal pohhui sellest tugeva 1NT vahelepakkumisest. Ega Kõivukal kahju olnud, andis sellele rekontra (Olavi Oja tõlkes: „Olge nüüd, me tahtsime ju ometigi slämmi mängida!“) ja rohkem ei olnud kellelgi midagi öelda.

Avakäiguks kasseeriti ristiäss, teise tihisse ruutu ja nüüd oli Kõivuka jaoks 1600 punkti küsimuseks, kummas käes on ♠9 – kui Ostil on ♠KE9(4), siis läheb leping taha (-400), kui midagi muud, siis tuleb välja (+1200). Igatahes mängis Kõivukas tehniliselt seda masti õigesti (kui arvestada, et kindlasti ei ole Westil duubelpilti) – võttis ruutu kätte ja käis väikese pada vastu laua soldat-kümmet, kindlustamaks end selle vähetõenäolise ohu vastu, et Westil on singel padapilt. Ilmselt Laanemäelt pudenenud üheksa korjas talt kivi südamelt.

2 comments:

  1. Väljamängijaks oli Puuk, mitte Kõivukas.

    ReplyDelete
  2. õige jah, ma juba unustasin, et Puuk avas 1S, peale seda on Kõivukal padalepingus juba raske väljamängijaks jääda.

    ReplyDelete