Wednesday, April 6, 2011

6. aprill

„Horror show“ A-Liigast – kuidas pakkuda järgmisi kaarte:

♠ÄE95______♠S74
♥KE72______♥963
♦-__________♦S976542
♣ÄK986____♣-

Nende kaartide omanikud oli mittetsoonis tsooni vastu. Ühes toas jõuti peale tugevat avangut ja negatiivset vastust kolme naturaalse pakkumisega kahte patta, mis oli hea mugav leping, tuli ületihiga väljagi. Sellel laual, mida mina kiibitsesin käis asi aga nii:

1♣__________1♦______(DBL)
1♥__________1♠
2♣__________3♦
4♣__________4♦
4♥__________5♣
p____(DBL)___p…

1♣ oli kindlasti tugev, 1♦ kindlasti 0-7 ja edasine oli ka minu jaoks mõnevõrra mõistatuslik (nagu lõpplepingust on näha, ei olnud ma kindlasti ainus, kes toimuvast aru ei saanud).
Minu versioon (võimalik, et see on kõigest fantaasialend) igatahes on järgmine: ma arvan, et kontra 1♦ peale näitas lihtsalt jõudu - kuna Ost (laua taga tegelikult Süd) pakkus hiljem naturaalse 3♦ ja vastane pada avakäigu tegi, siis naturaalne ta tõenäoliselt olla ei saanud.

1♥ näitas suure tõenäosusega 20+  (sai veidike venitatud) – vähemalt viitab sellele 1♠ vastus (0-4) ja see, et avaja pada ei toetanud – vähemalt nii kaugele oldi suure tõenäosusega ühel meelel.

2♣ mõtles West ilmselt naturaalsena, aga Osti jaoks oli see tõenäoliselt uus relee (FG omast käest või ca 23 BAL). Loogiliselt võttes see VÕIKS siin naturaalne olla ja 2♦ kunstlik, sest kui avajal oleks ruutu, siis võiks ta 1♦ peale reki panna (kui 1♥ juba lubas 20+), seda enam, et kui vastase kontra näitas ainult jõudu ja nad on tsoonis mittetsooni vastu, võib potentsiaalne pluss olla geimist parem või siis ohutum teenistus – kui geim üldse seisma peaks. Oli mis oli, aga ilmselgelt kokkulepped puudusid ja vastaja otsustas, et 2♣ pidi olema relee ja seetõttu andis oma seitsmese ruutuga „positiivse“ vastuse (arvestades, et ta oli juba 0-4 näidanud), kuidas avaja seda mõistis, ma ei tea, aga eeldan, et naturaalse ühemastilehena.

4♣ peale tekkis omakorda probleem vastajal, kes interpreteeris seda cuebidina – oma arust on ta oma lehe juba ära kirjeldanud ja partner ei pakkunud kolme kallist ega kolme NT-d, järelikult peaks tal olema ruututugi. Lehes küll midagi head ei ole, aga mast on siiski seitsmene, seega ei teinud ta signoffi, vaid tegi aega parajaks 4♦ pakkumisega, mille peale avaja 4♥ oli mõeldud naturaalsena (ilmselgelt on jaotuses ebaklapp, proovime siis 4-3 kallist mängida). 4♥ kusjuures peaks minu arust välja tulema (vähemalt ilma ruutu avakäiguta) – risti on 4-4, padas on duubel KT lõikes ja ärtu on 3-3 ässaga ees – väljamängija saab kaks ristit lauda lüüa ja neid sisekuid kasutada pada lõikamiseks ning trumbi käimiseks vastu marjast ja annab ära ainult kaks trumpi ja võib-olla paja (ma ei viitsi rehkendada, kuidas ♠9-8-7 lõppseisus täpselt mängima hakkavad). Ruutu käik lühendaks käe trumbi ära, siis on endiselt saada kaks ruutulööki kätte, kaks ristitippu, kaks ristilööki lauda, kaks pada ja üks trump. Võib-olla kuidagi inspiratsioonikalt mängides (lüües lauda kolm ristit, et saada sisekuid) oleks võimalik 4♥ ära võita, aga ma arvan, et üks jääb puudu.

Paraku aga sobis 4♥ pakkumine kokku ka vastaja maailmapildiga, kus partneril on ruututugi ja ta tegi cue ning nüüd jätkas uue cuega ning selle peale oli paslik hetk ära näitata oma ristikontroll. Järgnes kaks passi (ei teagi, kas avaja sai aru, et asi on väga pahasti läinud või siis leidis, et ju partner näitas oma eelistuse lõpuks ära, nt mingi 2263 või 3263 vms.) ja ilmus üllatusmees Mustast Aafrikast – teine vastane, kelle kogu lehe väärtuse moodustasid risti neljas emand-soldat (ülejäänud 17pp olid 1♦ kontreerijal) jagas ära, et siit teenib (või lihtsalt leidis, et ilmselt vaenlastel enam midagi välja ei tule) ning sikutas punase kaardi välja.

Sellel hetkel ma vastaja olukorda ei kadestanud – ilmselt jõudis nüüd kohale tõsiasi, et partneri 2♣ oli olnud naturaalne ja ruututuge tal ei ole. Ma ei tea, miks ta ei parandanud lepingut 5♥-sse, sest ilmselgelt pidi antud kontekstis 4♥ olema naturaalne (ja nagu ma mainisin, siis on isegi 5♥’l minimaalsed šansid väljatulekuks ja igatahes on parem kui 5♣ mängima jääda), igatahes peale piiiiikkka mõttetegevust ilmus lauale pass (mis sundis ka partneri passima suvalise 13 kaardiga) ja tekkiski selline mitte-just-päris-elegantne lõppleping. 

Mängu ma ei viitsinud jälgida, neljata ta läks, -800 ja 14 IMPi välja.

Nagu toimunust järeldada võis, olid selles matšis omavahel vastamisi esimene ja viimane koht. Tõsi küll, liiga palju järeldusi teha ka ei tohi, nii võib tekkida vale arusaam sellest, kumb pool turniiri lõpuks võitis.

7 comments:

  1. Väga naljakas pakkumine. Vastase kontrad tegid oma töö hästi!

    Tegelikult on see hea näide, et kui mängida mõnda konventsiooni, siis on mõistlik kokku leppida ka võistleva pakkumise kokkulepped. Muuhulgas kehtib see ka ranna ruutu mittenaturaalse 1♣-1♦ järgnevuse kohta. Kui vastane sekkub kontraga, siis tekib ju 2 uut pakkumist: pass ja rekontra. Loogiline on ju, et "madalaim pakkumine" ehk pass oleks sundiv ja 20+?

    Sestap ei nõustu ma Lauri loogikaga, et 1♣-1♦-(X)-1♥ on 20+ ning selle peale 1♠-2♣ võiks olla naturaalne ristimast. Kui süsteem on peal, siis on ta peal. Ehk siis 2♣ on GF. Ja 3♦ pakkumine ei pea ilmtingimata ühemastileht olema -- ehkki see on üsna tõenäoline.

    Ka meie Taaviga suutsime neljast mastist valida kõige kehvema klapi, aga õnneks juhtus see 2. korrusel.

    ReplyDelete
  2. Mulle see "pass = 20+" peaaegu meeldib, aga ise ma mängin oma mälu järgi Leoga "rekk = 20+"

    ReplyDelete
  3. Ma pigem eelistax rekk-iga jõudu näidata, kuidagi loomulikum tundub.

    Aga passiga jõu näitamine tuletab mulle meelde juuniorpaar Irene-Tanelit, kes meie poolaka peale alati kokku lepivad, et pass 1♣ avangule võib tähendada 17+ ja on seega alerditav... ;) Tundub kuidagi ülimalt agressiivne stiil.

    ReplyDelete
  4. Ilma kokkuleppeta eeldaks ma ka ilmselt, et rekk on 20+ ja 1H naturaalne. See annaks muidugi võimaluse laua taga toimunut jälle kolmandat moodi tõlgendada. :)
    Aga 3D hüppega reetis vastaja minu meelest, et oli 2C tugevana võtnud, mitte naturaalsena (ma ei kujuta ette, miks peaks muidu selles seisus hüppama). Ehk sai avaja ka sellest aru ja seetõttu pakkuski 4C (loomulik oleks selle lehega ju 3H)?

    ReplyDelete
  5. Poolaka järgi olex meil selles jaos pakkumine läinud ühel neist viisidest

    1. 1♣-1♦-(X)-XX-ppp?
    2. 1♣-1♦-(X)-2♣-2♦-2♥-ppp

    Kus esimese variandi rekk olex väljavõtux tugeva variandiga, mille aga nõrgem pool ilmselt rahulikult sisse jätax:) 1♦XX olex vast isegi välja tulnud? Kas nüüd vastane olex selle läbi passinud, kuigi ega neil ka kusagile minna ole, 1NT ehk.

    ReplyDelete
  6. Kuna see disaster juhtus meiega, võin vabalt selgitada. Vastase kontra oli reeglina ruutu (jahusid mingit tugevat varianti ka, aga vana Maripuud tundes ebareaalne / BBO-s olid vastaste nimed vahetuses). Hindasin seetõttu oma ruutu renoo heaks ja pakkusin 1H (20+). Luksi 1S (0-4) peale olin veidi ebamugavas seisus, kas pakkuda 2C (kunstlik,praktiliselt FG)või 2HS NF viiese pähe. Geimivõiduks pole palju rohkem vaja kui neljast kallist, seetõttu pressisin 2C. 3D vastu oli tõeliselt ebameeldiv üllatus. Nüüd olnuks õige 3H (näidates viies), aga panin ausalt 4C ja 4D peale 4H. Minu arust see cue-bid olla ei saa, meil pole klappi ja näiteks 3-4-0-6 jaotust 21 punniga peaksin just nii pakkuma. Seega 5C tähendus on siiani ähmane...

    ReplyDelete
  7. Miski ei klapi. Vastane sekkub 1♣ peale kontraga (andes 2 vaba pakkumist), aga tugev käsi saab oma jaotust hakata näitama alles 4. korrusel. Omades seejuures ebaklappi ja 20 punkti. See on küll puhas süsteemi viga. See, et 5♣ pakkumise tähenduses ühel meelel ei olda, on juba tagajärg, mitte põhjus.

    Minu arvates tugeva lehega 3 korda jõudu näidata on selgelt liiga palju, sest on ju kohe näha, et jaotuse kirjeldamiseks kulub ka veel vähemalt 2 (aga pigem 3) pakkumist.

    ReplyDelete