Sunday, April 22, 2012


Laupäeval toimus Tallinnas Peeter Londi 70. juubeli individuaalturniir ja osalema oli kutsutud ka mind ning Maarjat. Üritus oli suhteliselt vabas vormis, võis rahulikult venitada ja snäkkid ja möla ajada. Bridži tase oli nagu ta oli ja ma leidsin vähemalt kaks head põhjust, miks vahel on kasulik mõnel sellisel individuaalturniiril osaleda.

1) Tuletas meelde, mismoodi asjad sellistel turniiridel käivad ja rookis peast välja sellised lollid mõtted, et „äkki võiks Võsul individuaalis kätt proovida“.

2) Tuletas meelde, et tegelikult oskab Leo päris hästi bridži mängida – individuaalil kohtasin hulka „vanu mängumehi“, kes selle asemel et normaalseid signaale visata, manasid lauale mingi ristsõnamõistatuse ja pärast olid nördinud, et kuidas ma ometi aru ei saanud (siinkohal ma ei mõtle inimesi, kes võib-olla korra kolme aasta jooksul mängivad ja sedamoodi viimased 10 aastat, nendega juhtus ka imetabaseid lugusid, aga nende puhul on asi vabandatav).

Paar markantsemat näidet nähtud asjadest:

1. Ei olnud küll ristsõnamõistatus bridžitehnilises mõttes, aga sellegipoolest minu jaoks täiesti arusaamatu asi. Nimelt ühepoolne pakkumisjärgnevus 1 - 2 - pass… Õnneks olin ma seekord teises liinis, aga 2 pakkunud Laanemäe küll väga vaimustuses ei olnud.

2. Tõmban ma Westist paja osamängu (1NT – transfer) vastu K, avaneb järgmine pilt:
______EST62
______T3
______S
______S9642
754
ÄK72
ÄE54
E3

Partnerilt tuleb 6, väljamängijalt S. Nojah, 6 on täpselt selline nupp, mille kohta ma mitte midagi arvata ei oska, tegin siis järelduse, et ilmselt on partneril neljane mast (5 ja 4 on puudu) ning ta ei söandanud ülalt teist visata ja väljamängija kavaldas ESx-ga, lootes mind provotseerida teist ärtutippu tõmbama ning selle käigus mängida tempoga lahti oma tihid. Jätkasin passiivselt trumbiga, aga selgus, et see ei olnud võitev plaan – väljamängijal oli mõlemas mustas mastis ÄK neljas ja leping tuleb 11 tihiga välja ja vaja olnuks kohe teine ärtu sisse kasseerida. Ahjaa, partneri 6 tuli kombinatsioonist E9865. 
Igatahes peale jao lõppu hakkas teiselt poolt lauda mingi imelik pobin, et „no näha ju on, et tuleb oma tihid ruttu ära võtta“. Selmet saata papi sinna, kus on tema õige koht, küsisin talt, et miks ta mulle normaalselt ärtupikkust ei visanud, ma paigutasin talle neljase ärtu. Järgnes jälle mingi imelik pobin, et „ma ju julgustasin, et võtame tihid ära!“. Ja kui ma siis küsisin, et mismoodi ta oma arust mind julgustas, võttis vastus mu pahviks – „viskasin ju suure kliberi!“. Hiljem muidugi oli kuulda, kuidas ta korduvalt kommenteeris „mängin nii nagu vanaema õpetas“, mis teadagi võib paljutki seletada.

3. Minu absoluutne lemmik: partner on 2-ga avanud ja mina tõmban duublist avakäiguks Ä. Lauda kaks kliberit ja partnerilt E. Kirun siis mõttes oma halba õnne ja lülitun mingi kuninga alla ümber, mis jookseb partneri soldatile ja väljamängija emandale. Õnneks jaotuse lõpus selgus, et ma siiski tihi ei müünud (tekib mingi eliminatsioon) ja E oli visatud kombinatsioonist KESxxxx. Ja teadagi küsis partner peale jaotuse lõppu – noh, miks sa siis ärtuga ei jätkanud, ma ju pakkusin seda ja julgustasin!?. WTF. 

3 comments:

  1. Individuaali mängides on tõesti vägagi abix kui tead millisesse koolkonda partner ja ka vastased kuuluvad. Tunnen sulle täitsa kaasa. Äsja lõppes Tallinna kolmene sari, kus eelmise aasta esimene koht õnnestus vahetada sisuliselt viimase koha vastu ca 40%se keskmisega. Ex sai muidugi ka ise valesid otsuseid tehtud aga ega partnerid ka midagi kinkinud. Signaalidest ma parem ei räägix, aga pakumise osas kax parimat näidet
    1. Partner 1D(rand) vastane 3C, mul 18p ja 2-2-4-5. Võix ju 3NT panna aga slämmist pole ju palju puudu, v.v. kontrat ootama võid jääda, seega leiutan 3D mis jääbki lepingux! Seletusex et see ju kutsuv. Toetusex oli avajal mdx neljane ruutu kuninga eesotsas isegi. Ja laua taga olin ma enamvähem ainus kes asja imelikux pidas :( Partner võttis küll 12 tihi aga tänu avakäigule. Optimaalne oli siin tõesti 3NT, kuna ruutu lepsis on avakäigust risti löök ja AK ühes kallismastis minemas.
    2. 2c precisioni avang, 2s vastane. Mul 9 kaarti punastes neljase kalliga ca 14p. Annan kontra mis jääb sisse. Partneril kolmas äss pajas. Tuleb täpselt välja, lohutusex kuulen veel et hästi kaitsesime oli over võtta... Omal 6C seisab või 11 tihi trumbitas.

    Mõlemad on tegelikult kohtuniku kohad aga kuna tulemust endal enivei eriti polnud siis ei viitsinud Vampsi kiusama hakata...

    ReplyDelete
  2. Juba see lugemine võttis isu lähiajal "laivis" individuaali mängida. Nettis mängides on see igapäev.

    ReplyDelete
  3. Võsul on olukord tegelikult natuke parem. Samas on seal lisax eesti koolkondadele esindatud ka selline kontingent nagu "ebakaine soome pensionär"...

    ReplyDelete