Tuesday, April 3, 2012

3. aprill

Eilse klubi viimases jaotuses jõudis lõpuks kätte see hetk, kus lihtsalt seitsme pakkumisest ei piisanuks hea tulemuse saamiseks. Enamgi veel – 7♠ võitjad said kehvema tulemuse kui need, kelle vastu võideti 7NT!
Lehed olid umbes sellised: (ma ei ole tugevas käes päris kindel, sest ma olin lauas ja Leo tegi suhteliselt kiiresti nõudluse, kui keegi mäletab täpsemalt, siis korrigeerigu).

♠ÄExxxx_____♠KTxx
♥ÄK________♥Sxx
♦Sxx________♦ÄK
♣ÄK________♣ETxxx

Märkelehel oli 8 tulemust – viis paari 7NT-s (lisaks meile veel Hütt-Kurusk, Pärn-Kuusk, Tali-Kibena ja Poolakese-Trommel), kaks 7♠-s (Taube-Tenn ja Padari-Saks) ja vaid professorid suutsid 6♠ lepingus pidurdada.

Nojah, see oli meie jaoks klubiõhtu viimane jagu, aga märksa pingelisem oli olukord sellele vahetult eelnevas jaotuses, kus me samuti suurde slämmi jõudsime. Ei mäletagi, millal viimane kord järjest kaks korda seitse pakutud sai, aga seekord igatahes nii juhtus. Jagu ise oli järgnev (mõned kaardid suvaliselt):


♠K852
♥Ä98
♦973
♣ÄS7

W, -

♠Ä
♥KS74
♦ÄKET84
♣K3

Leo avas Nordist 1NT (10-13) ja selgitasin releede käigus välja talt 4-3-3-3 jaotuse ning kaks ässa, ühe kuninga ja emandate puudumise. 12 tihi on küll tipust lugeda, aga leidsin, et võiks proovida suurt slämmi (lõppeks on mul ju ♥S olemas, mis heal päeval tihipoisiks osutub). Lepinguks valisin 7♦ mitte 7NT. Seda järgnevail põhjustel:

A) See jäi minu käest (võimalik, et vastane otsustab avakäiguks ärtu lauale panna ja agoonia kohe ära lõpetada)

B) Seda on seda natuke paindlikum mängida, kui peaks olema vaja mingi sund lauale manada

C) Kui Leol juhtub olema ♠KSxx, siis võib puuduva tihi anda padalöök kolmanda emanda vastu.

Avakäiguks käidi ♣8, mis võttis risti lõikamise kohe päevakorralt maha (mitte et ma seda nüüd oleks esimese asjana ka muidu tegema hakanud). Lasin selle käe kuningani ja kolme trumbitõmbe peale viskas Ost ära väikese risti ja väikese ärtu. Üritasin siis jagu paika panna ja jõudsin sellisele tulemusele, et ärtu äravise näeb väga sedamoodi välja, et Ostil on mingil põhjusel ebamugav visata nii ristit kui pada, kuigi vähemalt ühe risti oleks võinud ta endale rahus lubada. Ja kuna äravise tuli suhteliselt kiires ja muretus tempos, siis eeldasin, et ilmselt asub ka ♥E soldati taga. Otsustasin siis sisetunnet usaldada, panin ♥S letti ja see kaetigi emandaga ära. Nüüd piisaks lepingu võitmiseks sellest, kui ♥T oleks Ostil ja selle saaks maha lõigata, aga kui ka ♣E on seal, on see tegelikult ebavajalik, sest ta jääb risti-ärtu sundi ja ma võidan lepingu ka siis kui ♥T on Westil. Võtsin siis padakuninga ära ja lõin pada kätte ning mängisin trumbid lõpuni, ning enne viimase trumbi mängimist oli positsioon selline:
♠8
♥8
♦-
♣ÄS

♠-
♥K7
♦4
♣3

Tuvastasin, et nüüd on mul tegelikult võimalik mängida kas ärtu-risti sunnile Osti vastu või ärtu-pada sunnile Westi vastu (kui tal oli viiene pada ja ♥T). Põhimõtteliselt sarnaneb see seis topeltsunniga – üks vastane peab hoidma pada ja teine ristit - aga kahjuks jääb selle käigus sundi ka laud, ning ma pean lihtsalt ära arvama, kumma plaani peale mängida. Juurdlesin parasjagu selle küsimuse üle, kui ärtu äravise Westilt mu probleemid lahendas. Lauast pada ja ♥K peale panid mõlemad vastased masti (see oli kogu aeg 3-3 olnud), täpselt väljas. Ahjaa, ♥T oli Ostil ja tagurpidilõikus oleks töötanud, eriti nüüd, kus see oleks pärast esimest äraviset lihtsalt maha kukkunud.

1 comment:

  1. Melli väitel olevat ärtuemand ikkagi duublis olnud ja kümme neljas, ju ma siis magasin mõne äraviske maha või paigutasin valesse kätte, igatahes vastaste äravisete järgi kõlab see loogiliselt.

    ReplyDelete