Saturday, June 16, 2012

17. juuni


Matšis Walesi vastu (11. matš) neljandas jaotuses õnnestus meil Leoga jälle veidrate asjaolude kokkusattumusena tühjast kohast tramm leida. Jagu selline, mina Nordis:




Pakkumine käis nii:

West___Nord___Ost___Süd
1NT____2♠____DBL___3♣
4♥______5♦____DBL___pass…

1NT oli 12-14, 2♠ lubas kahemastilehte, kas ♠♦ või ♥♣. Kontra täpset tähendust ma ei tea (ma ei ole kindel, kas vastasedki päris täpselt teadsid) ja Leo 3♣ oli passi või paranda. Ja nüüd kui Süd pani 4♥ jalgu (lubades tõenäoliselt viiest masti), tekkis mul jaotusest ette pilt, et Leol peab olema hea tugi emmale-kummale mu mastidest ja panin 5♦ lauale kui two-way shoti – kas tuleb see välja või on hea tõke vastase geimi vastu. Tuleb tunnistada, et laud oli mu jaoks paras pettumus ja ma lõpetasin kaheta, -500, kui vastastel geimi ei seisa.

Miks mul selline pilt ette tekkis – nimelt on minu arust tavaline PVP ideoloogia see, et sa pakud madalaima lepingu, mida sa oled nõus mängima. Leo 3♣ ütles minu jaoks, et kui mul on ♣♥, siis tahab ta mängida 3♣, kui mul on ♦♠, siis ta kas eelistab ruutut või on nõus mängima pada kolmandal korrusel. Kui talle pada üldse ei sobi, siis on tal kas väga hea ruututugi või muidu ta ei pakuks 3♣ (minu ♣ ja ♥ vastu on tal üüratu kahemastiklapp), vaid 3♦. Nii et hakkaski ilmet võtma mingi jagu 32 kalliste ja 44 odavatega (või isegi neljane padatugi). Ja igaks juhuks otsustasin pakkuda masti, kus trumpkontrolli kadumine mind ei ähvarda, 4♠ võib halval päeval ikkagi suuremaks trammiks osutuda. Kontra ei olnud praegu alternatiiv, ma arvan, et see tähendaks, et vastane sattus mulle ärtusse ja mingu ta üldse kuu külge, mitte et „tahaks edasi pakkuda“.

Nagu näha, oli Leo muidugi pakkunud lihtsalt otsast oma madalaimat masti, kus ta üldse midagi mängida kannatas, mõtlemata mis mina kõigest sellest arvata võin ja mu arutluskäik osutus seega vigaseks. Kusjuures üks võistkonnakaaslane oli post mortemis täiesti kindel, et ma ei tohiks Leo 3♣ pakkumisest midagi sellist välja lugeda – äkki talle lihtsalt pada ei sobi ja seejärel pakkus ta oma madalaimat masti – kui mul on ruutu, siis parandan 3♦-sse, ega tal sealgi ei pruugi mingit klappi olla, aga kui ei ole, siis ta ilmselt lihtsalt ei taha kõrgemale pakkuda. Tõsi küll, kui ma siis küsisin, et milline jagu tal siis olema peaks, et ei pada ja ruutu ei sobi ning topeltklapiga (või üüratu klapiga ühes mastis) ei taha jõuda kõrgemale kui 3♣, siis ma sellele rahuldavat vastust ei saanud, vaid arutelu jõudis taas umbes kohta, et „ega topeltklapiga ei peagi kohe neljandale korrusele minema“. Ma pean tunnistama, et selle peale ma esiteks vihastasin ning teiseks ei tundnud end eriti veenatuna. Minu arust kui partner tahab pakkumise kolmandale korrusele ajada ja sul on topeltklapp, siis neljas korrus on suht automaatne, saagu või sitem.

Nii et sedapsi see jagu läks, muidugi see, et Leol viiene ärtu vastas oli, liigitub vist pigem ebaõnneks, poleks meil trumbis füüsilist tihi, oleks vastase 4 ärtut ikkagi väljas (viis ärtut, neli pada ja ♣K). 

5 comments:

  1. Leo lehega on "automaatne" pakkumine 3 ruutut. 3 ristit pakub kas inimene, kes pole kaitsepakkumiste ideoloogiast aru saanud või siis ekspert või muidu kavalpea, kes soovib taktikalistel põhjusetl kavaldada. Lauri võistkonnakaaslase kommentaarist tundub, et see võistkonnakaaslane kuulub esimesse kategooriasse.

    Vallo.

    ReplyDelete
  2. Ma kirjeldax seda Lauri lehte kui odavmasti lehte, kui süsteemis teil selline koht leidub. Või teisisõnu defineerix paja "neljasex".

    ReplyDelete
  3. Kui vastane avab 1H, siis ilmselt oleksingi pakkunud 2D, mitte teinud Michaelsi (Maarja kusjuures nii talitaski), aga 1NT peale leidsin, et prooviks ikkagi mõlemad mastid pildile saada.

    ReplyDelete
  4. Valloga nõus, Leo lehega on automaatne pakkumine 3D (kui Lauril on ärtu/risti, võib olla õige pakkuda mitte ainult 4, vaid ka tõkkeks 7 ärtut). Ja sellest oleks kena partnerit teavitada, mitte pakkuda nürimeelne 3C.
    ulaf

    ReplyDelete
  5. Lauri loogika oli õige, tundub et partneril juhtus aus väsimusest ja tähelepanu hajumisest tingitud apsakas. Leo ei tahtnud oma lehege üldse midagi mängida ja sestap mõtlematult 3♣.
    3♦ on jah õige pakkumine, sest partneri ♥♣ vastas võiks sellise kalpiga juba 4♥ mängida.
    Juhtub ...

    ReplyDelete