Monday, June 18, 2012

18. juuni


Releesüsteemi jaoks on üks hullemaid jaotusetüüpe 5440 – see selgub tavaliselt nõmedalt kõrgel ja kuna vastajal on kolm vähemalt neljast masti, on edasisi releepakkumisi sellevõrra vähem. Ma arvan, et ma üritan edaspidiseks nende jaoks midagi leiutada, sest olude sunnil olen ma nüüdseks pidanud juba kaks korda tugeva lehega slämminivool äraarvamismänge mängima.

Islandi vastu (8. vooru viimane jaotus) oli mul käes selline leht:

♠ÄE6
♥EST85
♦-
♣ÄKE83

ja pakkumine hargnes nii:
1♣ - 2♦ (nat, FG)
2♥ - 2♠ (4♠)
2NT – 3♣ (8-11)
3♦ - 4♥ (4-4-5-0)
?

Tõenäoliselt on Leol pakkumise järgi üks keycard ärtu mängus (aga pole ka välistatud, et mitte ühtegi, kui tal on ♠K ja ruutu nirumad pildid) – aga mul pole kuidagi võimalik teada saada, kas tal on ♦Ä või mõni ärtutippudest. 5♥ kutse vihjab küll trumbikvaliteedi vajadusele, aga Leo ei saa teada, et tegelikult mul piisab K432-st (st. otseselt ei piisa, aga siis ma tahan juba slämmi mängida) – ja kuna tal madalaid honööre pole, ei saa ta kutset vastu võtta, kui tal just tõesti ♥ÄK mõlemad ei ole. Mõtlesin siis asja üle kolm-neli minutit (kuna see oli viimane jagu, siis viskasin kõigepealt pilgu tabloole, mis ütles, et pool tundi on aega ja ajahädas me ei ole ja kui ma olin igaviku mõelnud, vaatasin lihtsalt huvipärast uuesti üle) – ja keevitasin 6♥ täis.

Ei saa öelda, et avakäiguks lauale pandud ♦Ä mind nukraks teinud oleks, laud ise oli ka enamvähem:

♠S875
♥K742
♦KS543
♣-

Hoolimata sõbralikust avakäigust ei ole leping küll veel väljas, aga nagu jagu oli, ei olnud seda võimalik ka kuidagi kaotada – trump oli 2-2, risti oli 4-4 ja ♠K oli lõikes ja duublis (tegelikult isegi K9 duublis, nii et vajaduse korral oleks saanud veel teisest käest neljanda kümne maha saagida). Jagu ise jäi viiki, Openis olid meie alagrupis 28 paari 32-st samas lepingus (paar neist kontraga), kaks jõudsid seitsmesse ja kaks piirdusid geimiga, naistest oli saak 11/18st.

Tagantjärgi targana – ilmselt olnuks parem 3♦ relee asemel naturaalne 3♥ pakkuda. Kui Leo leiab ärtutoe (ja seega teeb risticue, sest tal on see lühike), saan ässad kooskõlastusega ära küsida, kui ta seda tuge ei leia, pakub ta ilmselt 3♠ ja siis on 3NT paras koht, kus pidurdada.

Eile Poola vastu (12. matš, 4. jagu) hakkas jälle jura pihta, seekord avas Leo 2♣ ja mul oli

♠KE92
♥ÄKE8
♦ÄE763
♣-

pakkumine käis nii:

______2♣
2♦____2♠
2NT___3♣ (min)
3♦_____4♦ (4-0-4-5)
?

Nüüd oleks väga lahe ruutu kooskõlastusega ässasid küsida (soovitatavalt väljaspool ristimasti), aga paraku on see juba võimatu. Lugesin taas näppudel võimaliku edasise pakkumise: 4♥ - 4♠ (1äss), 5♥ - 5♠ (♣Ä – siis pressin emma-kumma kuue ära) või 6♦ - ♠Ä, siis saan 6♥-ga kuningaid küsida – ühe puhul on vastus 6♠ ja alles siis pean mõtlema, kas pakun suure slämmi ära või ei, kahe puhul on vastus küll seitsmendal korrusel (7♦), aga siis ma tahangi ju suures slämmis olla.

4♥ - 5♣ (kaks ässa – mustad või punased)
?

Jälle halb variatsioon – nüüd ma saan küsida 5♥-ga kuningaid, aga kui ta mulle ühe lubab (5♠ vastus), siis järgmine küsimine, et kus see kuningas asub, on 6♥-s. See küll otseselt ei oleks probleem, ♣K puhul on vastus 6♠ ja mängime seda ja ♦K puhul võin ma kõike mängida, aga see 6♥ näeb laual nii nõme välja, et ma ei tahtnud matši algfaasis riskida variandiga, et partner selle läbi passib.

Otsustasin siis, et kuna vastas on kõvad (Balicki-Zmudzinski) ja teises toas samuti (Buras-Narkiewicz), siis tellin lihtsalt 7♦ ära – kui partneril polegi ♦K, siis võib see asi lihtsalt lõikest olla. Isegi kui Leol on ruutus neli täielikku kilakat, on lepingul 20% šansse. Tagantjärgi mõtlen, et see oli ikkagi vist mõttetu pressimine – ma ikkagi peaks kuninga ära küsima ja kui tal seda pole, siis kuuega piirduma ja kui on, on minu jaoks 7♦ 60%-ne leping (50% et tal on õige kuningas – tal on nii ristis kui ruutus 4 teadmata kaarti) ja vähemalt 20% lisašansse ruutu mastis.
7♠ ei tahtnud ma pakkuda seepärast, et kui pada on 4-1, siis võib see olla lootusetu, maksikal oleksin selle (või 7NT) pannud.

Leo pani lauda minu pakkumise jaoks sobiva kaardi:

♠Ä654
♥-
♦K542
♣ÄT864
ja kuna poolakad teises toas pidurdasid 6♠-s, tuli meile 10 IMPi sisse.

Pärast kui jaotust arutasime, siis juhtis Maarja mu tähelepanu sellele, et kui ma ♦K asukohta ei tea, siis võin ma ju sama hästi 7♠ pakkuda – pada mängides on võimalik kolm Leo ruutut ärtudele visata. Asja üle järgi mõeldes tuli tõdeda, et tal oli õigus – minu infoga (kus partneri ruutu võib olla xxxx), on 7♠ šansid paremad. See eeldab, et pada on 3-2 (ca 67%) ja ruutu 2-2 või ♦K singlis (52,5%), kokku siis natuke peale 35%. Lisaks on mul mingid variandid ♠4-1 korral – kui partneril on ♠S või tekib lõige, ning tal on ♦K või tuleb ruutu kotti.

Siin jaos oleksin ma võinud ka 3♦ relee asemel kooskõlastada 3♠, aga ma ei teinud seda sellepärast, et cuesarjas on väga ebamugav välja selgitada Leo võimaliku ruutukontrolli iseloomu (K või lühidus) ja ma tahtsin lihtsalt ässasid ja kuningaid küsida. 5-4-4 jaotus muutis selle aga suhteliselt ebamugavaks.
Svenil ja Vasjal on mingites releejärgnevustes kokkulepe, et nad ei küsi lihtsalt ässasid ja kuningaid, vaid teevad RKCB kindla masti suhtes. Antud jaotuses oleks see töötanud hästi, aga kahe keycardi puhul oleks ma jälle hiinlaste käes olnud (ja mingites muudes jaotustes ei saa teha kooskõlastust ja cuebide). 

1 comment:

  1. Kiibitsedes tulemusi tundus mõlema jaotuse puhul, et "küll Lauri-Leo optimaalsed slämmid ära pakuvad(releetavad)". Aga jah, kui releed nii kõrgel lõppevad, siis on tõesti keeruline. Igatahes hästi pakutud!

    ReplyDelete