Tuesday, June 5, 2012

5. juuni


Selline veider jagu eilsest klubist, mina Südis ja meie tsoonis, vastane mitte, ebaolulised kliberid võivad olla kohati juhuslikud


♠E6
♥ÄS42
♦KS
♣S9543

♠T752
♥T953
♦85
♣T72
N, NS
♠Ä8
♥K7
♦ÄET7632
♣86

♠KS943
♥E86
♦94
♣ÄKE


N______E_____S_____W
1♦____3NT___DBL__pass
pass___4♦_____4♠___pass…

Kui aus olla, siis üllatas 3NT pakkumine mind esialgu päris korralikult, aga leidsin siis, et ju siis on tegu kas gämblingu variatsiooniga (ntks. kinnine ruutu ja pidur kõrval) või siis advanced tõkkega ruutus ja kontreerisin (mis mul muud ikka on teha) – heal päeval on vastane ahne ja passib selle läbi. Nii näiteks juhtus Pärnus, kui Sven Sester tegi ruutu ÄKExxx-i ja kuningaga kõrval (kolmandas mastis oli Ex duubel) 1NT ülepakkumise ja kannatas seal kontra ära. Oleks avakäik tulnud kuninga masti, oleks tulemus olnud +180, aga tegelikult tõttu lõppes asi -1100-ga (kaitse lõpus eksis).

Vaenlane taandus 4♦-sse (nagu ma kahtlustasingi) ja nüüd tegin ma sama liigutuse, mis ma oleks teinud 4♦ tõkke peale – panin 4♠, mis jäigi lepinguks.

Avakäiguks tuli ♦8 ja laud oli kõike muud kui tore – hui ma oskasin arvata, et antud pakkumise järel on seal neli punkti ruutus ja kõik need neli seebiks. Karbitigi kaks esimest ruutut ära ja lülituti ristisse (kohene kolmepoolsesse lööki käimine võtaks lepingu kohe taha– ülelöök võtab emanda maha ja pärast ♠Ä-ga tihi sisse saades on võimalik uus ruutu käia ja ♠T-le möödalöök orgunnida).

Peale tihi saamist mõlgutasin mõtteid lepingu šansside üle ja leidsin, et need on kehvad – kuna 3NT ilmselgelt ei olnud gämbling ja Ostil on ruutu kõigest seitsmene ja korralik, tähendas see seda, et tõenäoliselt põhines pakkumine mingitel piduritel ja optimismi üledoosil. Seega on ilmselt ♠Ä emanda taga ja ♥K ei lõiku. See viimane otseselt vajalik küll pole, aga see võtab mult variandi minna ärtulõikega lauda ja käia väike pada, lõigates masti üheksaga (kui pada on 3-3, siis niiviisi mängides on võimalik vältida ruutuga saabuvat trumbiedutust). 
Variant oleks muidugi ikkagi käia väike pada vastu emandat ja loota, et mast on 3-3 kümnega lõikes – ruutukäiku löön üheksaga ette ja seejärel tõmban trumbid maha. Paraku aga kui mu üheksa üle lüüakse ja seejärel ärtut käiakse, pean ma veel ka ärtutihi ära andma. Ja teiseks viirastus mulle, et kõige tõenäolisem Osti jagu on 2-2-7-2 – ning isegi kui ma leian talt ÄT duubli, edutab ruutukäik neljanda trumbi tegema.

Kogu selle jama juures suutsin leida isegi ühe positiivse aspekti– kui meie poole lõpplepinguks on 3NT, siis see võib üldse katastroofiga lõppeda.

Aga jah, kuidas siis seda jagu mängida? Kuna ma leidsin, et ausad šansid on napid, üritasin proovida ebaausat – käisin välja ♠9, lootuses et Westil on kas kolmene või neljane kümme ja ta ei kata seda (ja kui tal on konkreetselt T52 kolmesest, siis tal ei olegi kaitset). Tuligi väike, lauast samuti väike ja kui Ost hakkas mõtlema, siis sain ma aru, et vähemalt esialgu suutsin ma selle masti õigesti lahendada. Lepingu võtaks veel taha ♠9 peetamine (♠E läheb ässa alla ja seejärel õnnestub ikkagi ruutus trumbiedutus ära teha), aga minu õnneks ilmus lauda äss ja enam polnud midagi parata, leping väljas. 

1 comment:

  1. Avaja oli muide West, kes passis.

    Aga taaskord õpetlik jagu Osti vaatepunktist: ei ole vaja käia kadujaid (ristisid), vaid ikka tegijaid (ruutu).

    ReplyDelete