Wednesday, December 21, 2011

21. detsember

Esmaspäeva õhtu viimane jaotus oli minu jaoks selline:


♠ÄET
♥ÄE9
♦ÄSTxxx
♣x

♠Kx
♥xxxx
♦Ex
♣K9xxx
W,EW
♠Sxxx
♥Sxx
♦xxx
♣ÄT8

♠98xx
♥Kxx
♦Kx
♣ESxx


NS jõudsid 3NT-sse Südi käest ja meie laual käisid nii kaitse kui ka mäng sirgjooneliselt – käisin Westist välja väikese risti partneri ässa alla, tagasi tuli risti kümme emandale ja kuningale ning kolmas risti, mille väljamängija võttis ja jätkas ♦K-ruutu, ning peale emanda kukkumist nõudles 11 tihi. Tuleb tunnistada, et tegu oli turniiri viimase jaotusega ja ma pigem tahtsin seda kaelast ära saada ja seepärast kaitsesingi natuke autopilootselt.

Kui ma oleksin viitsinud teisel tihil oma ♣K peetada, oleks väljamängija olnud probleemi ees – kui ta mängib ruutut samal moel ja emand on taga, kaotab ta lepingu, kuna uus risti Ostilt lõikab ta soldati maha. Ning kui läheb ärtuga lauda ning lõikab ruutuemandat ohutult Osti käest, saan ma sellega tihi, ning võin siis oma ♣K sisse kasseerida ja lepingu 10 tihi peale piirata (pakkumise järgi on tõenäoliselt mõlemad punakuningad väljamängijal, nii et ristis saadav lisatihi läheb tema jaoks juba raisku). Nüüd aga ma praktiliselt sundisin väljamängijat ruutut õigesti lahendama (eeldusel, et ma pikast mastist tulin, on meil risti kas 4-4 või läheb ruutulõikus ohutusse kätte). Plaani varjukülg on muidugi see, et kui väljamängija ikkagi ruutut nii mängib (tegemist on ju maksipaarikaga ja niikuinii mängib kogu saal sama lepingut, seega on ohtlik saali vastu mängida), annan ma peetamisega 12. tihi (ma jään kahe kaardi lõppseisus risti-pada show-up’i). Paljude väljamängijate puhul ilmselt nii juhtubki (kuna nad ei mõtle variandile "mis saab siis, kui...") – kuid antud hetkel oleks võinud proovida, väljamängija oli piisavalt hea, et kaotava plaani peale vähemalt tullagi.

Märkelehte avades selgus, et ülejäänud kolmest väljamängijast olid kaks saanud 12 tihi ja üks piirdunud kümnega. Hakkasin siis seda viimast lugu uurima, et kas tõesti tehti selline kaitse, aga selgus, et peale kahe risti võtmist lülitus kaitse ärtusse ja väljamängija otsustas lihtsalt ruutut valelt poolt lõigata.

12 tihi saamisega on aga märksa huvitavam lugu. Ma küll ei tea, kuidas mäng käis, aga mõlemal korral oli vähemalt märkelehe järgi väljamängijaks Nord ja tõenäoliselt tehti padakäik kuninga ja ässa alla. Nüüd saab väljamängija sisse kasseerida laua ruutud ja ärtud, ning tekib ilus kolme kaardi lõppseis, kus Nordil on ♠ET ja ♣x, Südil ♠x ja ♣ES ning Ost jääb ♣Ä ja ♠Sx-iga sisseviskesundi. Aga see ei ole veel kõik – sisseviske vastu on olemas kaitse, ta peab ♣Ä seebiks viskama, niimoodi jääb ristitihi Westi kätte. Aga et sellest kõigest tõesti kasu oleks, pidi West ruutude peale äravisetel ette näitama tõelist ettenägelikkust ja säilitama oma pealtnäha surnult sündinud neljandat ärtukliberit (algne kombinatsioon oli umbes 6532)!!! Kui ta oma ärtut ei hoia, võib väljamängija lauast ♠Ega elimineerida ta väljaviskekaardi, käia eelviimasel tihil ristit vastu oma ♣ES’t ning viimasel tihil ei olegi Westil enam muud pihta hakata kui teisele ristipildile tihi anda. Miskipärast tundub mulle, et reaalselt tuli 12 tihi kuidagi lihtsamalt, aga see ei vähenda jaotuse ilu.

1 comment:

  1. Oeh see sinu 12 tihi teooria kirjeldus oli nii keeruline, et pean seda veel paar korda lugema, et aru saada. Aga mina sain 12 tihi järgmiselt: mängisin nordist ja sain ruutu avakäigu, mis lahendas lõikuseprobleemi (1C avangu järel sain oma käe jaotust releetamisega varjata, mistõttu kaitse ei teadnud, et mul ruutu). Nüüd lõikasin edukalt paja kuningat (hoidudes sügavast lõikusest) 11ks tihiks ja karpisin kõik tihid lõpuni, lõpetades käes. Kaitsjatel läks äravisetega raskeks ja lõpuks kukkusid paja ässale nii kuningas kui soldat ja paja 10 sai 12daks tihiks.

    ReplyDelete