Sunday, December 11, 2011

11. detsember

Reede õhtul (või õigemini kella ühe paiku öösel, mis osaliselt seletab toimunut) tuli seltskondlikku bridži togides ette järgmine jaotus, mina Westis (jagu ei pruugi 100% tõele vaadata, aga idee on igatahes sama):


♠Äxxx
♥ÄKxxx
♦-
♣Kxxx

♠KES9
♥xxx
♦ÄSx
♣Exx
3NT,S
♠Txxx
♥xxx
♦xxxx
♣xx

♠x
♥ES
♦KExxxx
♣ÄSxx


Lepinguks jäi peale ühepoolset pakkumist 3NT Südist (1♥-2♦; 2♠-3NT) ja ma käisin avakäiguks ♠K. Väljamängija peetas kaks pada, võttis kolmanda ning seejärel deblokeeris ärtud, läks ristiga lauda, kasseeris ärtud lõpuni ja üritas oma üheksandat tihi saada ristilõikega. See ebaõnnestus ja leping läks üheta, samas kui lepingu oleks saanud võita, mängides lahti ruututihi – kuna kaitsjate pada jaguneb 4-4, saavad nad vaid kolm pada ja ruutuässa.

Pärast jao lõppu mainisin väljamängijale, et ta oleks võinud vaadata mu partneri pikkussignaali padakuningale – siis ta teab, mis seal toimub ja saab lepingu võita. Seejärel taipasin, et tegelikult olen ma ka ise nats sooda. Kuna lauda tuleb neljane pada, siis ei huvita mind partneri padapikkus – kui ♠10 lauda ei ilmu, siis tõmban ma selle maha, seega võin ma südamerahuga alustada hoopis ♠E-ga, et väljamängija eest mastipikkust varjata.

Järgmisel hommikul koitis mulle tegelik tõde – väljamängija võib peetada ka kolmanda pada, ükskõik, kas ma alustasin kuninga või emandaga ja kas ta usaldab pikkussignaale või mitte. Ükski lülitus kaitsele õnne õuele ei too ja kui nad jätkavad neljanda padaga, on vähemalt padapikkus teada, mis antud hetkel tähendab, et ruutu lahtimängimine üheksandaks tihiks on ohutu.

Tegelikult ma kahtlustan, et võib-olla on ka vastase signaale maha magades parem mängida ruutule, mitte ristile. Ruutule mängimine võidab kui pada on 4-4 või ♦Ä viiese padaga ühes käes ja ristiemand ei huvita. Ristile mängimine võidab kui ♣E on lõikes või ♣E ja ♦Ä on mõlemad kolmese padaga ühes käes. Laua ruuturenoo on ses suhtes paha, et kaob võimalus lõpus otsustada, singli korral oleks elu mõnevõrra mugavam.

No comments:

Post a Comment