Tuesday, October 18, 2011

18. oktoober

Kuigi tavaliselt on viienda korruse leping kallismastis selline asi, mida sa parema meelega väldiksid, juhtus Eesti paaride karikavõistluse viimases voorus selline veider lugu, et meie lauas oli kolmes jaos kuuest lepinguks kas 5♥ või 5♠.

Esimene neist oli halenaljakas – vastased pakkusid ühepoolselt

♠ÄES5_____♠3
♥KE75_____♥ÄST943
♦T7________♦E6
♣T96_______♣Ä872

1♦ (rand)____1♥
2♥_________3♠ (splinter)
4♠_________5♥

ühesõnaga, ei saanud splinterist aru (kuigi mis kurat see veel olla saaks?). Kuigi Leo ei saanud pihta ruutu avakäigule, käies trumpi, ega mina peale padalõikuse ebaõnnestumist ruutujätkule (käies ristit), oli leping juba piisavalt õnnetu, et üheta minna. Teenimatud 12 IMPi. Huvitav nüanss oli see, et ma peale 1♦ avangut otsustasin mitte pakkuda vahele lehega:

♠K9764
♥8
♦KS92
♣K43

Meie 4♠ on 4♥ vastu küll heaks tõkkeks (eeldusel, et me selle välja laseme), aga teisest küljest jälle ei saa siis vastane splinteri interpreteerimisel eksida.

Teine oli kah omamoodi kurioosne: mul oli käes

♠ÄKEST2
♥KS3
♦KE8
♣E

avasin sellega tugeva 1♣ ja sain rahus releetada, tuvastades Leolt miinimumpositiivse käe (8-11) ja 3-4-1-5 jaotuse. Kuna ma siiski kahe ässa vastas tahan slämmi üritada, küsisin ka ässa ja sain teada, et tal on neid vaid üks – st. slämm on päevakorrast maas. Asja komplitseeris aga see, et ässavastuseks oli 4♥ ja kuna Leol ei ole neljast pada, ei oleks 4♠ mitte mänguks, vaid küsiks kuningaid! Tuli siis olude sunnil teha sign-off 5♠-s (õnneks oli mu trump niivõrd hea, et isegi kui Leo võtab seda kutsena, ei saa tal hästi olla kaarti, millega ta selle kutse ka vastu võtta saaks). Lauda tuli:
♠873
♥ÄT64
♦9
♣K9875
ja väljamänguga ei olnud probleeme (oma käe ruutukaduja trumpan ja ärtukaduja viskan ♣K-le).

Kolmas jaotus oli aga üsna huvitav:


Nagu näha, seisab EW liinis 6♥ ja parim, mida NS selle vastu teha saavad, on viskuda 6♠-ga dzotile. Meie lauas käis pakkumine nii:

S_____W_____N_____O
pass___1♥____1♠____2♥*
2♠____3♠*__pass____4♥
4♠____5♥___pass...

2♥ oli nõrk tõste (kuni ca 7 silma) ja mu 3♠ tähendas, et ma olen ikka erilise elaja kätte ahminud kui isegi sellise tõste vastas on väike slämmihuvi. Leo küll sügas natuke aega, sest ta leht sobib mulle väga hästi, aga leidis, et seekord ei pressi. Nagu selgus, oleks võinud, seda enam, et kuut mängides pean ma suhteliselt automaatselt võitva mänguplaani valima – lootma, et risti on 4-3 ja ärtu kas 2-2 või 3-1 singelemandaga ning lööma kaks ristit lauda. 

Võimalik, et see on ka parimaks mänguplaaniks viit mängides, aga millegipärast ma seda ei valinud (lootsin, et ehk on šansse ka 5-2 risti vastu) ja alustasin peale ♠K avakäigu trumpamist hoopis ♦K käiguga (otseselt ei ole selleski midagi halvasti). See sai tihi ja nüüd panin ma uue ruutu teele, mis läks soldati, emanda ja ässa alla. Kui nüüd Süd oleks partnerile ta löögi ära andnud, poleks elul viga midagi, ma viskaksin sinna oma ristikaduja ja kui löök ei tulnud just neljasesse trumpi (mille puhul ma ilmselt niikuinii lepingu kaotaksin), olen ma omadega mäel. Nüüd võiks käia trumbi kuninga alla ja isegi kui löök tuli singlisse, on mul võimalik kasutada variatsiooni eilsest plogikirjest tuttava mänguviisi teemadel – kui Nord viskab krohvi, jätkan ruutu võtjatega visates sinna ristisid ning kui Süd viimast vahele lööb, siis löön üle, tõmban tal trumbi maha ja viimase risti jaoks jääb lauda veel üks trump järgi. 

Paraku osutus Süd kiuslikumaks ja käis ♠Ä - see tähendab, et mu ruutu mast ei tee, kui see just 3-3 ei jagu. Nüüd võiks taas taanduda mänguplaanile A (♣Ä-♣löök, ♠ löök kätte, ♣ löök lauda, ♥K, ♠löök kätte, trumpäss ja ristid), aga mu trump on jäänud juba niivõrd lühikeseks, et kui vastaste trumbid jagunevad 3-1, siis olen ma kaotanud kontrolli ja käin taha, kui viimane trump on 13. padaga samas käes (ehk siis Nordil 5-3-2-3 jagu). Seega leidsin, et proovin risti tegemamängimise asemel parem oma õnne vastastikuste trumpamistega. Tõmbasin kaks ristit (lauast ruutu, kuna padakliberit saan ma ohutult trumbata), lõin kolmanda, lõin pada kätte ja käisin neljanda risti – mille peale tabas mind halb üllatus selle näol, et Nordilt ilmnes neljas risti. 
Ühesõnaga reaalselt oli laua taga järgmine lõppseis:

♠E3
♥E3
♦-
♣E

♠-
♥ÄS8
♦-
♣86
        
♠9
♥K9
♦T7
♣-

♠S
♥T6
♦96
♣-


Nüüd kalkuleerisin toimunut järgnevalt: Nordil on ilmselt viiene pada ja kindlasti neljane risti, seega 4 punast kaarti, millest vähemalt kaks on ruutud. Kui tal on need 2-2, siis võin ma lüüa ristit trumpkuningaga ja mängida trumpi tipust ning mu 13. risti teeb. Samas kui tal on trumbisingel, võib juhtuda, et ma annan nii kaks trumbitihi ära.

Kui tal on singeltrump ja kolmene ruutu, siis saan ma trumpkuningaga lüüa ja käia ruutukümne, visates sinna ära oma viimase risti (või kui Süd loobub oma ruutust, siis saan tast üle lüüa, lüüa viimase risti trumpüheksaga lauda ja kui Süd sellest üle lööb, siis on vastastel nii trump kui pada 1-1, mis tähendab, et ülelööki ei tule). 

Lisaks on veel šansid, et kui ta lööbki ruutut, teeb ta seda duubelemandasse (ehk tal ei ole 6-1-2-4, sel juhul ma oleksin pidanud laua pajast varem vabanema, sest see võimaldaks mul ka singelhonööri vastu võita, kuna peale ruutulöömist oleks Nord sunnitud käima topeltlööki, mida ma saaks laua üheksaga trumbata ja vajadusel käest alla trumbata)

Järgnes kiire mälutreening, mis andis tulemuseks, et Süd on passinud käest näidanud juba kaht ässa ja ristisoldatit, ning lõingi kõrgelt (Südilt padasoldat) ja käisin ruututegija, mida Nord küll lõi, aga ülejäänu oli minu.

Oli see siis nüüd kokkuvõttes hea plaan või ei, seda ma ei oskagi kommenteerida, aga välja see leping igatahes tuli.

2 comments:

  1. Esimeses jaos jõudsime paraku sammuti 5♥-i ja seda selles mõttes õigest käest et ruutu avakäik oli suhtkoht blokeeritud. Pakumine ise oli üsnagi võitluslik ja kuigi laual oli ka 4SX ei tahtnud ma oma kahe ässa ja kuuese ärtuga seda kuidagi sisse jätta. Enda õigustusex selgus et ega see nii väga vale otsus ei olnudki. Kuna mäng oli sisuliselt keskmisele (datum 590) siis erinevus +100 ja -100 vahelise skoori vahel oli kõigest 3 impi.
    Kogu pakumine selline: 1♣(!) - 1♠ - X(!) - 3♠(!) - 4♥ - p - p - 4♠- X - p - 5♥ - ppp

    ReplyDelete
  2. 4S peaks ikkagi vist 300 olema - ja selle jaoks tuleb ruutuemand kinni püüda (OK, reaalses maailmas püütakse ka) ja kui pärast kaht ärturingi ja seejärel laudaminekut odavmastis üritada peale trumpkuningaga tihi saamist vastaste trumpi kokku käia, lõppeb see katuse kokkukukkumisega

    ReplyDelete