Wednesday, October 5, 2011

5. oktoober

Tartu klubis on ikka hea kui lehte käib: esmaspäeval oli saalis kolm jagu, kus slämm oli praktiliselt lauda panna. Oleks ainult seda õnne, et istuda liini, kus kõik need seisavad ja elu oleks kohe märksa ilusam. Meil oli seekord keskmiselt õnne, saime neist kaks ja pakkusime nad ära. Veidral kombel me pigem „ujusime“ neisse, kuigi mõlemat saime pakkuda täiesti ühepoolselt.

Leo________Lauri
♠ESxx_____♠ÄKxx
♥Exx______♥ÄKxx
♦KT8xx____♦ÄEx
♣E________♣xx

pass_______1♣
2♦________2♥*
2♠________2NT*
3NT*______6♠

Nagu näha, on leping super, aga kus toimus ujumine? Nimelt 2NT relee peale lubas Leo 4-3-5-1 jaotust ja ma tuvastasin, et mul pole enam võimalik teha RKCB’d padaga, samuti ei taha ma hästi kutset teha, sest vaadates mu käes olevat kontrollide hulka, ei ole tõenäoline, et Leo selle vastu saaks võtta. Otsustasin siis lihtsalt täis lajatada lepingu, mida ma võita loodan – kui Leol on ♠E ja ♦K, siis on see tõenäoliselt hea; kui üks neist on puudu, siis on (võib-olla) šansse ja kui mõlemad on puudu, siis läheb kõvasti õnne vaja. Pakkumist seletades õnnestus tahtmatult veel vastaseid demoraliseerida (ja iseennast ehmatada) – seletasin, et Leo 3NT lubas 4-3-5-1 jagu ja miinimumi (ehk kuna ta on passinud käsi, siis 7-9), mille peale Leo küsis, et kas me miinimumi ei näita siin mitte 3♣-ga? Järgnes vaikne klõnks minu poolt (ikka tore, kui relees astmed sassi lähevad), kiire loendus näppudel ja kergendusohe – „no siis on tal sama jagu, aga maksimum!“. Muide mina oleks selle lehe ikkagi miinimumiks vastanud. Igatahes olime me ainsad (!) kes selle ära pakkusid ja saime 13 IMPi plussi („palju õnne vastased!“). 
Tegelikult oli slämmi täisladumine ka miinimumi vastas õigustatud ettevõtmine, panin jaotusgeneraatorisse oma lehe vastu 7-9pp õige jaotusega ja lasin 200 jagu välja, 6♠ seisis neist 123 korral (61,5%). Veidral kombel läks 12-s jaos 6♠ taha, küll aga seisis 6♥ ja kolmes jaos seisis 6♠ asemel 6♦ (ja ühes seisid nii 6♥ kui 6♦).

Teine jagu oli veel koomilisem:

Lauri________Leo
♠KTxxxx____♠-
♥Kx________♥xxx
♦ÄTxxx_____♦KESx
♣-_________♣ÄKESxx

1♠_________1NT*
3♠*________4♣*
4♠*________4NT*
5♣*________6♣

Nagu näha ei jõudnud me just parimasse võimalikku lepingusse. Häda on selles, et sattusime releejärgnevusse, mida esineb umbes kord viie aasta jooksul ja Leo mäletas küll, et mu 3♠ lubas kuuest pada viiese odavmastiga (ja miinimumi), kuid paraku mitte seda, millist odavat see lubas. 4♣ relee paljastas, et mul on kõrgem duubel (ja madalam renoo) ja 5♣ lubas üht ässa. Mina oleksin siin ilmselt auru maha võtnud, sest kui see on ♠Ä, siis on sellest üsna vähe kasu (lisaks ei ole ma ka ärtukontrolli lubanud) aga Leo otsustas, et võiks slämmi ikkagi ära panna. Ja kuna ta ei olnud endiselt 100% kindel, kumb odav mul on, pani ta „igaks juhuks“ 6♣ - sellel lepingul on šansse ka renoo vastas, vajades ainult trumbi 4-3 jagunemist. Seekord jagus ja saime 6 plussi. Huvitava kurioosumina suutsid ka Vallo – Hannes selles jaos pakkumises puterdada ja jõudsid koguni 7♦ lepingusse, mis passiivse avakäiguga välja tuli (ju siis trump oli 2-2). 7♣-s poleks seda rõõmu olnud, tihi oleks ikkagi puudu jäänud.

3 comments:

  1. Laias laastus võib sellenädalased lehed jaotada kaheks:
    a) lehed, mida ma ei osanud pakkuda
    b) lehed, mida ma ei osanud mängida.

    Siintoodud kaks jaotust kuuluvad mõlemad esimese kategooria alla (loe: kummaski ei jõudnud slämmi :$ ).

    ReplyDelete
  2. Meil oli ebaõnn istuda kõigis kolmes jaos vastasliinis, kahes kolmest pakuti slämm ka ära ja selles kolmandas, kus te ainsana saalist pakkusite, saime lihtsalt nulli, kuna teie tulemus üldisesse arvestusse ei läind. oeh.
    Kolmandas slämmis muidugi ei saa väga kurta, oleksime ise pidanud 6S tõkke leidma 6H lepingu vastu. Kõik odavas:
    p-(1H)-2H*-(4C)
    4S-(5D)-p - (6H)
    2H oli Michaels. 4C kohta ei tea, mis oli. Ja minul nüüd käes umbes Jxxxx-Jx-9xxx-xx. Ei usanud.

    ReplyDelete
  3. no seal kolmandas oleks ka meil olnud ausad šansid tõkkesse minna (tegelikult on see 800, aga reaalselt ilmselt pääseb 500-ga), pakkumine käis nii (minul oli sinu leht):
    p__(1H)__2H__(4NT)
    5S__(x)__p___(6H)
    p___(p)__p

    ma arvan, et kui ma olin 5S peale venitanud (natuke ülepingutatud küll), siis võiks Leo oma lehega
    ÄExxx
    x
    x
    KETxxx

    ikkagiigaks juhuks 6S peale panna

    ReplyDelete