Friday, June 17, 2011

17. juuni

Eile Luxi klubis õnnestus meil oma isiklik protsendirekord uude kümnesse viia - tulemuseks täpselt 80%. 25-st jaotusest (5x5) oli meil ainult 2 alla keskmise tulemust (mõlemad 25%) ja 11 korda laekus 100% ja meie kõige kehvem voor oli viimane, kust laekus 72%. Miinusmärgilisi tulemusi oli kogu turniiri peale kokku ainult kuus (vastased küll jäid välja mängima 12 jaotuses, aga suutsid seitse neist taha käia). Tegelikult see protsent ilmselt tõuseb täna veel natuke (2%), ma leidsin hommikul tulemustest vea

Loomulikult ei saa sellist tulemust saada, ilma et vastased tõsiselt õla alla paneksid, aga omad helged hetked olid meilgi. Kohe esimeses voorus õnnestus meil saada suurepärane stardikiirendus, pakkudes ära suure slämmi ilma ässata (palju õnne, vastased!). Teab mis elegantse pakkumisega tegemist küll polnud, aga välja nägi see nõnda:


♠Ä___________♠ES8754
♥ÄKE96______♥S843
♦KS2_________♦-
♣KST2_______♣Ä54



Maarja________Lauri

1♣___________1NT*
2♥___________3♥**
3♠***________5♦****
5♠*****______7♥

1NT lubas vähemalt viiest pada ja kui Maarja oma ärtud turule tõi, siis tekkis mulle huvitav probleem – mu leht oli korraga väga slämmish, kuid kui ma teen 4♦ splinteri ja ta juhtub 4♥-s signoffi tegema, ei lähe ma enam kuhugi, aga samas tundub viies korrus suhteliselt ohutu olevat.
Teine probleem on see, et ma ei saa renood kirjeldada kui Maarja ässa küsima hakkab. Ja lõppeks on ju hea teada, et tal padas xx olema ei juhtu. Seega otsustasin lihtsalt trumbi kokku leppida ja Maarja 3♠ cue oli mulle väga meelt mööda – kuna see on minu põhimast, siis on see kas äss või kuningas.
Kui tal oleks padalühidus, siis ongi ilge probleem, kuidas seda jagu edasi pakkuda (ja kas ma üldse enam tahan slämmi poole purjetada), ilmselt kui ta teeb 4♣ cue, siis pean ma ikkagi 4♦ märke tegema, mis ei räägi  mitte midagi padadest ja tema peaks padacue puudumisel 4♥ tegema ning lühidusega kas 4♠ pakkuma (või lihtsalt ise ässa küsima). Nujah, nüüd otsustasin lihtsalt härjal sarvist võtta ja tegin 5♦-ga voidwoodi – kui vastus on 1, siis pidurdan viies ja kui vastus on 2, panen väikse slämmi. 3 keycardi vastus oli juba natuke „liiga hea“.

Muidu võiks teha 5NT, aga mida kuradit see tähendaks? Ilmselgelt tähendaks see, et kõik keycardid on olemas, aga kas ta küsiks trumpemandat või mida iganes veel? Ja pealegi Maarja tavaliselt kuuendat kaarti emandaks ei vasta (kui ta ei tea, et meil kümnene klapp kokku tuleb). Ühesõnaga läksin lihtsalt gämblingule välja ja panin suure slämmi ära – küllap ärtu ikka kuidagi kokku tuleb ja kui see on nii, siis tuleb kõige hullemal juhul „ainult“ ♠K maha lüüa või lõigata – kui see kaart üldse Maarja käes pole.

Loomulikult on seitsme pakkumine – eriti sellistel asjaoludel – Luxi klubis tõeline „overkill“, aga kuna tegu oli esimese vooruga, siis ma leidsin, et võib endale natuke lõbutsemist lubada. Igatahes avakäiguks tuli risti, mis tähendab et lepinguga ei olnud enam vähimatki probleemi (eriti kui esimesel trumbiringil kümme singlist maha tuli), piisas lihtsalt kolme ruutu lauda löömisest. Aga ka muidu oleks seda lepingut suhteliselt raske taha mängida olnud - ♠K oli duublis ES taga, nii et kui vahepeal padalöögiga kätte tulla (ruutude trumpamiseks), siis kolksub see ilusti maha.

Nagu ma arvasingi, oli Luxi klubi tavapäraselt slämmidega hädas: ülejäänud neljast tulemusest piirduti korra geimiga, kaks paari mängisid 6♥, aga üks neist suutis ainult 12 tihi võtta) ja üks paar jõudis kuude patta ja käis seal üheta.

No comments:

Post a Comment