Tuesday, September 14, 2010

14. september

Mida pakkuda?

Partner avab esimeselt käelt odavas kalli vastu nõrga NT-ga (11-13), vastane passib ja sul on käes leht:

♠T6
♥75
♦ÄS987432
♣T

See jagu tuli meil ette möödunud nädalal BBOs matši mängides mingite suvaliste vastu (Oleg Antonkovi väitel, kes meid sinna tiris, pidid päris tugevad mängijad olema, mina küll aru ei saanud, aga mine tea, äkki olidki). Et asi huvitavam oleks, avati ka teises toas nõrga 1NT-ga (12-14).

Nii mina kui minu kaarte hoidev vastane valisime täpselt sama pakkumise – ja selleks oli 3NT!

Esiteks on see kõige tõenäolisemalt välja tulev geim (piisab ainult ebaõnnestunud avakäigust ja ruutu jooksmisest), teiseks on vastastel niikuinii jõuülekaal ja kuna meil on kahe peale kümnene ruutu, siis võib neil kallismastis päris korralik leping seista ja 3NT võib nad lihtsalt pakkumisest maha võtta ja kolmandaks – kui midagi lähebki untsu, siis me oleme odavas.

Edasine pakkumine veidi erines tubade vahel: meie jäime seda lepingut lihtsalt mängima, aga Igor Triškin tuvastas oma 17 pildipunkti ja 5-5 musti vaadates, et võib-olla on asi kahtlane ja kontreeris asja igaks petteks ära – ja minu kaartide omajal oli piisavalt närvi, et see läbi passida (mina ei oleks passinud). Partneril oli:

♠KE4
♥S986
♦KET
♣S64

ja kuigi meil on padas kaks tihi ning vastaste ruutu jaguneb 1-1, tuleb 4♠ probleemideta välja. 3NT saatus nii roosiline ei olnud – meie läksime viieta, teine tuba neljata, kuid tänu kontra olemasolule võitsime 11 IMPi.

3 comments:

  1. Mitte et mul midagi agressivse pakumise vastu olex, aga olles minutikese mõtisklenud kutsuva 3♦ või geimi täis valamise vahel, kui alles siis märkasin et nõrga sanga avang... ;)

    IMPikas või matsh küll ja puha aga siiski on minuarust vahel abix ka lehte allapoole hinnates häid tulemusi korjata.

    ReplyDelete
  2. Agressiivne? Sul on 8-ne mast -> 10+ klapp, alajõud, odav tsoon. 3NT näib nagu hea tõkkepakkumine olevat. Lauri põhjendas kõik ilusti ära ka, ehkki argument, et "3NT on tõenäoliseim väljatulev geim" pole minu arvates kinlasti mitte esikohal. Aga sellise lehega neljandale korrusele ronimine (3NT->4♦) ei ole minu arvates liiga agressivne :P

    Aga tugeva sanga peale on tõesti teistsugused kaalutlused. Seal on oht, et vastasel geimi pole, ja tõkestada pole võibolla vaja.

    ReplyDelete
  3. Jah, Hendrikul on õigus, ega minugi kaalutlustes see esikohal ei olnud (jagu peaks vastastele kuuluma), aga see on 3NT pakkumise võimalik boonus, et see võib ka välja tulla (5 ruutu tahab ikka natuke liiga palju)

    ReplyDelete