Tuesday, January 18, 2011

18. jaanuar

Üks bridžimängu paradokse on, et suured talad tulevad hea kaardiga. Viimase aja suurim tüng tabas mind eelmisel teisipäeval BBOs mängides. Kohe teises jaos ootas mind neljandal käel (kallis odava vastu) ees kaks passi ja 2♠ avapakkumine kolmandast käest, ning käes vaatas vastu tõeline loom:

♠ -
♥ KES7652
♦ Ä3
♣ ÄE64

Oleksin võinud selle lehega ka soojenduseks kontreerida, kuid otsustasin lihtsalt 4♥ pakkumise kasuks - et ma tahaks slämmi mängida, peab partneril olema vähemalt kaks võtmekaarti kolmest (♥Ä, ♦K, ♣K või siis ♠Ä ja mõni neist) ja ega ma ei tea, kuhu ma ristid toppima peaksin kui partneril neid 3-4 väikest olema juhtub.
Ja kui ma alustan kontraga, siis kindlasti on partneril  mingi selline kaart, et ta passib selle läbi ja üritagu me siis seda 2♠ 500 eest ajada või siis tuleb vastaselt neli pada jalgu ja ma pean oma ärtut viiendal korrusel tutvustama hakkama. No oli, mis oli, teises lauas valis vastane sama pakkumise, nii et väga loll see olla ka ei saanud. VPV läks 4♠ga tõkkesse ja Leo kontreeris. Kuna kogu jagu oli järgnev, läks see leping kõigest üheta (mingi hetk saan kaheta võtta, aga paraku olin ma kristallkkuuli koju unustanud) ja laekus närune +100, samas kui meil omal seisab 6♥ (tänu sellele, et risti laheneb ühe kadujaga). Teises toas pakuti Leo käega 4♠ peale veel 5♥ ja kui vastane sinna 5♠ peale ütles, siis minu käest tuli 6♥, -1430 ja 16 IMPi välja.

Äkki oleksin pidanud ise 5♥ minema, aga partneri kontrat ei taha ka väga nihutada (pakkumisloogika järgi on tõkkes ikkagi vaenlased ja F..ing Pass peaks kehtima).

Leo tõstatas küsimuse meie võistkonna sees (ma ei tea, kas keegi sellele ka vastanud on) - tsiteerin:
"Tuleb silmas pidada, et Lauri oli sundseisus ning pakub 4♥ umbes minu 6-7 ühtlase vastu. Mul oligi kasulikke punkte 7- ♥Ä 3s ja ♦K 3s, lisaks 4-3-3-3 jaotus, st mitte ühtegi lööki. 4s ♠E, millega ma suurt tihi saada küll ei lootnud, tagas selle, et vastastel pole superklappi, kõigest 9ne. Et meil oleks 11 tihi lugeda, seda ma küll ei hoomanud. Mis arvate, tarkade klubi?"

Mina küll ei tea...

12 comments:

  1. Olen seisukohal, et halvas tulemuses on süüdi Leo. Selles suhtes on tal õigus, et Lauri pani 4 ärtut partneri ühtlase 6-7 hcp vastas, ent tema 3 kontrolli punastes mastides on antud kontekstis tunduvalt tugevam leht kui keskmine 6-7 hcp. Ning ka Leo ristikümme ei pruugi olla väärtusetu (ei olnudki). Seega pidi Leo minu arvates kindlasti pakkuma 5 ärtut. Kas Lauri peaks Leo 5 ärtut kuueks tõstma, on keerulisem küsimus, ent mõeldav on see kindlasti, võib Lauri leht ka selles tsoonsuses ju mõnevõrra nõrgem olla kui tal juhtus olema (ning kui Leo pakkus 5 ärtut, siis suure tõenäosusega tal ongi kaks võtmekaarti olemas).

    Vallo.

    ReplyDelete
  2. Nõus Vallo kommentaariga kahel käel!
    Päris õige pole Leo väide, et tal puudub löögiväärtus - suure tõenäosusega on partneril 7-ne ärtu, renoo pada ja odavad 4-2 - selmet võib saada löögitihi.

    ReplyDelete
  3. 1. Lauri lehte hinnates tuleb to~deda et tegu on 3-4 kaduja lehega. Lootes partnerilt keskmiselt 1-2 tihi saada tundub sla"mmi-yritus mo~istlik, samuti voib selle lehega ysnagi rahulikult 5ndal ma"ngida, misto~ttu mina eelistax 3♠ avaringil va"listades v.v. kontra la"bipassimise. Kuigi see teil vist systeemselt pidajat kysis, aga kui j2rgmine ring masti pakkuda voix ju pilt selgemax saada?

    2. Osa syyst valax muidugi ka Leo kaela sest so~ltumata jaotuse puudumisest on tal siiski kolme kontrolliga leht ja pigem voix ikka toesti sundivalt passida kui 2-3 tihiga trahvida yridata - 500-t voi 800-t ei paista minuarust kyll kusagilt... Sla"mmi ma selle lehega Leo poolt siiski ei pressix, sest sellist looma nagu Lauri ka"es ma siiski partnerilt ei ootax.

    ReplyDelete
  4. Vallo ja Kännuga 100% nõus. 5 ärtu on Leolt oleks õige. F... pass lubaks pigem kuue huvi isegi, mida Leo lehes siiski pole. Seega 5 ärtu.

    Tala on arusaamatu - kas ta nägi tõesti odavates kolme kadujat, teades sinu pada renood ja ainult maks 6 punni kallistes? Või on aastatepikkune kogemus sinuga mängides ta hellaks teinud sellistes kohtades isegi selles tsoonis?

    ReplyDelete
  5. Noh ma tunnen, et peaks ikkagi ka Leo kaitseks välja astuma. Tehniliselt võttes oli Leo pakkumine õige. Eeldades, et Lauri pakkumine lubab vähemalt 7-st ärtur ja 8-t tihi ärtumängus ja Leol on juurde anda vaid 2 tihi (3 lisatihi tõenäosus on ~ 13%: Lauril on 4-ne ruutu ja risti lõikub või risti 10 annab tihi) Seega ei saa Leo pakkuda 5H ega sundivalt passida. Kontraga ta ütleski oma partnerile, et sinu 8-ga tihiga ongi 4H max.

    Tegelikus elus osutus see aga kohaks, kus bridge muutub pokkeriks st sa ei mängi enam oma kaartidega vaid pead arvestama ka sellega, kuidas teised samas olukorras pakkuvad. Antud juhul Leo ei riskinud ja seda ei saa talle süüks panna mitte rohkem kui seda, et Lauri ise 5H-ga õnnepeale 6-te ei bluffiks.

    ReplyDelete
  6. P.S parandus tõenäosuste osas:
    13% oleks 6H väljatulemise tõenäosus ja 3. lisatihi Leolt (käe odavmasti kaduja trumpamise näol) oli ~ 24%.

    ReplyDelete
  7. Minu meelest on suurim puudus hoopis süsteemis, mis ei võimalda geimi sundida ilma et geimi ära pakuks. Kui Lauri ainsad valikud on 4♥ ja kontra, siis ei saagi seda lehte normaalselt pakkuda. (Nendest kahest valikust on 4♥ kindlasti parem). Seda, mis edasi toimus, on raske objektiivselt kommenteerida, kui tegelik jaotus on ees.

    ReplyDelete
  8. Rõõm näha elavat vastukaja postile, mille eesmärk oli lihtsalt kurta, et "kuidas kõik nii pekki läks", isegi partnerit või iseennast süüdistamata.
    Vallole ja Kännule ei oska midagi lisada.

    Mõtsult tahaks teada, et kuidas ma peale võimalikku 3 pada cue'd järgmise pakkumisega partnerile asjad selgemaks teeks - eriti kui ta ei vasta 3NT? Normaalne inimene saaks sellest aru nii, et mul on kinnine ärtu ja tahtsin padapiduri korral 3NT mängida, et tihi vähem võtta oleks. Ja ma ei taha omast käest viiendale korrusele pressida.

    Migule kommenteeriks, et pass neljale padale ei näita esialgu kuue, vaid viie huvi (ja on nõrgem kui kohene viie pakkumine), kuue huvi näitamiseks võib ta teha cuebidi mõnda odavasse või 4NT (ta on passinud käsi ja reaalselt ei saa ässa küsida ses seisus)
    Argo puhul pakub huvi, kust ta nii täpsed protsendid leidis ja miks mul ei või olla 8,5-9 tihi omast käest.
    Hendrikuga üldiselt nõustun, et mugav oleks sundida, samas geimi täis pakkumata - kui tal on süsteemis selline võimalus, siis kuuleks sellest huviga.
    Tegelikult võiks olla mingi lahendus ülekannete mängimine - aga see eeldaks naturaalsest 2NT-st loobumist, nii et see saaks kas ülekandeks ristisse või oleks lihtsalt kunstlik forss. Ma ei ole kindel, et ma seda tahaksin. Kolme odava pakkumisest loobumine oleks muidugi ka variant, aga see meeldib mulle veel vähem. Martensil oli raamat ülekannete kohta (see on vist Kaldamägedel olemas), aga minu mälu järgi ei olnud seal midagi rubriigist "ülekanded poolbloki vastu", olid ülekanded 3 kõrguse tõkete vastu ja kunagi pakkusime Leoga mingeid testjagusid 3H peale, väga mõnus igatahes ei saanud. Küll aga arvan ma, et 3C avang on selline, mille peale võiks ülekandeid mängida - ruumi on laialt ja ruutud on lastele.

    ReplyDelete
  9. Soovitan tutvuda Terrorist moscitoga, 31 mai 2010 postituse kommentaaris kirjutasin selle 2M kaitsest.

    ReplyDelete
  10. 3♠-...4/5♥ defineerib lehte kui 2 (või ka 3) mastilist. Sul oli küll 6-4, aga ma arvan et selline väike vale on aksepteeritav, eriti kui pärast ise kallist pakud.
    See olex siis selline Michealsi tüüpi lähenemine. Mäletan et teil oli vist kokkulepetes olemas Leaping Micheals. Toda süsteemi eriti hästi ei tea, vist oli 4♣ seal õige.

    ReplyDelete
  11. ... ja 5ndale kõrgusele ronimist ehk pole vaja ka karta. Kui 5♥ ei seisa võib vabalt juhtuda et see osutub heax tõkkex vastaste 4♠-i vastu. Kontra alla jäämise oht on sellise tsoonsuse puhul pigem et minimaalne, tõenäolisem ehk isegi see et vastased 5♠-i yritavad.

    Mina vähemalt pakux nii, aga võibolla mul pole veel piisavalt seda n.n. hea lehega trammi alla jäämise kogemust...:)

    ReplyDelete
  12. Lauril oli 7H(KES)+4C+2D, millega ta tahab toonitada ärtusid, mitte 2mastilehte. Arvan, et 4H on parim ja et see lubab tõesti pigem 8,5-9 tihi.
    Võttes eelduseks, et sundiv pass kehtib, siis minu arust Leolt 5H mingit otsest slämmihuvi ei näita (pigem hea väljamänguorientatsiooniga lehte ja kui sellest partnerile piisab, siis võib 6H tõsta). Slämmihuvi näitaks suvaline kontrolli pakkumine või esialgu pass ja partneri kontra kohendamine 5H-sse.

    ReplyDelete