Wednesday, July 7, 2010

7. juuli

Kuigi bridžimängu algõpetuse juurde kuulub see, et reast või sisemisest reast tuleb käia suur kaart, et vastane liiga odavalt tihi ei saaks või õnnestuks lõigata laua pilte, siis sellele olukorrale on erandeid, ennekõike kui sa kindlasti vajad, et partneril oleks mõni kõrge kaart.

Matšis Poola vastu pakkusid Balicki - Zmudzinski:

1NT - 2♣
2♥ - 3NT

ja mina pidin avakäigu tegema lehest:

♠ T62
♥ ÄST643
♦ 8
♣ E98

Niikuinii ma tahan sellest kaardist käia ärtut, aga kuna mu PPV-l on seal neli kaarti, siis sisereast käimine pigem ei anna soovitud tulemust, vaid pigem aitab vastasel masti pidama jäämisele kaasa. Seega käisin siis väikese, lootuses, et partnerilt leidub umbes Ex ja avakäigust saab tihid lahti. Tegelikult töötas asi veel paremini, lauda ilmus renoo, Leol oli K87 ja ta võttis avakäigu kuningaga, käis tagasi kaheksa, mida ma otsustasin käsitleda padasignaalina, käisin talle padaässa alla üle ja seejärel uus ärtu tähendas, et me võtsime esimesed seitse tihi (ja teenisin kurja pilgu Balickilt, kes selle aja peale oli mu peale juba väga tigedaks saanud). Halb uudis muidugi sellise kaitse juures oli see, et vastasel ei ole muidu tihisid pealt võtta ja teises toas jõuti ka hiljem ärtusse lülituda ja sama leping läks neljata, kaks IMPi miinust.

Sarnane olukord tekkis matšis Norra vastu, kus Charlen - Hoftaniska pakkusid:
2NT - 3♣
3NT

ja minu käes oli

♠ Ä83
♥ ES9652
♦ 64
♣ S9

Kuna 3NT pakkumine eitas neljast kallismasti, otsustasin seekord käia emanda. Lauda ilmus singel, aga edasine toimuv mulle niiväga enam ei meeldinud: Leo võttis avakäigu kuningaga, käis tagasi kümne ja kui väljamängija sedagi peetas, siis selgus, et Leol pole enam kolmandat ärtut käia - Charlsen oli lihtsalt otsustanud oma neljase ärtu Ä87x-i maha varjata ja need nupud olit täpselt nii suured, et peale emanda käiku mast blokki jääks. Teises toas tehti pakkumise 2NT - 3NT järel sama avakäik ja jagu jäi viiki.

No comments:

Post a Comment