Friday, July 9, 2010

9. juuli

Kui eelmise kaitseprobleemi lahendas Leo suurepäraselt, siis selles San Marino vastu ette tulnud jaotuses tekkisid tal luulud:

meie tsoonis, vastane mitte:

_____Leo_______Lauri
_____♠ Ä764
_____♥ E542
_____♦ 852
_____♣ ES

p_____p____1♦____2♠
3♣___3♠____4♦____4♠
5♣____p____6♣____p....


Leo alustas padaässaga, ja ta ees avanes järgmine pilt (julgustame paarituga):


______♠E

♠ S8___________ ♠T
♥ T____________
♦ ÄKST976______
♣ Ä63__________

______♠ Ä764
______♥ E542
______♦ 852
______♣ ES

Kuna ma olin kallis tsoonis hoolega pakkunud, siis oli Leol praktiliselt kindlasti teada, et mul on padas kombinatsioon: KE9532 - ja ma otsustasin sellest mängida emanda. Teine pada on perspektiivitu, aga nüüd peab Leo otsustama, kas leping läheb taha nii, et ma saan ruutulöögi, või nii, et minu käes on ärtu äss.

Kaalus ja vaagis ta seda seisu samuti mitu head minutit ja leidis, et kuna mu padaemanda vise on niivõrd ebatavaline, siis peab see ka tähendama seda, et tuleb teha midagi erilist - ja kõige erilisem tegu on teadagi mulle ruutulöögi andmine. Ilmuski siis lauale ruutu, mis ei olnud just eriline töövõit, sest mul oli tõepoolest hoopis ärtu äss ootamas.
Loomulikult ei olnud ma toimunust eriliselt vaimustunud (õnneks ei maksnud see ühtegi VP-d ega isegi ei andnud vastastele ainsatki VP-d juurde; meie teine tuba jäi kusjuures osamängu mängima), eriti kui Leo väitis post mortemis, et kui ma oleksin visanud padakuninga või padaüheksa, oleks ta ilmselt ärtut käinud, kuid pada emand pani ta mõtlema, et siin jaotuses on vaja korda saata midagi väga ebatavalist.

Miks ma selle emanda siis viskasin: minu arust oli see kõige karjuvam ärtusignaal üldse, mis mu kaartidest välja võis tulla: esiteks ütles see, et "ära jätka pada", teiseks ma ei söandanud visata ühtegi oma paaritutest nuppudest (kuigi hetkeks mõtlesin üheksale)ja kolmandaks on emand "suur paaris" (=12), samas kui mul oli käes ka padakaks ("väike paaris") ja kui ma ruutukäiku tahaksin, mängiksin ma kindlasti selle. Olgu muude asjadega nagu ta on, aga vot selle viimase järelduse peale oleks pidanud Leo kohe kindlasti tulema.

5 comments:

  1. Sellistes kohtades, kus avakäia partnerilt on teada 6-ne mast, võikski vaikimisi Itaaliat visata. Ehk mitte 2-tähenduslik (julgustan-keelan), vaid 3-tähenduslik mittetrumbimastide vahel.

    Ma ise arvan, et sellisest kombinatsioonist võiks ka 9 visata (käi ärtut), aga emand on kah sama hea (mõnes muus seisus võib see tihi müüa). Aga kui Leo suudab leida, et 2 on sinu käes, siis peaks ruutu mittekäimine olema elementaarne. Pada käimisel pole samuti mõtet. Trumbiga pole kiiret. Nii et kiire arutelu näitab, et ärtukäigule alternatiivi pole.

    ReplyDelete
  2. Imeliku kaitseprobleemi tekitasid siiski. 1. eeldad, et partner teab kõiki Su padasid ja siis ikkagi pelgad 9 ära visata. Mitte, et partner oleks parima otsuse teinud, kuid eksimisvõimalus talle jäi. Ilmselt saaks proffesionaalpaaris analoogilisi 5 variandiga signaale täpsemaks lihvida.
    Annaks Umpsa kõigile, et sellised vead on suurimad, mis laua taga juhtuvad :)

    ReplyDelete
  3. hmmm... pada üheksa võib tähendada ärtut, kuid samas võib ka tähendada, et "partner, ma tõesti ei tea, mida edasi teha!"

    ReplyDelete
  4. Sellele proovisingi tähelepanu juhtida. K ja E vahel saad samuti näidata : ma tõesti ei tea. Lisaks on veel tagataskus 5 ja 3, millega saab näidata paja jätk või muu selline.
    Ettepanek edaspidiseks:
    K= muude mastide honöörid puuduvad,
    E= Ebatavaline ! (Leo versioon, löök, ärka partner!) suur-paaris-12 nõuaks erikokkulepet,
    9=ärtu (kõrgem kõrvalmast, paaris suuri klibereid pole)
    5=ma tõesti ei tea (kaks kõrvalmasti emandat vms)
    3=pada (oli siiski viiene, lühem lubatust)
    2=ruutu (äss või kuningas)

    ReplyDelete
  5. Mina mängin üldiselt nii et
    2 = pada
    3 = ruutu
    5 = ärtu
    Ehk siis vähim julgustab sama masti ja edasi otsene lavinthal. Trumbi jätan "enamasti" välja.

    Reaalsus on aga näidanud et järjestikuseid klibereid eri tähendusega käsitleda on kohati raskevõitu või teisiti sõnastades võix üritada partnerile olukorda võimalikult lihtsax teha. Mis praegusel juhul tähendax seda et,

    2 = pada
    5 = ruutu
    9 = ärtu

    Honööride visked kasutan tähendusega et midagi muud pole (otsusta ise) ja üldiselt siis ikkagi reast ülemise. Või siis sisemisest reast ülemise, kui taustast on teada et kõrgem peax leiduma.

    Sinu näite kliberitega on tegelikult üsnagi lihtne ikkagi inf enamvähem selgelt edasi anda, aga kui käes juhtub olema näitex KQJ1087 - katsu sa siis kolme tähendust selgelt ja kõlavalt väljendada;)

    ReplyDelete