Monday, October 1, 2012

1. oktoober


Võistkondliku turniiri ühes teises voorus tabas mind järgmine probleem:
Leo passis, vastane avas (kõik kallis) 2♠-ga, mis oli selline veider kahemastileht, et lubas 5-5 ruutut ja kas ärtut või ristit. Minul oli käes:

♠S975
♥ÄKE
♦ÄT
♣KES7

Igatahes ma juba vaikselt kirusin ukrainlaste järjekordset õnne, mis lasi neil oma parima masti pildile saada (nendega enne Lille’i BBOs trenni tehes tekkis vägisi selline tunne, et neil on omavahel mingi otsene infoliin sees, nii hästi jopastada ju ei tohiks) – mingi muu avapakkumise peale võiksin ma 3NT täis laduda ja vähemalt avakäiku ma ei karda. Nojah, oli mis oli, aga kontra ma sellele andsin, kavatsusega hiljem uue kontraga välja tulla ja vaadata mis saama hakkab. Hakkas saama selliseid asju:

Leo____PPV____Lauri___VPV
pass____2♠_____DBL____3♦
DBL___pass_____?

Tore teada, et Leol ka midagi on, aga paraku ei ole mu olukord sugugi meeldivamaks muutunud. Alternatiividest tundusid parimad olevat pass, 3NT ja 4♠, aga kõigil neil on oma varjuküljed – mul pole õiget vastumängu trumbis ega korralikku pidurit trumbita jaoks ning paja kvaliteet on nii lahja, et kui ma 4♠ hüppan ja Leo kolmesesse satun, siis võib asi väga hulluks kätte minna.

Menetlesin seda jagu siis umbes nii:
Tõenäoliselt ei ole VPV-l neljast ruutut, või ta võiks äkki 4♦ tõkkega õnne proovida. Kui Leol on kolmene ruutu, siis juhul kui meil on kaks ruutupidurit, on meil ka vastase lepingu vastu kaks kaitsetihi ning neli tihi ülejäänud kolmest mastist ehk ikka laekub, kui meil aga ei ole teist ruutupidurit, siis võib 3NT saatus olla väga hale, sest kuna mu äss on duublis, ei saa ma kaks korda peetada. 4♠ võib välja tulla, aga võib ka mitte (kui Leol ongi neljane pada, siis keegi ei ütle, et see sõbralikult vastu istuma peaks). Igatahes otsustasin siis õnne katsuda passiga. Suurt õnne see mulle ei toonud, sest kogu jagu oli järgmine:



Kuigi me üritasime laua trumpi hoolega lühendada, oli tal seal piisavalt pikkust, et oma ärtu tegema mängida ja tuleb õnne tänada, et väljamängijal oli ruutu duublis mitte kolmene, muidu oleks see leping üldse välja tulnud, üheta ja -200 teise laua -620 vastu (nelja pajaga erilisi probleeme ei ole, seda hoolimata 4-1 trumbist). 3NT valimine oleks lõppenud -100ga – kahjuks tõi avakäik ruutu avakäigu pildile – kuid kui me nüüd kaotasime 9 IMPi, siis see oleks kaotanud vaid kolm täiendavat IMPi. Nii et pagan seda teab, mis siin tegelikult tegema peaks.

2 comments:

  1. Äkki võinuks hoopis Leo 3S rahulikult panna, mis siin ikka partneri elu raskeks teha. Saab pildile nii jõu (vaba postisiooni pakkumine) kui oma parima masti partneri kontra vastas, mis eelduslikult võtab välja ju ruutu suhtes.

    ReplyDelete
  2. Huvitav, miks Nord eelistas 3♦ pakkumist ilmsele 3♣ pakkumisele?
    Ise oleks edendaja (in. k. "advancer") koha peal vist ikka 3♠ pakkunud ja valetanud 4-se masti 5-seks, aga tehniliselt tegi Leo õige pakkumise, mõeldes rohkem 3NT peale või võimalikule trahvile kallis tsoonis. Kuigi trahvietekuks E leht ei sobi, sest puudub vastumäng trumbimastis (ntx Qxx).

    ReplyDelete