Tuesday, October 23, 2012

23. oktoober


Kuigi Leo leidis, et ta ei viitsi eriti Tartu klubis käia, viis eilne ilus ilm mind mõttele, et võiks natuke rattaga sõita – ja kuna ma nii jaheda ilmaga oma lõbuks sõita ei taha, ühendasin meeldiva kasulikuga ja leppisin Jonataniga kokku, et prooviks veidi.

Jaotused olid IMPidele mängule sobilikult meeldivalt teravad, slämm seisis neljas jaos 27-st (kusjuures kõigis neist isegi suur, aga enamus saali nendesse ei jõudnud, ühes sõltus seitse ka trumpkuninga lõikumisest), lisaks veel üks, kus Hendrik pseudosunniga slämmi koju tõi ja üks, mille me pakkusime ja mis sõltus trumpkuninga lõikumisest (ei lõikunud) – tõsi küll, seal oli kaks keycardi puudu ja parema meelega oleks seda vältinud.

Meil oli nende nelja slämmijaoga niipalju õnne, et kaks olid meie liinis ja me suutsime mõlemas suurde slämmi välja jõuda ja kaks olid vastasliinis ning nemad piirdusid geimiga – kokku siis 45 IMPi plussi neist jagudest.

Üks meie suurtest slämmidest oli selline natuke jobuke 7NT, kus tuleb kaheksases mastis emand üles leida (lõigata saab mõlemalt poolt) + lisašanss, et kui üks 4-3 kõrvalmast kolme tõmbega kotti tuleb, siis tõmmata seda kaheksast masti kaks korda ja kui emand ei pudene, lõigata teist kõrvalmasti (ma ei teagi, kuidas seal nupud olid). Igatahes olime me selle kaheksase masti tee peal kooskõlastanud ja vastane valis 7NT vastu „ohutu“ avakäigu selle masti kolmest kliberist – ning jagu lõppes ruttu. Teine jagu oli aga märksa huvitavam (või õigemini suutsin mina koostöös vastastega selle huvitavaks muuta).

Mina siis Südis (tegelikkusega võrreldes on jagu teadagi pööratud)

Jagu 27, N, -
♠ÄKE9xx
♥Ä8x
♦xxx
♣x

♠S
♥9x
♦Äxx
♣ÄKET7xx

Nord    Ost      Süd      West
1♠        pass     2♣       2♦
3♠        pass     4NT     pass
5♣       pass     7♣       pass…

3♠ hüpe partnerilt oli päris hea liigutus, kirjeldades ilusti ära ta mängujõu ning ma leidsin, et kui tal on väärtusi hüppamaks, siis ilmselt tahan ma vähemalt proovida 7♣ mängida – isegi renoo vastas on üle 50% šansse, et see mast kadujata lahendub (3-3 = 36% ja duubelemand = 16%, ülepakkumine ilmselt natuke neid tõenäosusi muudab, aga vast umbes pooleks variandid on endiselt) ning kui pada pole absoluutne, on tal tõenäoliselt kaks pilti ärtus ja ehk saab paja kuidagimoodi tegema kõpsata.

Avakäiguks tuli vastik ♥K, mis võttis maha mu ainsa kõrvalsiseku padade juurde. Võtsin selle teadagi ässaga ja tagant visati kõrge kliber. Kuigi avakäija väitis, et neil mingeid erilisi kokkuleppeid pole ja ta tegelikult ei vaadanudki, mida partner viskas (nagu see oluline oleks, kas ta vaatas või ei?!?), eeldasin, et „ju viskas paarisarvu“. Selle peale vaagisin natuke, kas ma lõikan või tõmban ristit (paigutasin esialgu Westile neljase ärtu ja viiese ruutu ning minu plaanidega sobiks, kui pada jaguneks ühtlaselt – kas 3-3 või duubelsoldat – kuid et pada oleks 3-3 peaks risti olema 4-1) ning kaldusin sinnapoole, et pigem vist tasuks lõigata, kuid lauast käidud ristile mängiti eest kõrge kliber (♣8 või ♣9) ja kuna minu hinnangul ei olnud vastane seda tüüpi inimene, kes hakkaks neljandast S98x-st (või S9/8xx-st) petteviskeid tegema, otsustasin trumpi tipust mängida. Selgus, et risti jaguneb 3-2, Ostil duubelsoldat (järelikult oleksin võinud ka lõigata), Westis kolm kaltsu.

See, et trump kokku tuli, oli muidugi väga tore, aga paraku muutusid mu šansid padade kokkutulekuks juba väga hapraks – kuna ma paigutasin Osti nüüd 1-4-5-3 jaotuse, tähendas see, et ma mängin sisuliselt paja singelkümne peale. 

Sellest hoolimata hakkasin rahulikult oma trumpe tõmbama, äkki ongi ♠T singlis või tekib äravisetel mingi imelik olukord – ning lõppeks on ju võimalik, et Ost viskaski midagi rohelist (keelavat?) ja Westil on 2-3-5-3 duubelsoldatiga või isegi 3-2-5-3 duubelmarjasega ärtus. Sikutasin siis oma trumpe ja enne viimase trumbi tõmmet oli lauas veel järel kuus kaarti – ruutu kliber, ♥8 ja ♠ÄKE9, Ost oli visanud ära ühe ruutu ja ♥ES (kinnitades nii veelgi mu äranägemist, et ärtu on 4-4) ning West ühe ruutu, ühe paja ja kaks ärtukliberit. Nii et minu jaoks oli jaotus tol hetkel järgmine:

______♠ÄKE9
______♥8
______♦x
______♣-
♠x____________♠Txxx
♥T___________♥x
♦KExx________♦x
♣-___________♣-
______♠S
______♥9
______♦Äxx
______♣x

Kui ma nüüd tõmban risti ja viskan lauast punase kaardi, kaitseb Ost oma padakümmet ja ma käin lepingu taha. KUID Westi paljastavad ärtuvisked ja Osti ruutuvise oma mõttetust duublist andsid mulle hoopis elegantsema variandi lepingu võitmiseks. Nimelt on mul tekkinud võimalus hoopis West punastes mastides sundi panna - ♥8 töötab tema vastu ähvarduskaardina!

Viimasele trumbile viskas West ruutut, lauast kadus ♠9 ja Ost viskas samuti paja. Järgnes siis ♠S laua pildi alla, mõlemad vastased panid masti (ning kümme ei kukkunud) ja uus pajapilt, millele mõlemad vastased panid taas pada ja Westilt tuli kümme!

Nüüd jõudis mulle kohale kurb tõsiasi, et inimene oli suutnud pakkuda teisel korrusel neljast masti (ja kusjuures tõenäoliselt oma kehvemat, igatahes ei saanud ruutu tal parem olla kui ärtu, kus tal oli KEST). Või siis oli tal olnud kolmene ärtu ja ta oli suutnud sealt oma KES-i osavalt ilma vähimagi piinlemiseta ära pilduda (mida ma ei uskunud). Ja sellega seoses olin ma ladvalepingu just taha patserdanud (mis on niikuinii alati piinlik lugu, aga kuna tegu on suure slämmiga, siis lisaks ka ülikulukas, arvestades et saal ilmselt on alalhoidlikult väikses slämmis)!

Nojah, aga mis mul ikka parata oli – võtsin laua pajad ära, pildudes käest ärtu ja ruutu ning viimasele pajatõmbele jäi West pseudosundi. Ma ei oska öelda, kas ei mäletanud, et laua ♥8 on jäänud kõrgeks või siis lootis, et ma ei pane seda tähele, kuid tema viimane äravise oli ♥T ja leping tuli välja hoolimata sellest, et Ost oli säilitanud ruutus oma vinge Tx piduri. Nii et kokkuvõttes oli mul siin siiski õnne.

1 comment:

  1. Ai kui peen mäng :)

    Hea on lugeda, kuidas sa kaalutled risti lahendamist.

    Mina istusin lehega ♠T8 ♥KQJT ♦KQJ8 ♣xxx Westis. Avakäik kah ♥K, mille väljamängija võttis lauda. Ristitõmmetele viskasin süüdimatult ühe oma padadest ära. Nii ei olnud väljamängijal üldse mingit probleemi, sest pärast ♠J käiku tal pada lauast tegi. 13 tihi. Lepinguks oli siiski vaid 3NT, nii et meile ikkagi hea.

    ReplyDelete