Tuesday, October 15, 2013

15. oktoober

Lisaks juba kirjeldatud slämmijaotusele tuli Kosices ette veel kaks veidrat viigijaotust.

Läti vastu matšis (5. voor) kuuendas jaotuses avas Leo Südist nõrga 1NT-ga ja vastas mu Staymanile 2♥. Nüüd pakkusin ma 3NT – arvates, et ma luban sellega neljast pada ja FG lehte (2NT lubaks kindlasti neljast pada ja kutsuvat). Leo samas ei olnud selles kindel ja arvas, et kui ma tahaksin neljast pada leida, võiksin ma 2♠ relee teha ja passis 3NT läbi. Jäigi tuvastamata, kas meil mõni varasem kokkulepe selle seisu kohta on, aga igatahes nüüd leppisime kokku, et see järgnevus ei luba neljast pada ning vaadates pada istumist konkreetses jaotuses, ei saanud me õnne puudumise üle kurta. Siinkohal andis 1NT tõkestav efekt tagasilöögi – kui avada 1 odavaga, saaks West oma pajaga rahulikult üle pakkuda ja võtaks meid klapist maha. Lätlased jõudsidki samuti 3NT-sse ja jagu jäi viiki – aga kurioosseks muudab asja see, et ka nemad mängisid nõrka 1NT-d ja suutsid dubleerida meie pakkumiskäigu!




Võistkondliku turniiri 2. matši viimases jaotuses mingi Poola tiimi vastu jälle tuli ette selline jaotus:


Avasin Westist 1♦-ga ja Nord kontreeris väljavõtuks. Leo ei saanud oma ruutuduubliga hästi rekontreerida ja alustas sundiva 1♥-ga ning minu 2♦ peale jätkas pakkumist 3♣-ga (uus mast ja sundiv, või nii…). Ma pean tunnistama, et ma kaalusin selle pakkumise tähendust pikalt ja põhjalikult – ning panin siis rohelise pakkumiskaardi lauale, kuna leidsin, et kui ta mind tõesti sundida tahaks, siis oleks tal olnud variant alustada rekontraga (kuigi lühike ruutu võib teda tõesti pidurdada) või siis pakkuda teisel ringil 2♠, mis kindlasti ei ole naturaalne ja kindlasti on sundiv. Nagu näha juuresolevalt karikatuurilt, oligi see viimane leping, mis välja tuleb. Paraku oli ka vastaspaar pakkunud sama inspireeritult (või inspiratsioonivabalt) ja pidurdus samuti kolmes ristis. Jagu taas viigis.

No comments:

Post a Comment