Tuesday, November 1, 2011

1. november

Eilse klubiõhtu huumorinurk


♠ÄKT43
♥9854
♦76
♣KE

S, kõik

♠ES
♥KS6
♦ÄKS43
♣T64


Pakkusime Leoga seda jagu nii:
1NT_____2♣
2♦_______3♥ (Smolen, 4♥5♠ FG)
4♠

Kartsin ristipiduri pärast, kuigi tõenäolisemalt on Leol pikkust ristis, mitte ruutus – aga samas on mul kallismastides parasjagu tummi, nii et neli kallist peaks olema ka mängitav leping. Ja lõppeks on võimalik, et kaitse käib kas trumpi või ruutut, kuna tal võib olla ristis käimiseks sobimatu kombinatsioon.

Avakäiguks tõmbas West ♣Ä ja seejärel lülitus minu heameeleks ruutusse, sooritades minu eest lõikuse. Tõmbasin käe padapildid (millest teisele viskas Ost ristit), läksin ristipildiga lauda ja võtsin padad lõpuni ära (Ostilt veel kaks ristit ja seejärel ärtu, mina loobusin ruutust, ärtust ja ristist). Kuna mulle tundus mängu järgi, et ruutu ilmselt ei jagune 3-3 (või miks Ost siis ühtegi oma mõttetuist ruutudest ära ei viska), käisin lauast ärtu oma KS suunas, lootuses selle õigesti panna. Eest pandi väike, minult soldat – ja tagant võttis ♥E tihi, järgnes tagasikäik ♥Ä alla ja ♣S, üheta. Ning ruutu oligi kogu aeg 3-3 olnud!

Olin juba tusaselt urahtamas „hästi kaitstud“, kui Ostilt tulnu mind tummaks lõi: „Ah pagan, oleksin pidanud ikka hoopis ruutud ära viskama ja ristitegijad alles hoidma!“

4 comments:

  1. Hästi pakkutud, kas 4♠ sai lõpplepinguks 4♥ asemel selle pärast, et 5-2 klappi puhul on trumpkontrolli kaotamine vähemtõenäolisem (risti löökidele) kui 4-3 korral?

    Tuleb tunnistada, et ka väljamängus valisid sa parima plaani arvestades, et vastased kaitsevad ratsionaalselt, paraku seekord mitte.

    Alguses ma arvasin, et oleks ikka tulnud mänginud ruutu jagunemise, mitte ärtu arvamise peale põhjustel, et West valis ümberlülitumiseks ruutu mitte ärtu (ehk omades ärtus embameeldiv komibantsioon väljakäimiseks Axx või AQx(x)). Siis aga ongi 8 tihil õige käia väike ärtu soldati alla, ilma midagi arvamata.

    ReplyDelete
  2. Noh, mulle õnneks ei andnud vastane valikutki. Maandusime pärast vastase poolt staymanile kontra andmist (näitab ristit) siiski 3NT-s ja avakäiguks oli risti äss - risti. Sellega võeti mul lauasisekud (ja ristipidur) maha, nii et olin sunnitud pada mängima nii, et võtsin teise pildi üle (ja siis tuvastasin 5-1 jagunemise). Pärast seda ei olnudki enam muud teha kui loota ruutu 3-3 jagunemisele emandaga lõikes...

    ReplyDelete
  3. jah, see 5-2 vs 4-3 oli üks asi, teiseks tahtsin ma oma kätt varjata ja kolmandaks leidsin, et avakäijal on tõenäolisemalt ruutus vähem "ebamugav" kombinatsioon, kust avakäik teha

    ReplyDelete
  4. ahjaa, ja kaitsele pole ju tegelikult suurt midagi ette heita, va. et teisel käigul oleks pidanud mu ristiga lauda kinni istutama

    ReplyDelete