Monday, August 8, 2011

8. august

Reede õhtul organiseerisime meie pool kodus matši ja seal vaatas mulle vastu järgmine pakkumisprobleem.

Mul oli käes

♠Ä9
♥Ä94
♦ÄK432
♣ÄKT

Avasin esimesest käest (kallis odava vastu) 1♣ ja Maarja pakkus 3♣ (8-11, 4-4-1-4 jaotus). Asja muutis eriti huvitavaks veel see, et ma teadsin, et teises toas kasutatakse väga sarnaseid meetodeid ja seega saab minu kaartide omanik partnerilt täpselt samasuguse informatsiooni.

Nüüd võiks vabalt slämmist loobuda: jõudu on piiripealselt ja ühtegi klappi ei ole – kuid teisest küljest on mul vinged kontrollid ja väga ei tahaks veel alla anda. Halb on aga see, et ma ei saa kuidagi teada partneri mastide kvaliteete – ma võin teha küll 3♦ relee ja saada talt 3♥ vastuse (0-2 kontrolli), kuid edasi olen ikkagi panges. Samuti ei taha ma 3♥-ga masti kooskõlastada – risti nupud on sama olulised.

Üks variant (mis, tõsi küll, mulle alles hiljem pähe turgatas) oleks pakkuda 5NT – vali slämm partner (ma kannatan kahte masti mängida)! Selle koha pealt on muidugi olemas oht, et kui partneri parimaks mastiks on pada, siis 6♠ pakkumist ma eriti ei fänni, seega ta peaks sellise 6♦ panema, et jätta mulle võimalus 6♥ pakkuda (= eelistan mõlemat kallismasti 6♣ lepingule, aga omakorda kuut pada 6♥ lepingule?). Aga kuna meil mingeid sarnaseid kokkuleppeid ei ole, siis oleks seegi paras leiutamine.

Igatahes tundus mulle instinktiivselt, et mõnel slämmil võiks olla täiesti viisakad šansid ja lähtudes oma mastide kvaliteedist, hüppasin 6♣ - äkki on võimalik seal ruutu tegema lüüa ja võib-olla isegi pöördlauda mängida (näiteks kui partneril on ♣Exxx, siis saan tõenäoliselt kaks ruutut ära kõpsata, tõmmata kolm trumpi ja isegi kui trump on 4-2 vastas, mängida muude mastide tegijaid – loomulikult, kui neid on piisavalt). Teise laua mõttekäiku ma ei tea, igatahes seal valiti ohutu 3NT.

Pärast sellist pakkumist avanes siis järgmine pilt:

♠K643
♥KES3
♦E
♣6432

♠Ä9
♥Ä94
♦ÄK432
♣ÄKT

Nagu ma sisimas kartsingi, õnnestus meil välja valida kõige kehvem võimalik slämm – kuid isegi see ei olnud lootusetu. ♣8 avakäik tekitas hea tunde, kuid kui peale ♦E laudaminekut ja uue risti käimist selgus, et see oli singlist, tuli vaikselt üheta kerida (ugh, niimoodi pakutud slämmi vastu trumbisingli käimine ilmselt mu TOP-12 käikude hulka ei kuulu, vähemalt mitte vaakumis). 3NT-s tuli teises toas 11 tihi ja 13 IMPi läks välja.

Pärast seda lubasin, et rohkem nii ei tee (haa-haa), aga jagu ei andnud siiski rahu – nii hullusti mu instinktid ju ka ei tohiks alt vedada (kuigi nad seda aeg-ajalt kipuvad tegema). Täna tegin siis arvutisimulatsiooni, et välja uurida slämmide šansid. Panin siis oma lehe vastu 4-4-1-4 ja 8-11 pildipunkti ning lasin arvutil 200 jagu genereerida. Ma tegin küll sisestades väikese näpuka (♥9 asemel kasutasin enda lehes ♥6-t), kuid leidsin, et see on nii väike viga, et selle pärast ei viitsi kogu simulatsiooni üle teha). 

Tulemused tulid sellised, et 200st jaost seisab:

6♣ 138 juhul (69%)
6♥ 103 juhul (51,5%)
6NT 96 juhul (48%)

Loomulikult on see kõik lahtise kaardiga mängides jne, aga vähemalt minu süda jäi rahule J

3 comments:

  1. Hmm, mina oleks küll kiiruse peale 3NT pakkunud, kui teadust (mastikvaliteedi küsimist) poleks võimalik teha. 4-3 klapi pealt gämblimine näib vale (kuigi arvutianalüüs lükkab mu arvamuse ümber).

    Äkki võiks lisaks uurida, et kui tihti seisab 6♥, aga mitte 6♣. Ilmselt jääb see vahemikku 0..31%. Kui see protsent on nullilähedane, siis tõesti 6♥ lepingut kaaluda ei tasu. Aga kui see on üle 20%, siis 6♣ täislappamine on kindlasti viga, vaid tuleks kahest shansust parem valida. Ma pakun, et see protsent võib vabalt nii 10% olla. Sel juhul on täitsa maitse asi, kas pakkuda kiire slämm, või lasta partneril valida.

    ReplyDelete
  2. Selliseid, kus 6H tuleb ja 6C mitte, oli kokku 14 jagu

    ReplyDelete
  3. Äkki olnuks terane küsida 4C-ga RKCB, seejärel risti emandat ja selle puudumisel panustada 6H-le?
    ulaf

    ReplyDelete