Thursday, August 4, 2011

3. august

Paraku ei õnnestunud Chairman’s Cupil enam lohutusringi 16 seast edasi saada, mäng oli selleks tõesti liiga lahja. Hea uudis oli muidugi see, et seetõttu saime juba teisipäeva õhtul Stockholmis laevale asuda ja kolmapäeva lõunaks olin kodus Vedul J

Kogu turniiri viimases jaotuses oli võimalik pakkuda slämm, mille me Leoga ainsatena pakkumata jätsime – toimus see nii:

Lauri_________Leo
Ä5__________E
ST95________ÄKE
KE5_________ST83
KE42_______ÄS863

1____1_____2____2
2NT___p______3____p
3____p______3____p
4____p______4____p…

Ilmselt vajab pakkumine natuke pikemat seletamist:

1 oli rannakas, aga sisaldas 14-16 NT’d. Peale vastaste vahelepakkumist mängime me ülekandeid ja Leo 2 tähendas, et tal geimisundiv leht ilma neljase ärtuta (pigem selline ühtlasepoolne).
Otsustasin 2NT-ga ära näidata oma lehe „grupi“ – tugev trumbita piduriga ja Leo 3 oli naturaalne nagu ka minu 3 (mis omakorda sisaldas teatavat kahtlust, et mis on meie jaoks kõige õigem leping – kui mul on hea padapidur, siis ilmselt ei hakka ma oma neljast niru ärtut (seda teab Leo oma ärtu nuppe vaadates) üldse afišeerimagi). 3 Leolt oli selline generaalforss, „mina ka ei tea, mida mängima peaks“ ja mu 4 näitas, et „minu poolest kõlbab vabalt ka ristit mängida“.

Nagu näha, on seni pakkumine kulgenud suhteliselt loogiliselt ja hüva teineteisemõistmisega - kuigi Leo arvas post mortemis, et äkki ma peaks ikkagi kohe 4 toetama – kui ta juba 3 pakkus, siis on ta nõus minupoolse toetuse korral üle 3NT nivoo minema ja matšivärk pealeselle, eks mängime siis ristigeimi, ilmselt tuleb toogi välja, nüüd ei uskunud ta  et mul on ristis neljane tugi. Tõenäoliselt võiks tal selles osas õigus olla.

Küll aga tekkis meil lahkheli 4 tähenduse osas. Leo mõtles seda pakkudes, et nüüd on meil risti kooskõlastatud ja ta teeb cue-bidi (kuna tal ruutucue’d pole), ma ei saa seda passida, minu jaoks nägi see välja nagu alternatiivne lõppleping (käesolevaga umbes sarnane jaotus, võib-olla isegi üks pada rohkem ja üks odavmastikaart vähem) ja ma leidsin, et see on hea koht peatumiseks küll.  12 tihi võtmisega igatahes probleeme ei tekkinud.  Minu post mortem argument igatahes oli, et kuigi võib-olla mu 3 pakkumine oli kehvem alternatiiv kui kohene 4, siis viimase vea tegi ikkagi partner. Kui ta paigutab mulle kätte 3-4 punkti padas ja ärtusoldati, siis on väga keeruline mahutada mulle kätte lehte ilma ruutukontrollita ja tal on infot piisavalt, et ise kapteniks hakata ja ässad ära küsida ja siis ühe puhul slämmist loobuda, kuna vastuseks on 5. Kui mul on kaks keycardi (ja minimaalselt 9-10pp odavmastides) on slämm kõige hullemal juhul lõikest.
Igatahes oli, mis oli, 10 IMPi miinust me sealt saime ja „õnneks“ ei olnud need enam olulised, matši olime me kaotanud juba varem.

6 comments:

  1. Minuarust on kergelt misleading juba 2♥ pakumine, alternatiivina risti näitamisele 2♠-iga tõenäoliselt...

    ReplyDelete
  2. See läheb nüüd kategooriasse KISS!

    Jah Lauri loogika on õige, et partner saab antud lehega tuvastada ruutukontrolli, aga see ei tähenda, et ta peaks kohe ässasid küsima ja riskima kindlast 5♣ üleminekut?

    Küsimus Laurile, mis oleks partneri kohene 4♥ sinu 3♥ pakkumise peale?

    Teadmata täpseid kokkuleppeid, aga kui Leo 2♥ vastaste 1♠ peale (eitab 4-st ärtut, aga võib olla tehtud 5-se odavaga, Mts kas 2♠ ei oleks stayman?), siis loogika ütleb, et hilisem järgnevuses:
    3♥____p______3♠____p
    4♣____p______4♥
    4♥ - on ikkagi cue öeldes, et partner, risti on meie mast isegi siis kui toetasid 3-sega mul on slämmi huvi, kui sul on ruutus 1,5+ pidajat.

    P.S Mul endal on ka see paha harjumus ebavajalikes kohtades asju keeruliseks ajada!

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. P.P.S

    Natuke segaselt sai kirja, aga kokkuvõtvalt see, et Leo pakkus 3♥ peale 3♠ mitte 3NT, 4♣ või 4♥ välistab, et hilisem 4♥ oleks „minu poolest kõlbab vabalt 7. ärtuga mängida“.

    + avajal võib-olla ka 0 ässaga leht, mis RKCB 1430 ikkagi jama põhjustab ntx:
    ♠KS
    ♥ST95
    ♦KE5
    ♣KE42

    ReplyDelete
  5. 2H pakkumine oli igati OK, 2S lubaks pigem paremat ristit (kuuest), kuigi on ka mõeldav.

    3H 4H-sse tõstmine näitab soovi mängida 4-3 klapiga 4H, arvates et see on kindlasti parem alternatiivseist lepinguist. 3S võib esialgu olla kurat teab mis (meil tõesti pole see nii täpselt formuleeritud)

    viimane leht on küll 0 ässaga, aga RKCB 1430 korral jama ei põhjusta - keycard sealt siiski leiab :)

    ReplyDelete
  6. Aga balanssi (31-33p liinis) teab Leo ikkagi way paremini, nii et pigem ma ajax suurema osa süüst tema kaela. See et sina 3♣-i peale peaxid koheselt hakkama risti lepingut trumbitale eeldama ei tundu selle info põhjal mis sul sellex hetkex kasutada küll eriti loogiline.

    ReplyDelete