Monday, August 1, 2011

1. august

Chairman’s Cupi miinusrigis (Bonus Cup’il) õnnestus esimene päev läbida edukalt – kolm matši sai võidetud. Päeva viimases jaotuses sain kätte suht viisaka lehe:
♠KE3
♥K95
♦ÄK2
♣KST4
Avasin sellega teiselt käelt 1♣, Leolt tuli 1♥ (8-11, 5+ kallismast), tegin 1NT relee ja Leo paljastas tõsiasja, et tal on ärtu, pakkudes 2♣. Jagu tundus lihtne olevat – näidata partnerile ära ärtutoetus ja seejärel panna 3NT geimi valikuks. Seega siis väljusin releedest ja alustasin 2♥-ga. Õnneks otsustas partner mu probleemidest vabastada ja tegi 4♦ splinteri, mida ma loomulikult vastu ei võtnud ja tegin sign-offi 4♥-s. Ometigi ei olnud pakkumine veel läbi, Leo suutis oma ülalt limiteeritud ja juba splinteri teinud käest leida veel ka 4♠ cue-bidi!!! Vaagisin ma toimuvat ja jõudsin järeldusele, et ju tal siis on mingi seitsmene ärtu kümnekonna punktiga või mingi ilus 6-4 ja ilmselt olen ma sunnitud ikkagi edasi pingestama. Seega 4NT (RKCB), mis tõi vastuseks 5♠ - 2 ässa ja ärtu emanda. Olin juba valmis 6♥ pakkuma, aga mõtlesin toimuva üle korraks veel järele (õigemini lugesin tihisid) – 2 ruutus, 3 padas, ilmselt 6 ärtus (võib-olla 7) = 11. Kaheteistkümnenda võib saada kas padas (kui Leol juhtub see neljane olema) või siis ristilõike/-arvamisega (kuna Leol on ♠Ä+♥Ä+♥E, ei saa tal olla ristiemandat, või oleks tal 12 pp). Pakkumine on suhteliselt kindlalt viidanud risti avakäigule ja milleks anda vastasele šansse brilliancy prize’ile (käik ♣Ä alt partneri emandale), kui 6NT sõltub sellestsamast ristitihist ja võib-olla müüakse mulle avakäigust 12. tihi (ristikäik või padakäik kui Leol juhtub neljane olema) – kuna ma partneri splinteri vastas pakun trumbitat, siis avakäijale võib tunduda, et ma kaitsen mingit ruutukombinatsiooni ja seepärast ei pruugi ta ruutut käia. Seega peale pikka pongestamist (nendele, kes mind tunnevad, võis see suhteliselt geoloogilise ajavahemikuna tunduda) ilmus minu poolt lauda 6NT, mis jäi ka mänguks. Avakäiguks ♦E (oh ebaõnne) ja edasine mäng käis nii

Pärast selgus, et tegemist oli tõsiselt olulise jaotusega. Teises toas jõuti samasse lepingusse, aga väljamängija mängis hooletult (jättis viimase risti tõmbamata) ja peale ♥K tõmmet läks üheta, ühesõnaga võitsime jaotusest 17 IMPi. Kuna kogu matš lõppes meie 11-IMPise võiduga, siis ma ei kadesta teise toa väljamängijat…

1 comment:

  1. Ilusti pakutud mõlemalt poolt ja ilusti mängitud ka :) Edu edasi!

    ReplyDelete