Tuesday, November 18, 2014

18. november

Bridž on vigade mäng ja kuigi vastaste vigadele mängimine ei ole le bon ton, siis praktiline lähenemisviis nõuab, et neile vähemalt antaks võimalus oma vead ära teha. Eile jagati meile Tartu VK MV 10. voorus kätte selline leht:

♠KT9x
♥ÄEx
♦Äxx
♣Äxx


♠ÄESxx
♥xx
♦KT8
♣Kxx

Avasin Südi käest 1♠ ja lõpuks jõudsime hoolimata kõigi keycardide ja trumpemanda olemasolule 5♠ lepingusse – ja nagu näha, ei ole seegi lauda panna, sest on oht kaotada tihi igas mastis.

Igatahes oli minu eesmärgiks seda jagu mängida „kuidagi nii“, et ma ei peaks ise ♥K lõikama.
Sain avakäiguks ♣S ja seejärel tõmbasin maha trumbid ja mängisin kaks ringi ristit. Minu heameeleks sai tihi Ost, kellel ei olnud teha midagi targemat kui käia ruutut.

Ruutu positsioon on selline, et kui ma tahaksin ruutus võtta kolm tihi, siis ma peaksin mängima ♦8, lõigates H9-t (2 kombinatsiooni, võrreldes ESga ühes käes, mida on ainult üks kombinatsioon).

Samas aga ma ei kurda, kui H9 on Ostil ja ma sinna tihi annan – see garanteerib mulle lepingu. Ja seega ma otsustasin mängida ♦10. Juhul kui ♦H9 on Westil, siis ta peab selle katma – ja on täiesti aus šanss, et Ostil on Hxx ja ta ei taipa seda teisel ruuturingil deblokeerida, mis jätab ta taas sisseviskesse. Nojah, mõeldud-tehtud, ♦S9 oligi Ostil, viskasin ta sisse ja nõudlesin täpse mängu. Ning kuna ♥K oli kogu aeg lõikes, siis jätsin sellise kaitse vastu ületihi võtmata.

Teises lauas aga (nagu tavaliselt) ei pidurdanud vastaseid 6♠ jõudmisel miski. Ja selles lepingus ei ole ärtu lõikamisest pääsu. Nii elimineeriski väljamängija enne ristiga väljaviskamist edukalt ärtu ja taas jäi Ost käigule. Ning tekkinud ruutuseisus on ainuke variant leping taha võtta ♦S käik – väljamängija võib selle võtta kumba kätte tahes, aga kui West on asja kallal ja ♦T ära katab, ei ole tal ruutukadujast pääsu. Kahjuks meie võistkonnakaaslane selle peale ei tulnud ja tema valitud ♦9 ei lasknud väljamängijal üldse eksida. Nii need 13 IMPi kaotsi läksidki…

Veel huvitavam oleks olukord, kui ära vahetada ♦K ja ♦E. Siis oleks ruutu seis ümber laua järgnev (muud mastid elimineeritud, NS-l kummaski käes trump):

_________♦Äxx
♦Kxx____________♦S9x
_________♦ET8

Ja kui nüüd Ost käib välja ♦S ja Süd selle katab, peab West oma kuningat peetama, külmutades niiviisi masti! Loomulikult, kui Ost käib välja väikese ruutu ja Süd mängib kaheksa, peab West ka seda peetama, aga soldati käik on tehniliselt õige, võttes lepingu taha nii partneri emanda kui ka kuninga puhul (kui partneril on emand, laseb väikese käik lepingu välja). 


Ning lõpuks veelgi toredamaks läheb asi siis, kui Westi jaoks on 13. risti kadunud (antud hetkel oli tal vist endal neljane risti, seega praegu see ei kehtiks) – kui nüüd partner jätkab ♦S-ga ja Süd mängib emanda, laseb selle läbilaskmine lepingu välja, kui Südil on ♦Ex ja viimane risti! Nii et tegu on väga huvitava kombinatsiooniga.

No comments:

Post a Comment