Friday, June 18, 2010

18. juuni

Pärnu Suveturniiri võistkondliku esimene päev pakkus palju verelaskmist - esimeses voorus sai 8 jao peale laiali jagatud 64 IMPi, edasi läks küll natuke vaiksemalt: 42, 53 ja 28 IMPi vooru peale. Nagu arvata võib, siis jaod olid päris huvitavad, aga alustuseks üks selline, kus pigem nalja sai.

Käes oli mul:

♠ E97
♥ ÄK982
♦ KT93
♣ T

ja Leo avas pakkumise tugeva 1♣-ga! edasi käis asi nii:

1♣_____1NT (12+ 5+ kallis)
2♣_____2♥(5 pada ja ühtlane jagu või ärtu kõrvalmast)

Nagu kõik võivad aru saada, ei olnud mu 2 ärtu pakkumine mingi kaval bluff, vaid lihtsalt pakkumiskaart kleepus ja seks ajaks kui ma seda tähele panin, oli vastane juba pakkuda jõudnud. Igatahes ma suutsin tuima näoga asja välja kannatada, mitte ei hakanud ohkima ja ähkima, aga nüüd tekkis mul tõeline mure, et kuidas ma oma lehte edasi pean pakkuma, kui ma olen suutnud käivitada slämmijärgnevuse ja selle käigus kõrgeimas võimalikus mastis kaks kaarti üleliia lubanud.

2♠______3NT (5-4-3-1)

Leidsin, et alustame asjaga nii - kui Leo ei taha mängida pada vaid mõnda punast, siis võib mu leht talle rõõmsa üllatuse pakkuda. Lõppeks on see kõige tõelähedasem pakkumine, mis mul kasutada on.
4♣______4♦ (1 äss)
5♠______?

Ühesõnaga - mu halvimad kartused osutusid tõeks - Leo tegi slämmikutse pada kvaliteedi pealt. See oli väga halvaendeline asjade käik, sest esiteks vihjas see, et üks äss on puudu (muidu võiks Leo küsimist jätkata) ja teiseks, puudu on ka üks trumbi tipphonöör, ning kolmandaks on meil kõige tõenäolisemalt maksimaalselt seitsmene pada (ilmselt ei ole Leol viiest tuge). Halval päeval kuuene.

Mõtlesin, kas korrigeerida asi 5NT-sse, kuid samas tundus mu leht endiselt hea olevat. Seega pakkusin 6 ruutut, lootes et Leo interpreteerib seda, et mul on
A) väga nadi pada
B) väga hea ruutu
C) kõvasti lisajõudu

ja sellest tulenevalt kui tal juhtub olema neljane ruutu või kolmene ärtu, võib ta otsustada mängida hoopis 4-3 klappi emmas-kummas neist mastidest (või 6NT), lootes et padakadujast tema käes saab vabaneda äravisete abil (samas kui kuues padas võib olla kaks füüsilist kadujat trumbis).

Leo umbes nii seda mõistiski, aga kuna tema leht oli:

♠ ÄT43
♥ -
♦ ÄE8
♣ KES987

otsustas ta ikkagi 6 pada kasuks. Kuna ma juba asja olin nii menetlenud, panin lauda 6NT. Selgus, et selles lepingus on mu singel risti kümme kulda väärt ja ainuke avakäik, mis lepingu tapaks, oleks pada (kuningas on ässa taga). Aga kuna avakäijal on padas Sx ja ärtus ESTxx, siis ta seda välja ei käinud - seda enam, et kuna ta partner oli väga pikalt mõelnud 6NT järel ja seejärel passinud, siis oleks see käik ka suhteliselt ebaeetiline ja ilmselt oleks tegemist teha tulnud kohtunikuga. Oleks teine kontreerinud, oleks see käik täiesti OK (mingi jama toimub ju ja ilmselt on tegu Lightneriga). Leping tuli täpselt välja ja teenisime 2 IMPi, kuna teine tuba mängis 6 ristit täpselt.

Veidral kombel saalis vähemalt kaks paari jõudsid ikkagi kuude patta ja vähemalt üks viide patta. Nii et padaklapi tuvastamine ei olnud mitte midagi erilist.

No comments:

Post a Comment