Sunday, April 12, 2020

12. aprill - kuigi vastaste hea kaitse on ebameeldiv, võib ka sellest mõnikord välja lugeda komplimendi

Kuigi selle jaotuse mängimisest on möödunud peaaegu kaks kuud, leidsin et parem hilja kui mitte kunagi... 
Jagu ise on Eesti Simultaanilt, nr 3. 

Omasin käes lehte: 

♠K 
♥K8732 
♦ÄKS9 
♣ES9  


Partner esimeselt käelt passis ja mul eest avati 1♠. 

Kuigi mul on 17pp  ja formaalselt 1♣ leht, leidsin oma pada singelkuningat vaadates, et mõistlikum on teha 2♥ ülepakkumine ja vastase tõenäoliselt järgnev pajapakkumine kontraga üles võtta.  

Nagu ma aimasin, järgneski 2♠ minu tagant ja kaks passi ning ma jätkasin oma esialgse plaaniga. 
See sai kõigepealt tagant reki ning partner pakkus 3♥, mis jäi mänguks.  

Avakäiguks tuli ♠2 ja vastu vaatas järgnev leht: 


♠T754
♥ÄT6 
♦T76 
♣T82  


♠K 
♥K8732 
♦ÄKS9 
♣ES9  


Kolmas käsi mängis ässa ja kukutas mu singelkuninga, ning lülitus ♦5te. Kuna vastasel ei ole põhjust ruutut pildi alt käia, paigutasin ruutuemanda taha. 

Seega mängisin ässa ja jätkasin trumbiga ässa allaning käisin lauast ristit.
Eesmärk oli, et esimene risti läheks vasakule - või kui peaks midagi veidrat pildipunktide kohta selguma, siis ma saan sellest teada (eeldan, et kui midagi lüüakse, siis pigem kolmesesse trumpi). 

Minu soldat võetigi tagant ässaga ja jätkati uue pajaga, mille ma võtsin - ning kuna ma oma arust "teadsin", et ♦E on taga, jätkasin käest ♦9.  
  
Nagu selgus, siis nii oligi, tagantkäsi vaatas seda üheksat jupp aega kahtlustaval pilgul ja lõpuks 
mängis emanda ja seejärel andis partnerile löögi. Muidu oli mu diagnoos jaotuse kohta õige - löök 
tuligi kolmesesse trumpi ja kuna risti oli ühtlaselt, käisin rahulikult üheta, saades selle eest pm 
keskmise tulemuse (58/120), +140 oleks andnud 95 punkti. 

Ühesõnaga hästi tehtud vastase (Indrek Kuusk) poolt ja ilmselt tuleb tema kaitset võtta ka 
komplimendina minu suunas, et ta ei mänginud refleksiga seda ruutuemandat, vaid kahtlustas, 
et ma olen selliseks manöövriks võimeline ja nägi selle läbi. 

Ma arvan, et kehv kaitsja oleks võinud selle emanda igaks juhuks autopiloodist mängida või
mängimata jätta ning "suvalise" väljamängija vastu mängiks kaitsja ka pikemalt mõtlemata väikese.  

No comments:

Post a Comment