Friday, December 14, 2018

15. detsember 2018 - hea mängutehnika nõuab mõnikord veidrate kaartide käimist


Kuigi mul sel aastal Jõgeval bridžigruppi ei ole, siis Jõgeva bridžiklubis käin ma siiski igal neljapäeval mängima. Hoolimata sellest, et tase ei ole üldiselt just kõrge – või siis võib-olla hoopis just sellepärast – tekib seal sageli ootamatuid olukordi pakkumises ning huvitavaid lõppseise mängus. Sel neljapäeval sattusin järgmise jaotuse otsa:

♠Ä9643
♥KE53
♦72
♣Ä9


♠KS5
♥Ä7
♦ST94
♣KS54

West oli vahele pakkunud ruutut (meie FG olukorras) ja ma jõudsin 3NT lepingusse ning avakäiguks tuli ♥6. Et hakata pihta pajalõikusega, võtsin selle lauda ja käisin paja soldati alla (kuna tõenäoliselt on Westil lühem pada, siis tahtsin teha esimese ringi lõikuse, et neljas pada vajadusel tempos välja anda, avakäik viitab, et üks ruutupiltidest on Ostil ja ruutu võib kergesti olla 6-1). Soldati võttis West emandaga ja jätkas uue ärtuga, mille olin sunnitud võtma kätte ja kui nüüd pajakuninga kasseerisin, selgus kuri tõsiasi, et Westi emand oli olnud singlis – ja nüüd olin probleemi otsas, et esialgu ei ole mul isegi veel üheksandat tihi.

Jätkasin ruutusoldatiga – kuna ma olin pärast ruutupakkumist NT-sse roninud, siis ilmselt eeldab West, et ma olen tihi varastamise peal väljas oma Ä/K/EST-ga ja mängib sellele pildi – ning kui ruutu on 6-1, siis see lahendab mu tihide probleemi. West mängiski emanda, kuid Ostist pilti ei tulnud, tuli hoopis ♦8; West jätkas kolmanda ärtuga, selle võtsin ja viskasin käest paja.
Kuna midagi tarka teha polnud, jätkasin lauast uue ruutuga – ja nagu ma kahtlustasingi, sai tihi Osti kuningas. Pada ta jätkata ei saanud, ärtut tal polnud, seega tuli järgnevas lõppseisus käia ristit:

         ♠Ä96
         ♥5
         ♦-
         ♣Ä9
♠-                    ♠T8
♥8                   ♥-
♦Ä65              ♦-
♣E73              ♣T862
         ♠-
         ♥-
         ♦T9
         ♣KS54

Mängisin väikese ja pärast hetkelist kõhklust mängis West samuti väikese. Võtsin tihi laua üheksaga, deblokeerisin ristiässa ja nüüd padaäss-pada viskasid Osti sisse (käest ruutud). Eelviimasel tihil jätkas ta ristiga, kuid mängisin sellele, et emand on Westil (kui tal üldse midagi ei ole, siis ta ju ei kõhkle, aga ilmselt nkn on mõistlik sellele mängida, et tal on emand) ja võitsin läbi häda lepingu.
Nagu näha, siis ka emanda panek kaitsjaid ei päästa – võtan selle, kasseerin käe ristitegijad ja viskan Osti sisse hoopis ristiga, et ta eelviimasel tihil käiks mulle pajakahvlisse.

AGA – mis saab siis, kui Ost käib ristikümne?

No comments:

Post a Comment