Tuesday, September 23, 2014

23. september

Eilne Tartu klubi oli täis huvitavaid jagusid – siin üks, mis valmistas probleemi pakkumises:

♠Äx_______♠KESTx
♥x________♥x
♦ÄTxx_____♦ESxxx
♣ÄET9xx___♣KS

Meie Leoga pakkusime seda nii:
2♣_______2♦ (R?)
3♦________5♦
p…

3♦ lubas juba 4-6+ odavad ja maksimumi ning hoolimata oma elajast ei näinud ma põhjust kuude ruutusse tõsta. Ega 6♦ ongi täpselt 50%-ne leping - ♦K lõikes, tuleb välja, ♦K taga, läheb taha. Probleemiks on aga see, et 6♣ või 6♠ tuleb välja tiputihide pealt – viis pada, kuus ristit ja ♦Ä.

Kuigi ilma ühtegi ässa omamata on piiratud käe vastas suhteliselt keeruline slämmi jõuda, siis äkki oleks võinud siin jaos midagi muud ette võtta.

Üks variant on, et ma oleksin võinud oma lehega avada 1♣, mitte 2♣ - kuid samas on mul 2♣ avapakkumise puhul olemas niivõrd mugav taaspakkumine, mis mu lehe iseloomu väga hästi ära kirjeldab ning 1♣ avamise puhul oleks tõenäoline, et vastane võiks võidelda kallismastidega (nemad on odavas, meie kallis), samas 2♣ puhul olen ma korruse võtnud ja tempoga ees (nagu näha, ei saanudki vastane oma 11-se ärtuga suud lahti).

Nii et jäägem 2♣ avapakkumise juurde.
Iseenesest kui Leo suudaks visualiseerida, et minu nelja kasuliku kaardi vastas  - 3 ässa + ♦K või ♣E – on slämmil šansse, siis ta ilmselt võiks pakkumist jätkata. Isegi kui mul on nende seas puudu ♦ÄK, peab vastane need ära võtma ja isegi kui mul on ainult kolm ässa ja pole kumbagi väiksemat honööri, on lepingutel siiski šansse. Ja mingi variant šansside kombineerimiseks on mängida hoopis pada – paja tihedus tähendab, et tõenäoliselt on võimalik näiteks risti trumpamisest lisašanss tekitada (väike kindlustust puuduvad ♦T vastu). Huvitav on aga see, et edasipakkumiseks on päris mitu erinevat teed.

Edasised variandid on sellised:

Kui ta pakuks nüüd 4♣ või 4♦, siis see kooskõlastaks trumbimasti. Ilmselt 4♣ peale me jõuaksime slämmi, 4♦ peale mitte – ühesõnaga tundub, nagu arvamiskoht, et kumba masti valida, kuigi 4♣ kasuks räägib üks pisike detail – mul on ristis rohkem kaarte ja „kasulik“ kaart on pigem seal.

Kui ta nüüd jätkaks releedega, siis selguks 3NT nivool mu jaotus, 4♥ nivool, et mul on 3 ässa (ja 5♣ nivool, et mul kuningat ei ole).

Kui ta jätkaks releega ja valiks järgmiseks „õrna slämmikutse“ variandi – ehk siis pakuks järgmisel ringil 5♦ või 5♣ või 4♠, siis ilmselt need asjad viivad kõik slämmi. 5♦ võib-olla mitte, aga risti- või pajakutse vastas on mu leht väga hea.


Ühesõnaga huvitav lugu… Saalis pakkus slämmi kaks paari üheksast (ühe 6♣ vastu leiti küll 6♥ tõke, mis oli väärt ainult 1100, kuid geimide vastu töötas päris hästi). 

No comments:

Post a Comment