Friday, February 26, 2010

26. veebruar

Ilmselt nüüd viimane jaotus A-Liiga esimeselt etapilt
108. jaotuses on Nordil teises käes kallis odava vastu selline kollektsioon

♠ -
♥S652
♦ÄST98
♥ÄT72
ja kui vastane avab ette kas kahe või kolme padaga, tekib probleem, et kas kontreerida või mitte. Ühest küljest tahaks ju jõu ära näidata, kuid teisest küljest peetakse renooga kontreerimist ohtlikuks, sest kui partner selle neljasega juhtub läbi passima, võib kergesti jama majas olla.

Antud jaos osutus õigeks otsuseks kontreerimine – partneril oli käes:

♠Ä63
♥Ä43
♦6
♣KES943

ja 6♣ võitmisega probleeme ei ole (ruutu jaguneb 4-3 ja on võimalik see tegema lüüa). Samas A- ja B-Liigas lasid neli paari vastastel mängida nelja pada, ilmselt pidi selle jaoks pakkumine algama (3♠) – Pass – (4♠) ja kumbki enam suud lahti ei saanudki. Neli paari jõudsid viide ristisse (kui risti klapp pildile tuleb, siis peaks slämmi jõudmine ikka väga tõsiselt päevakorral olema), üks 3NT-sse ja 7 paari tellisid 6♣ ära, kahele neist pandi isegi kontra (mõlemad B-Liigas).

Huvitaval kombel ma ise mõtlesin, et kui vastane avab 3♠, siis ma võib-olla ei julgekski kontreerida seda, kuid kui minuni peaks 4♠ ringiga tagasi jõudma, siis võtaksin viimaselt käelt asja üles küll. Kuna partner tõenäoliselt näeb oma padade arvust, et ilmselt ma ei varitsenud mastiga taga, saab ta teha järelduse mu kaardi iseloomu kohta ja käituda vastavalt, ning kui ta peakski kontra läbi passima ja leping tuleb välja, siis on mul siiski kaks ässa käes ja ületihid ei ole väga tõenäolised, igatahes ohutum kui 3♠ peale sõtta tulla.

Meie vastane teises lauas igatahes kontreeris 3♠ ära ja partneril oli lihtne 6♣ vajutada, meie vastu õnneks avati Multiga ja kuna me ei mängi selle peale mingeid lahedaid (loe: „üleliia komplitseeritud, mis normaalse lehega sekkumise keeruliseks teevad“) kaitsepakkumisi, oli mul hea lihtne seda kontreerida (= tugev või väljavõtt pada suhtes) ning ka Leo hüppas peale vastase 3♠ pvp-pakkumist 6♣ täis, nii et jagu viigis.

9 comments:

  1. 3♠ ära kontreerimine kohe ei pruugi ka õnne tuua, nimelt kui teine käsi 4♠ ei paku, siis ilmselt on teatav oht 7♣ jõuda peale ässade küsimist.

    (Õnneks ei osanud ma enam peale 4♠ neid küsida ja mõtlesin, et olen ikka päris loll kui sellises seisus suure slämmi täis panen.)

    Oll

    ReplyDelete
  2. Mida Lauri silmas peab "üleliia komplitseeritud multi kaitse all"? Minu arvates pole see leht nii normaalne midagi (renoo ja puha), ehkki "väljavõtt pada suhtes" kirjeldab seda lehte väga hästi.

    Meil selles jaos väga hästi ei läinud. Venitasin kah 3♠ peale X, aga partneri 3NT lõpetas pakkumise. No vähemalt tuli leping välja :P

    ReplyDelete
  3. Meil Indrekuga tuli eile siinses klubis ette natuke sarnane probleem - mina avan (kallis odava vastu) 1NT (14-16 lehega:
    AK
    Axx
    Qxxxx
    Jxx
    Vastane pakub vahele 2S ja Indrekul on mure, mida pakkuda lehega
    -
    KQxx
    Axx
    KT9xxx
    Taas - kontrat ei taha panna renooga. Ta otsustas kasutada ühte meie kokkulepet, et kui läbi Lebensohli pakkuda vastase kallismaad (st siis algul 2NT, pärast 3S), siis näitad GF lehte pajapidurita ja 4. teise kalliga. Kõik ilus, aga kui teine vastane 3S peale pani ja pakkumiskord pärast kahte passi jälle Indrekuni jõudis, oli seis veel kehvem kui enne.
    Indrek otsustas nüüd kontraga jätkata, mille ma sisse passisin. Ma ei jaganud ikkagi ära, mis lehetüüp Indrekul olla võiks, lähtusin sagedaimast variandist, milleks pärast 2NT pakkumist on nõrgemapoolne ühemastileht. Kontrat tõlgendasin, et ehk siis on max ja kaitseväärtusi.
    Leping läks küll suure surmaga kaheta, kuid +300 meie kalli tsooni geimi vastas (risti mutt lõikub) meile suurt õnne ei toonud.

    ReplyDelete
  4. Üleliia komplitseeritud Multi kaitsed on minu arust sellised asjad, mis ei lase sul avangujõuga sekkuda vaid sunnivad esialgu passima.
    Selliseid kaitseid on küll ja veel, ma mängisin kunagi Leoga mingit veidrat kaitset Multi vastu, kus pakkumised teisel korrusel lubasid vähemalt neljast masti ebaühtlase lehega, Pihel-Indrek mängivad minu mäletamist mööda senini mingit jälkust, millele on küll uhke nimi "Best Defense to Multi" pandud.

    Kuigi see "kontra on väljavõtt pada suhtes" läheb ka pooleldi sinna alla (ärtuga pead sa ootama), on sellel oma iva sees - ärtut kontraga pärast välja võtta on oluliselt ohutum kui pada. Ja noh, teda on lihtne hallata ja enamustele lehtedele on hea ja loogiline pakkumine olemas.

    Ma isiklikult arvan, et parim on Multi vastu kaitsta nii, et anda kontra ära suvalise hea nõrga NT lehega (13 keskmist punkti) ja pakkuda seda mida on. Selge see, et vahel jääb trammi alla, aga mis teha.

    ReplyDelete
  5. Minu arust 2S avangu peale tuleb selle lehega kindlasti kontra anda. 3S peale on suht piiripealne.

    ReplyDelete
  6. Paneme Pihlaga võibolla siis pead kokku ja arutame Best Defens'i tuleviku üle...igatahes on see üks lõbus meetod :)

    ReplyDelete
  7. Ega ma ei väida, et te süsteemi vahetama peate, mulle endale on lihtsalt sellised meetodid vastukarva. Sellega on nagu kõigi muude viguritegagi - kui ise olete rahul, siis ilmselt see teie jaoks töötab ja pole põhjust asja muuta (Täpselt nagu meie saastwilkosz'gi)

    ReplyDelete
  8. Mina ka ei julgenud 3S peale väljavõtukontrat panna, kuna partneri poolt passimise oht tundus liiga suur. 2S peale ilmselt oleksin välja võtnud, sest impikal partner seda üldiselt vist ei tohiks passida...

    ReplyDelete
  9. Õnnestus Klinkmanni Kõvamehe viimases voorus üx tala just saada multi vastu. Avas vastane kolmandalt käelt multiga odavas ja meie kallis. Partner pani kontra (v.v. pada suhtes või tugev), teine vastane passis ja mul oli käes
    10x-987-Axxxx-xxx. Tykk aega juurdlesin selle üle et kellel siis laua taga jõud on. Tundus et kyllap ikka tugeva multi variandiga seekord tegu ja see tunne ei petnud. Paraku ei julgenud ikkagi 2DX-i lauale jätta, aga see olex ka meie liini enamvähem viimane pluss olnud. Otsustasin seevastu oma kolmest ärtu pakkuda, mis automaatselt -500 meile tähendas. Vastase 3NT olex kyll alt läinud, kuid kas nad sellises järgnevuses sinna enam pressivad üsnagi kahtlane. Avaja partneril ysnagi nullpunktilähedane leht oli...

    ReplyDelete