Thursday, February 11, 2010

11. veebruar

Eilses Kotka klubis tuli ette järgmine seis (mitte küll minul, kuna ma olin kiibitsemas, aga Tanel Teinemaal):

♠T9xxx
♥x
♦Sx
♣ÄKSxx

Tsoon on soodne, vastane avab tugeva ristiga, partner kontreerib (mustad või punased) ja teine vastane pakub 1♥.


Esimene refleks on rahulikult passida ja tunda rõõmu, et vastased sind ebaklapiga vahele ei võtnud (vaadates oma lehte, on partneril ilmselt punased), ning kui pakkumisest selgub, et partneril on ilmselt mustad, siis võib rahus tõkestada N korrusel.

Asja negatiivne külg on aga see, et isegi kui vastased pakuvad ära ruutu ja leiavad ärtuklapi ning maanduvad neljas ärtus, ei ole sul mingit garantiid, et partneril mustad mastid on: tal võib vabalt olla neljane ärtu ja neljane-viiene ruutu. Ja kui sa siis 4♥ peale tõkkesse lähed, võib tulemus olla tõeliselt tragikoomiline.

Ilmselt ei pruugi hea lahendus olla ka passi-või-paranda kontra, sest kui sa oled päris mitu ringi passinud ja siis lambist 4♥ ära kontreerid, ei pruugi partner su ajendeid ära aimata ja võib rõõmuga musti maste omades läbi passida.

Sestap võttis Tanel ette väikse riski, pakkudes 2♦ - passi-või-paranda. See tekitab huvitava olukorra, et kui VPV-l ei ole head trahvikontrat panna, siis võib sealt suht kergesti minema pääseda, isegi kui see pakkumine peaks tramm olema. See nimelt vihjab, et sul on ruutule toetus (miks sa muidu teisele kõrgusele ronid) ja sinu ruutud võivad vabalt lõikes olla – ja pole mõtet mingi KSxx-iga kontreerida odavas tsoonis vastast teisel kõrgusel.

Samuti tekitab see parema võimaluse välja uurida, mis mastid partneril ikkagi käes on ja peale seda on ilmselt kontra 4♥ peale passi-või-paranda – kuna sa andsid eelistuse ruutule, ei ole reaalne, et sa ise tahad 4♥ ära kontreerida.

Edasist pakkumist ma ei tea, igatahes läksid Tanel-Irene 4♥ vastu 4♠-ga tõkkesse ja said -300 geimi vastu.

Ma küll ei ole kindel, et Tanel seda 2♦ pakkumist täpselt nii mõtles ja ma olen täiesti kindel, et mina nõnda teha ei söandaks, kuid igatahes päris huvitav idee.

1 comment: