Tuesday, February 16, 2010

16. veebruar

Kunagi hallil ajal otsustasin ma Tartu individuaalseid meistrikaid kaasa mängida. Ühe ebameeldivama elamuse pakkus jagu, kus ma sattusin paaris mängima ühe vanema generatsiooni mängijaga, keda nimetagem konspiratsiooni huvides „Professoriks“. Nimelt avasin odavas tsoonis esimesest käest 4♥-ga, mille partner viide tõstis. Kuna mul ei olnud absoluutset trumpi (tegelikult oli leht sellest üsna kaugel), passisin selle läbi, kuid paha vastane leidis tagant kontra üles. Lauda pandi täielik muna leht ühe ässaga (võib-olla oli juures veel mõni emand või soldat) ja sõbraliku kommentaariga: „Noh, kui sa arvad, et sa neli välja mängid, siis mul on sulle üks tihi juurde anda küll!“. Midagi head sealt jaotusest enam ei saanud (kuigi vastastel on geim, siis punkte said nad mängitavast lepingust rohkem) ja kuna ma suutsin endas maha suruda soovi partner koha peal ära kägistada, elab Professor tänase päevani ja seetõttu sai sündida ka järgmine jaotus:



Võimalik, et mu 5♥ oli natuke „laisk“ pakkumine, võiksin teha 5♣ cue, aga keskeltläbi on 5♥ suht normaalne valik (näiteks kui juhtub Leol olema padasingel ja kinnine ärtu, võib ta ikkagi tunda kiusatust slämmikutse vastu võtta ka ♦Ä omamata ja siis on jama kui palju). Tõmbasin ära oma ristiässa ja laud pandi välja juba tuttava repliigiga: „Noh, kui sina võidad neli, siis tihi on mul sulle juurde anda küll!“. Nagu näha, ei ole 5♠ kontraga just moos – meil on saada ristiäss ja 5 edasi-tagasi lööki odavmastides, ühesõnaga 1100. Kahjuks käis meie kaitse niimoodi

Kommenteerides oma ärtutõmmet (ühe käiguga 3 tihi tapeeti) leidis Leo, et ta ei julgenud ristit käia, sest kui mul lööki ei ole, jääme me oma ärtutihist ilma. Kuna kõik ärtu pildid on tal, siis on võimalik, et ma ei julge talle ärtusignaali anda, et ta oma ässa alt minu kätte ülekäiku ei otsiks.

Arusaadavalt ei olnud ma selle põhjenduse üle üldse õnnelik, sest kui ma lähen partnerile lööki andma, mis peale ta kontrat ja signaali avatihil on ilmne, siis käin ma talle ju löögi alla signaali. Kuna ilmselgelt mul ruutusid jagub, võib päris kindel olla, et kui mul ristilööki sees ei ole, siis kindlasti ei käi ma talle ♦2 vaid mõne keskmise nupu (antud hetkel nt. ♦5). +200 igatahes andis baranka, +1100 ei oleks andnud küll maksi, sest Kaldamäed pakkusid slämmi ära (kuigi tulemus viitab, et see oli 6NT 13 tihiga, siis seda ma hästi ei usu – pigem 6♥ 13 tihiga (peale ♦Ä avakäiku)), aga pealt teise tulemuse ikkagi.

3 comments:

  1. Ehheee... See ärtu A tõmme tuleb ikka väga tuttav ette;) Sai ise sarnase lükkega vastasele leps täis antud paaride MV esimesel päeval.

    Üldistada võix seda olukorda minuarust selliselt et kui teisel pool lauda olex istunud "tädi Maali" kes kohusetruult kõiki partneri signaale jälgib ja ise väga palju juurde ei kipu mõtlema siis olexid need lepsid just sellise ilusa ümmarguse 1xxx skooriga lõppenud nagu teoreetiliselt võimalik.

    ReplyDelete
  2. ei tea, ma arvan, et Tädi Maali ei hakkaks signaali vaatamagi vaid tõmbaks suurest entusiasmusest kohe ässa :)

    ReplyDelete
  3. Tädi Maali oleks hoopis kuus ärtu lajatanud, mis tulnuks koos onu Augusti tala ja overiga.

    6H peakski vist alati 13 tihi olema, välja arvatud pada ässa avakäik, mis piirab 12le.

    ReplyDelete