Thursday, February 18, 2010

19. Veebruar

Paar korda saime A-Liigas vastu pead oma tavapärase kirstunaelaga – värdjalike jaotuste pakkumisega kõrgetel korrustel. Siin on üks selline (mina olen Westis)




2♦ avang oli saastwilkosz (seda, et see on praegu suhteliselt rammus, seletab asjaolu, et ma olen kallis odava vastu). Nordi käest ilmselt oleks ohutum kohe kontreerida, aga kui passis, siis passis, eks ta ise tea paremini.
Leo 2♠ pakkumine (pvp) oli üsna läbimõtlematu tegu. Arusaadavalt kahtlustab ta, et mul on ruutu ja ärtu, kuid kui mul neid ei ole, siis tahab ta ju geimi mängida (ja ma ausalt öeldes prooviks selles tsoonis ka ruutu-ärtu vastas 3NT-sse jõuda – heal päeval tuleb väljagi). Kui mul on need mastid, siis parandan ma 2♠ 3♦-sse – kuid kui ta teeb 2NT relee, siis näitab mu maste samuti 3♦ - nii et 2♠ on pakkumine, mis ei saa võita. Seekord oli mul muidugi pada, nii et ma passisin. Kui Nord asja kontraga üles võttis, võis Leo sellest ainult headmeelt tunda ja pakkus geimi täis (võttes töövariandiks, et mul on järelikult kallid).

Süd näitas 4NT-ga oma kahemastilehte ja mina kontraga seda, et see jagu kuulub meile – me kas mängime viit pada või kontreerime vastast. Nüüd oleks Leo võinud rahus 5♦ peale forcing passi teha – isegi kui mul on kallid, ei ole tema käes kadujaid, kui mul juhtub olema ruutu lühidus. Paraku lähtus ta endiselt eeldusest, et mul on kindlasti ärtu mast vastas ja mulle saab ristilööke anda, ning kontreeris.

5♦ läheb suure surmaga üheta (õnneks mul ikka ♥ES oli), meil aga seisab kuus pada. Teine tuba mängis küll viit, aga mingi 11 IMPi miinust laekust ikkagi.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. See oli meil B-liiga 1. päeva viimane jaotus matšis Otepää vastu. Olime kogu päeva partner Margus Suurväliga õnnesärgis ja edukalt mänginud. Selles matšis oli esimene tõsine tõrge kaitses - 11. jaotuses lasime kooperatiivselt välja ilmvõimatu 3NT, lisaks olid vastased Lond-Kobolt pakkunud meie vastu 8. jaos 6H õigest käest. Seega tundus, et oleme ca 15-20 IMPi maas. Ja seda vahet ei kompenseerinud eriti ka eilses päevajaotuses (vt. 18. veebruar, jaotus 2) võidetud 5C kontraga ja teenitud +550, pigem võis sealt mõnigi IMP veel kaotust suurendada (kui partneri jäävad pada mängus tala alla).
    Niisiis pakkumine:
    Kuigi meil on pakkumissüsteemis Muiderbergi 2S avang, otsustas Suurväli Westis soliidselt passida, arvestades et kogujõud ei paikne vajalikes pikkades mastides. Järgnes 1H (4+H)Koboltilt (Nord) ja seisin probleemi ees, kas pakkuda kontra (lehes on ju 4-ne pada soliidne risti ja 15 punkti ning palju mängutihisid) või lihtsalt 2C. Valisingi konservatiivselt 2C ülepakkumise, toon siin põhjendused 1) mõtlesin, et pärast kontrat võib suure tõenäosusega järgneda VPV-lt 4H, millele partner passib; misjärel olen kallis tsoonis probleemi ees, kas mitte pakkuda 5C lepinguks (tõkkeks) või jääda kaitsesse; 2) pakkudes aga lihtsa 2C, olen tunduvalt paremas seisus pärast 4H vastastelt ja partneri passi - nüüd kontra lubab kindlasti 4-se pada, hea risti ja ülepakkumise maksimumi ning Margusel on hoopis lihtsam teha õige otsus kui minul.
    Saatsin panni teisele poole kardinat, kust see saabuski tagasi nii nagu olin arvanud: 4H Londilt, aga (oh üllatust!) Westilt oli järgnenud 4S!!
    Seedisin parajasti, mis see võiks olla ja mida pakkuda - 1)ilmselgelt on Margusel 5-ne pada 2 kõrgega ja risti 4-ne klapp (6-ne pada ei tule kõne alla, avanuks kindlasti 2DMulti); 2) kui kõrgele pean pakkuma? ilmselgelt on Margusel ruutu max duubel, ilmselt siiski singel, aga sel juhul peaks kaaluma 6C ja 6S vahel.
    Sel hetkel pakkus Kobolt 5H.
    Jänes nagu ma olen, pakkusin ikkagi vaid 5S - 6C pakkumise välistasin kartes pada rünnakut ja lööki, ja 6S vastu kartsin ruutu rünnakut (selle pakkumise valguses näis ärtu käik vastaselt mõttetu) ja pole kohest ruutu äraviset ristile.
    Järgnesid kiired passid testpoolt kardinat ja kontra Nordist. Nüüd ei kahelnud ma enam tõstsin lauale sinise rekontra, ise mõeldes, et vaevalt Peeter Lond oma soliidse partneri trahvikontralt jookseb 6H-sse ja kui ta seda teeb, siis vajutan veel 6S.
    Leping tuli loomulikult ületihiga täis ja meile laekus +1600.
    Võrreldes tulemusi teatasid Kaldo-Nahkur - võtsime vastased slämmist maha, panime 4S-le kontra, kas Te slämmi ikka panite?
    Pidin häbiga tunnistama, et olin jänes ja slämm jäi jälle pakkumata.
    Kuid 11 IMPi laekus ikkagi ning matsi kaotasime kooku võttes vaid 8 IMPiga.

    ReplyDelete
  3. Eelmises kommentaaris on pisuke viga - nimelt kontreerisid Kaldo-Nahkur 5S. Seega -1050 vs +1600 vastu ja tõesti 11 IMPi taskus.

    ReplyDelete