Tuesday, February 23, 2010

23. veebruar

Hoolimata juhtunud halbadest asjadest eilses Tartu klubis (mille üle ma olen juba jõudnud „põhiblogis“ kurta), läksid meil eile mõned asjad ka hästi. Järgnevas jaotuses jäin ma pärast Westi 2♥ vahelepakkumist väljamängijaks 3NT-s.

♠ÄEx
♥xx
♦xxx
♣ÄKTxx

♠Kxx
♥Ä
♦ÄExxx
♣xxxx

Avakäiguks tuli ♥S, millele Ost pani kuninga. Võtsin selle sunnitult kätte ja käisin risti laua kõrge pildi alla, tagant tuli emand. Kuna West oli ikkagi tõkke vahele pannud, eeldasin, et pigem Ostil ristilühidust ei ole, sestap tõmbasin ka teise risti ladvast ja mul oli õigus. Nüüd mängisin lõpuni ristid ja padad (lõpetades lauas), millele vastased ühtegi ruutut ei visanud, küll aga selgus, et Ost oli mängu alustanud neljase padaga ja oli ära visanud ka kaks väikest ärtut. Sellest tegin järelduse, et mängu alguses oli tal käes selline kaart:

♠xxxx
♥KExx
♦???
♣ES

ja lõppseis ümber laua peaks olema selline:

.....♥x
.....♦xxx
♥T9.......♥E
♦??.......♦???
.....♥-
.....♦ÄExx

Pakkumisest lähtudes paigutas ♦K Westi kätte ja seega käisin väikese ruutu ja mängisin ka käest väikese – mis osutuski õigeks lahenduseks. Maksi me sellest jaost saime, aga paraku oli see käes juba risti piltide alla tõmbamisega, sest paremuselt järgmine tulemus oli 620, nii et ekspertiisi ei olnud tarviski :-).

Huvitaval kombel ei aitaks lõppseisus ka see, kui Ost oleks käes hoidnud väikest ärtut emanda asemel: siis käin ma lauast ärtu, käik läheb Westile, kes karbib sisse ka oma viimase ärtu ja seejärel käib mulle ruutut kahvlisse.

Kahjuks ma ei mäleta, kuidas olid selles jaotuses täpselt ärtu kliberid, ma kahtlustan, et ♥8 oli vist lauas, mis tähendab, et vastastel ei olnudki väga midagi parata, kuid kui see ei olnud nii, siis huvitaval kombel saab mind piirata 10 tihi peale (mitte, et see midagi muudaks, see oleks endiselt 100% meile): Ost peab ära viskama ♥KE ja säilitama kõrge kliberi, West peab säilitama ♥10 ja väikese ärtu. Nüüd tekib selline seis (oletades, et Ostil tõepoolest oli suurem ärtu kui Nordil)

.....♥x
.....♦xxx
♥Tx.......♥8
♦Kx.......♦STx
.....♥-
.....♦ÄExx

kui ma käin ärtu, jäetakse tihi ♥8-le ja käiakse ruutu läbi, kui ma käin ruutut, võetakse kaks ärtut. Sisekuülekandemehhanismiks nimetatakse vist sellist asja?

1 comment:

  1. Parim jaotus eilsest klubist :)

    Mina istusin südis ja avasin pakkumise:
    1♦ (rand)
    2♥ - X - pass - 2♠ (ärtu lühidus näis kompenseerivat pada lühiduse)
    pass - 3♥ - X - pass
    pass - 4♠

    Partner ei jäänud mulle alla ja tõstis kolmesega 4♠

    Pärast ärtu avakäiku ja risti ässa lõin ärtu ning pidin otsustama kuidas ristit lahendama. Mina lähtusin asjaolust, et Ost suutis partnerit vaid 3♥-le kontraga, nii et tõenäoliselt tal singlit ei ole. Sestab tõmbasin kuninga. ♣10 löödi paremalt, ja käidi ♦J. Võtsin ässaga, uus risti löödi jälle paremalt ja käidi uus ruutu. Ei hakanud emandat raiskama, kunn kukkus niigi. Nüüd üritas vastane trumpi kokku käia. Ma koopereerusin ja võtsin ülejäänud tihid ära.

    Naljakas leps :)

    ReplyDelete