Wednesday, February 10, 2010

10. veebruar

Üks väljamänguprobleem: jõudsime 3NTsse järgmiste kaartidega (jagu pööratud).

♠ES42
♥AS9
♦E94
♣Ä73

♠985
♥KE5
♦K83
♣KET2

Avakäiguks tuli väike ärtu. Tihide loendamine annab tulemuseks, et ärtus on meil 3 tihi, ristis 3-4, seega ruutust ja pajast on vaja lahti mängida 2-3 tihi. Võtsin ärtu kätte, käisin väikese pada vastu lauda – ette hüpati kuningaga ja käidi uus ärtu. Võtsin sellegi kätte ja jätkasin uue padaga pildi alla, millele eest visati krohvi ja tagant peetati.Ühesõnaga – asi oli käinud nii.

Pada peetamisest oli mul vähemalt nii palju kasu, et ma teadsin, kus käes on ♦Ä, sest kui see oleks Ostil, oleks ta teise pada üle võtnud ja ♠10 käiguga oma masti lahti mänginud. Mitte et sellest nüüd erilist vahet oleks olnud – sellisel juhul ma pean lootma, et ♦Ä on Westil või ma ei saa lihtsalt üheksat tihi saada (3 ärtut, 1 pada, maksimaalselt 4 ristit).

Seega tulin ristiga kätte, käisin ruutu vastu laua kuningat, võtsin ära ärtu ässa (millele Ost viskas pada) ja pidin mõistatama ristit.

Kuna Westilt on selgunud viiene ärtu ja padasingel ning Ostilt viiene pada ja ärtuduubel, tundus, et parem šanss on mängida ristit tipust, kuna pigem on Westil 5431 mitte 5521 jaotus. Nii tegingi.

Jaotuse üle alles pärast väljas mõtlema hakates turgatas mulle pähe, et kuna Ost oli oma padaässa peetanud ja West oli padale ära visanud ÄRTU oli risti mõistatamine tegelikult pseudoprobleem! Vastased olid saanud seni ainult ühe padatihi, neil on saada ka ruutu äss ja kuna Westil on järel ainult üks ärtu, siis on neil saada ka üks ärtu – seega ma võin endale lubada luksust kolmandale ♣S-le näppu lõigata, sest selle tagajärjel läheb käik minu jaoks sobivasse kätte. Kui ta on sellega tihi kätte saanud, siis saab ta ära võtta oma viimase ärtu, millele ma võin rahus ruutut visata ja seejärel on ta sunnitud käima ruutut oma ässast, seega ma saan kokkuvõttes 3 ärtut, 3 ristit, 1 pada ja 2 ruututihi! Kui ristilõikus õnnestub, siis on muidugi kohe üheksa tihi koos.

Seega oli vastane mulle juba lepingu oma ärtuviskega ”välja lasknud” (sest ma ei pane ristit õigesti), ma sattusin optiliste illusioonide kütkesse ja kabetasin selle ikkagi idioodi kombel taha. Jagu jäi õnneks viiki, saalis oli 3NT kaotatud 5 ja võidetud 11 korda (ruutu avakäik laseb lepingu kohe välja).

No comments:

Post a Comment