Wednesday, May 4, 2011

4. mai

Inspireeritud Uperkuudis mõttekäiguks olnud pakkumisprobleemist, et kas singliga tasub 1NT pakkuda ja mis saab, kui partner sinna ülekande teeb (minu versiooni kohaselt: mis seal ikka saab, lased kõrvad lonti ja võtad vastu).

Paar nädalat tagasi Leoga netis mängides lahendas ta enda pakkumisprobleemi sellega, et pakkus 1NT renooga! Nimelt avati talle teiselt käelt ette 1♠ ja tal oli käes:

♠KES6
♥K753
♦ÄKS76
♣-

Midagi väga halba sellest jaost ei sündinud, hoolimata sellest, et ma ristit pakkusin - mul oli:

♠8
♥ET4
♦E94
♣T86432

p___1♠___1NT___p
p___2♠____p_____p
3♣__p____3♦_____p…

Küll aga oleks tal olnud jupp tegemist, kui ma oleksin otsustanud 1NT passimise asemel 2♠ pakkuda – kas kutsuv ühtlasega või risti: kui Leo pakub 2NT, siis on mul kindlasti kutsuv ja me magame geimi maha, kui ta pakub 3♣, on mul kindlasti risti ja me jääme mingit jobutist mängima, kui ta pakub 3♦, siis pean mina rehkendama, et mis kurat toimub. Tõenäoliselt oleks valik 2NT ja õnnis lootus, et kui mul oligi ühtlane, siis geim läheb taha (nt. kuna vastane leiutab ristikäigu) ja kui mul on risti, parandab 3♣ 3♦-sse.

4 comments:

  1. Naljakas pakkumine. Kui sa nüüd ristit hakkad pakkuma, siis on Leol super-miinimum. Aga kui ei hakka, siis on super-maksimum.

    Pealegi olen ma aru saanud, et 6se ristiga võiksid sa ka 3♣ avada, eriti kui sul nii jaotuslik leht on. Aga kuna sa ei avanud, siis peaks Leo teadma, et vastastel on vähemalt 8-ne ristiklapp. Ja sel juhul ei näe küll trumbital eriti perspektiivi (tõsi, Leol on super-max, nii et shansse on). Igal juhul oleks mõistlik punase masti klapp üles leida.

    ReplyDelete
  2. ristis võiks siiski soldat olla :)

    ReplyDelete
  3. Võrreldes seda ja 3. mai Uperkuudi postitust, siis siin tundub mulle küll 1NT pakkumine kohatu. Kontra on siinjuures ikka oluliselt konstruktiivsem, näidates huvi pakkumata kallismasti vastu ja jättes alati võimaluse veel oma ruutu pakkuda, sest leht on korralik ja nupud ilusad.

    ReplyDelete
  4. Ma ei saa ka aru, miks ei võiks kontrat panna selles seisus.

    ReplyDelete