Thursday, May 19, 2011

19. mai

Mängisin täna Leoga BBOs treeningu mõttes mõned jaod. Õnnestus saavutada senise elu suurim pluss-skoor. Jaost endast suuremat mõtet rääkida ei ole, vastastel juhtus väike äpardus passi-või-paranda järgnevustes, mis jättis nad teisel kõrgusel rekontraga mängima trumpi, milles meil slämm seisis, tulemuseks +4000 (neli tuhat!) meitele. Aga millest ma rääkida tahtsin, oli hoopis üks teine lugu, kus Leo jäi mängima (mõnevõrra ülepingutatud) slämmilepingut.

Jõudsime (kõik tsoonis) 6♠ lepingusse järgmiste kaartidega:

♠Ä32
♥5
♦ÄT98762
♣Ä4

♠KES964
♥KT962
♦-
♣S7

West, kes oli pakkunud vahele ruutut (ma kohe aimasin Nordi kaardiga, et partnerilt väljavõtukontrat loota oleks liiga ilus) alustas õnneks ♥Ä käiguga ja seejärel lülitus ♣3e. Ruutuässale kadus käe teine risti – Ostilt tuli neli - st. et Westil oli olnud KES53 ja ta sellest hoolimata käis ♥Ä (!) - ja järgnes ristilöök, ärtulöök (ma oleksin vist ♥K enne ära võtnud, aga ma ei ole üldse kindel, et see parem plaan on) ja ruutulöök (Ost viskas vahepeal ära ♥S) ja ärtulöök trumpässaga – Ost viskas ristit.

Nüüd oli siis kätte jõudnud tõehetk – mida teha trumbiga? Kas mängida sellele, et mast jagunes algselt 3-1 (või 2-2, kuigi see ei ole reaalne, sest siis oleks Ostil seitsmene ♣KET9xxx – Westi esimesed kaks ristit olid väikesed) või 4-0 –st. lõigata pada üheksaga. Leo istus ja nuputas seda jupp aega ning mina jõudsin selle ajaga mõelda (mu BBO on seadistatud nii, et ma näen lauas olles ainult partneri kaarte), et mina lõikaks – kuna West tegi nii ekstravagantse avakäigu, omades „automaatset“ avakäiku kõrval, siis pidi ta lootma, et isegi kui see müüb tihi, on neil kuskilt mujalt midagi soolas. Ja seetõttu võib kahtlustada, et tal võis olla varus trumbirenoo ja ta lootis, et partneri võimalik vastumäng genereerib teise alttihi. Kui tal oleks trumbisingel, ei oleks ässa tõmme sugugi mitte nii kindel (kuigi ta võis pakkumisest loota, et ♥K ilmub lauda). Isegi kui tal on singeltrump, on see tõenäolisemalt väike, mitte 10. Kui protsente arvutada (ja tõmmata sealt maha 2-2, millesse ma tõesti ei uskunud), siis peaks kahe mänguplaani vahe suhteliselt väike olema – lõikus võidab 5% algsetest kätest (4-0 Ostil) ja kaotab 6,25% algsetest kätest (3-1 Westi singelkümnega). Seda, palju toimunu tõenäosusi muutnud on, ma ei oska rehkendada.

Oli kuidas oli, Leo mängis ladvast ja käis lepingu üheta. Ja ega ma tegelikult seda pahaks ei pane, aga selline huvitav jagu oli.

No comments:

Post a Comment