Friday, February 18, 2011

18. veebruar

Kaitsemänguprobleem Luxi klubis – vastased pakuvad 1NT (12-14) – 3NT ja sul on avakäijana käes

♠T5
♥KS974
♦E6
♣ÄT54

Kuna ei ole erilist mõtet lolli mängida, siis kütsin lihtsalt ♥7 välja ja lauda ilmus selline kaart (ilmselgelt vastased ei mänginud 5431 konventsiooni ega odavmastisteimanit):

♠ÄK3
♥3
♦KS82
♣K9873

Partneri emanda korjas väljamängija ässaga ning käis ♣S. Kuna mul ei olnud sellise plaani kohta tegevuskava valmis mõeldud, lasin selle autopiloodi pealt läbi. Võib-olla oleks parem olnud see ära võtta, sest kuna mul on kümme, ei saa tegemist olla lõikuseüritusega ja kui väljamängija ES-st väiksema käib, siis ta pigem tahab, et ma ässa ei mängiks, aga see selleks. Väljamängija sai seega tihi ja jätkas väikese ristiga – ja vat see pani mind juba toimuva üle natuke järele mõtlema.

Kui mul ja laual on kokku 24pp ja väljamängijal 12-14, siis tähendab see, et Maarjal on maksimaalselt emand veel (♥E juba läks). Väljamängija avakäiku ei peetanud, läks kohe järgmisena kallale mastile, kus tal on äss puudu ja hoolimata sellest, et tal juba üks tihi õnnestus varastada, jätkas seda, kui selgus, et äss minul on.

Sellest tegin ma sellise järelduse, et tal on ärtus ÄTxx (muidu ta võiks paar ärtut peetada ja siis risti lahti mängida). Kui tal isegi oli ärtus mingi muu kombinatsioon, siis järelikult ei saa tal olla neljandat ruutuässa + padaemandat või siis neljandat padaemandat + ruutuässa – muidu ta võiks ta üritada oma tihid ära võtta, mitte ei mängiks oma õnnega. Ühesõnaga paigutasin väljamängijale umbes sellise kaardi:

♠Exx
♥ÄTxx
♦Äxx
♣ESx
Nüüd nägin, et kui ma mängin ristiässa ja karbin ära oma kaks ärtut, siis on väljamängijal 10 tihi paraja varuga võtta ja jääb veel ülegi (4 ristit, 2 ärtut, 3 pada, 3 ruutut). Kui ma aga mängin väikese risti, siis pannakse lauast ilmselt kuningas (selles kohas ilma UIta lõigata ei ole võimalik) ja väljamängijal on esialgu olemas 2 ristit, 1 ärtu, 3 pada ja 3 ruutut, kui ♦T on Maarja käes või kui ♦T on väljamängija käes, siis võib ta (õigemini isegi pigem peab) selgunud info valguses emandat hoopis Maarjalt lõikama hakata – samal ajal kui minul on juba neli võtjat käes olemas. Seega mängisin endiselt väikese ja kuna selgus, et väljamängijal ikkagi oli neljane ruutu ilma kümneta, kasseeris ta peale seda 10 tihi sisse – 2 ristit, 3 pada, 4 ruutut ja ärtu. Veelgi hullem – ka ♥T (ja isegi ♥8) oli Maarja käes ja väljamängija oli lihtsalt kolmanda tühja ässaga loobunud ausa šansi peale mängimisest (ärtu 6-3 ja ♣Ä teises käes) ja omas veel lisaülbust et meile lisašanss anda. Seapead sellised… Mõned punktid me siiski saime - keegi oli pakkunud ja võitnud 6 ruutut (eeldab, et trumpemand lõikub ja kaitse ei alusta ristiäss-risti löök). 

Muide – selline point, et kui ma ikkagi otsustan teisel tihil ♣Ä peale lüüa, peab Maarja äraviskel mulle ärtusignaali andma. Kuigi me mängime Itaalia äraviskeid, on parim kaart selleks ♥10. Kuna mu avakäik oli seitse ja temal on kolm kõrgemat ärtut ning väljamängijalt tuli äss, siis on  minu ärtud KS97(+) ja kümne viskamine ei saa kaotada. Isegi kui ma tegin passiivse avakäigu 97xx-st (S7xx-st ma käiks väikese), ei tee see midagi halba. Töötanud oleks muidugi ka avakäigule kümne mängimine, aga kellel seda jama vaja oleks, kui selgub, et ma käisin ÄK97-st ja väljamängija umbes kolmas soldat võtab avatihi? Šansid on küll vähemalt 2:1, et tal on Ä või K, aga mine isahane tea. 

No comments:

Post a Comment